اگزینوس 9925 با پردازنده گرافیکی AMD در دست ساخت است

به گزارش مجله یگانه، همان طور که می دانید، سامسونگ سال جاری به خاطر تفاوت عملکرد محسوس بین چیپ های اگزینوس 990 و اسنپدراگون 865 توسط کاربران انتقاد شده است. به همین دلیل کوشش کرد از لحاظ پردازشی، با اگزینوس 2100 این ضعف را پوشانده و از رقیب پیشی بگیرد. با این حال در بخش گرافیک، گویا باز هم نماینده کوالکام 10 درصد عملکرد بهتری از اگزینوس دارد. اما به نظر می رسد کوشش غول کره ای در راستای تقویت توان گرافیکی پردازنده اختصاصی خود، سال آینده، با پردازنده اگزینوس 9925 و گرافیک AMD نتیجه خواهد داد.

اگزینوس 9925 با پردازنده گرافیکی AMD در دست ساخت است

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

شایعه ساخت پردازنده ای جدید و قدرتمند از سوی سامسونگ که حتی می تواند اسنپدراگون 875 را هم از میان بردارد، مدت ها است که سر زبان ها افتاده. اینکه این تراشه در دست ساخت واقع شده است قطعی است و از بابت آن مطمئن هستیم. اما در رابطه با توان پردازشی آن تا به امروز صحبت های زیادی شکل گرفته که بیشتر آن ها به قدرت بیشتر آن به نسبت اسنپدراگون 875 اشاره داشته اند.

به تازگی بنچمارک دو مدل از گلکسی اس 21 با دو پردازنده اگزینوس 2100 و اسنپدراگون 875 منتشر شده بود که در آن شاهد کسب امتیاز بیشتر توسط مدل اگزینوس بودیم؛ هم در بخش چند هسته ای و هم در بخش تک هسته ای. بدین ترتیب گوشی های جدید سامسونگ که وارد بازار آمریکا و چین می شوند، بالاخره و بعد از سال ها، از مدل هایی که وارد کره جنوبی و بازار جهانی می شوند ضعیف تر خواهند بود.

  • مقایسه اگزینوس 990 و اسنپدراگون 865؛ کدام نسخه از گلکسی اس 20 بهتر است؟

البته باید به این نکته بسیار مهم هم اشاره کنیم که منظور از ضعیف تر، تفاوت عملکرد فاحش بین دو پردازنده نیست. چرا که هر دوی آن ها قرار است از یک ترکیب هسته با مدل های مشابه استفاده نمایند. طبق آخرین شنیده ها، هسته های پردازشی این دو پردازنده را Cortex-X1، سه هسته Cortex-A78 و چهار هسته Cortex-A55 تشکیل خواهند داد. هر دو پردازنده هم توسط سامسونگ و با لیتوگرافی 5 نانومتری فراوری می شوند. بنابراین اینطور نیست که تفاوت زیادی را ببینیم.

اما گفته می گردد توان گرافیکی اسنپدراگون 875 که احتمالا از آدرنو 660 هم بهره می برد، حدود 10 درصد بیشتر از اگزینوس 2100 خواهد بود که با گرافیک Mali-G78 راهی بازار می گردد. با این حال، به ادعای افشاگر معروف، Ice Universe، گویا سامسونگ میخواهد با پردازنده اگزینوس 9925 که به پردازنده گرافیکی AMD مجهز می گردد و اتفاقا در دست ساخت هم واقع شده است، به طور کلی به سلطه کوالکام انتها دهد.

به ادعای این افشاگر، سامسونگ سال آینده احتمالا با AMD وارد همکاری می گردد و در پردازنده ای که در نتیجه این همکاری فراوری می گردد، از گرافیک ساخت AMD استفاده خواهد شد. متأسفانه جزئیات مربوط به این پردازنده هنوز فاش نشده اما از آنجایی که یکی از مدیران ارشد سامسونگ به تازگی وجود پردازنده های اگزینوس 1080 و 2100 را تأیید کرد، به نظر نمی رسد به همین زودی ها شاهد رونمایی از اگزینوس 9925 باشیم.

  • نتایج بنچمارک اگزینوس1080 قدرت فوق العاده این تراشه را نشان می دهد

شایعه های کنونی از این موضوع حکایت دارند که اگر سامسونگ با AMD همکاری کند، می تواند از لحاظ توان گرافیکی، پردازنده پرچم دار ساخت کوالکام را پشت سر بگذارد. با این حال این ادعا باید در عمل هم ثابت گردد که برای این موضوع باید حداقل تا سال آینده منتظر بمانیم. کوالکام هم احتمالا برای سال 2022، برنامه ویژه ای دارد و می خواهد گرافیک های آدرنو را با توان بسیار بالایی طراحی کند.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 751

به "اگزینوس 9925 با پردازنده گرافیکی AMD در دست ساخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگزینوس 9925 با پردازنده گرافیکی AMD در دست ساخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید