ایتالیا به حضور نظامی خود در افغانستان انتها داد

به گزارش مجله یگانه، وزیر دفاع ایتالیا خاطرنشان کرد که آخرین نظامیان به جامانده این کشور در افغانستان به خانه بازگشتند و بدین ترتیب ماموریت نظامی ایتالیا در افغانستان خاتمه یافت.

ایتالیا به حضور نظامی خود در افغانستان انتها داد

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، پس از رسیدن آخرین نظامیان به جامانده ایتالیایی از افغانستان به فرودگاه بین المللی پیزا، لورنزو گویرینی وزیر دفاع ایتالیا با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد که ماموریت نظامی ایتالیا و حضور 20 ساله اش در افغانستان بطور رسمی خاتمه یافته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گویرینی اضافه نمود: ماموریت نظامی ایتالیا در افغانستان خاتمه یافته، اما تعهدات جامعه جهانی از جمله ایتالیا نسبت به مسایل افغانستان خاتمه نمی یابد و به اشکال دیگر مانند تقویت همکاری های توسعه ای و حمایت از نیروهای نهادهای جمهوری افغانستان ادامه خواهد یافت.

براساس آمارهای منتشر شده به وسیله وزارت دفاع ایتالیا، حدود 50 هزار نظامی این کشور طی 20 سال گذشته بطور چرخشی به افغانستان اعزام شدند که از این میان 53 نظامی کشته و 723 تن دیگر هم زخمی شدند.

لورنزو گویرین وزیر دفاع ایتالیا ماه گذشته در سفر به ولایت هرات در غرب افغانستان به طور رسمی پرچم این کشور را در کمپ آریانا پایین آورد.

رسانه ایتالیایی ای ان اس ای نوشته بود که رم پس از تصمیم واشنگتن برای خروج از افغانستان تصمیم گرفته تا نیروهایش را از این کشور خارج کند و به ماموریت 20 ساله خود خاتمه دهد.

منابع در وزارت دفاع ایتالیا هم خاطرنشان کردنده بودند که فرایند خروج حدود 800 نظامی به جامانده این کشور و تجهیزات آن ها بزودی تکمیل خواهد شد.

متحدان آمریکا فرایند خروج نیروهایشان را از افغانستان تشدید نموده اند و به نظر می رسد غیر از نظامیان ترکیه همه نظامیان خارجی پیش از آمریکایی ها این کشور را ترک می نمایند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1265

به "ایتالیا به حضور نظامی خود در افغانستان انتها داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا به حضور نظامی خود در افغانستان انتها داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید