بافت بیش از 2000 تخته قالی توسط مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی

به گزارش مجله یگانه، خبرنگاران/آذربایجان شرقی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هشت هزار و 600 مددجوی تحت حمایت این نهاد در سطح استان قالی بافی می نمایند، گفت: این مددجویان در شش ماهه اول سال جاری دو هزار و 603 تخته قالی به متراژ 11 هزار متر مربع بافته اند و ارزش قالی های بافته شده طی این مدت نزدیک به 107 میلیارد ریال بوده است.

بافت بیش از 2000 تخته قالی توسط مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگاران، غلامحسین پورمناف شربیانی در این خصوص اضافه نمود: همه مددجویان شاغل به بافت فرش با مشارکت سازمان فنی و حرفه ای، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اتحادیه قالی بافان استان کارت مهارت دریافت نموده اند.

پورمناف با بیان اینکه برای ارتقای مهارت های مددجویان قالی باف آموزش های پایدارسازی و توسعه برگزار شده است، اظهار کرد: چهار هزار و 482 نفر از مددجویان قالی باف نیز در آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان در خصوص نحوه اعطای تسهیلات به مددجویان قالی باف اظهار داشت: این مددجویان پس از آموزش و کسب مهارت و بر اساس متراژ قالی تسهیلات دریافت می نمایند.

پورمناف همچنین توضیح داد: یکی از اهداف مهم این نهاد ایجاد اشتغال پایدار و راهنمایی مددجویان به سمت توانمند سازی است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هفت هزار و 768 تخته قالی بافته شده مددجویان این نهاد به متراژ 34 هزار مترمربع فروخته شد، تاکید نمود: ارزش تولیدات مددجویان قالی باف استان افزون بر 324 میلیارد ریال بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 297

به "بافت بیش از 2000 تخته قالی توسط مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بافت بیش از 2000 تخته قالی توسط مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید