بررسی تغییر اقلیم شرق خراسان رضوی در تربت جام

به گزارش مجله یگانه، مدیرجهاد کشاورزی تربت جام گفت: در مجموع اقلیم رو به خشک شدن است و در 10 سال آینده درجه حرارت کره زمین 1.5 تا 3 درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت.

بررسی تغییر اقلیم شرق خراسان رضوی در تربت جام

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از مشهد، علیرضا عرفانی مدیرجهاد کشاورزی تربت جام گفت: تربت جام با میانگین میانه بارندگی سالیانه 170 میلیمتر، منطقه خشک بیابانی سرد می باشد. این در حالی است که میانگین میانه بارندگی استان 207 میلیمتر می باشد.

او افزود: با توجه به بررسی پیش بینی های میان مدت و بلند مدت از سیستم های مرجع اروپایی در سال زراعی نو، مهرماه فاقد بارندگی و اولین بارش ها در شرق خراسان رضوی و تربت جام از نهم تا بیست و یکم آبان ماه پیش بینی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ادامه داد: وزش باد و تعداد کم روز های بارندگی دو عامل محدود کننده در تربت جام می باشد.

بیشتر بخوانید

عرفانی بیان نمود: با توجه به تغییر اقلیم و تغییرات بارشی و دمایی، الگوی کشت و استفاده از بذور مقاوم به خشکی و زراعت های کم آب طلب و همچنین افزایش بهره وری و راندمان مصرف آب باید با جدیت بیشتر در دستور کار کشاورزان و تولیدکنندگان قرار گیرد.

او شرح داد: تربت جام 45هزار هکتار سطح زیر کشت دارد که 235هزار500 هکتار آن مجهز به سیستم نوین آبیاری و رتبه اول در خراسان رضوی را در کارنامه خود دارد.

س، ج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 18 مهر 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1328

به "بررسی تغییر اقلیم شرق خراسان رضوی در تربت جام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی تغییر اقلیم شرق خراسان رضوی در تربت جام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید