آنالیز نحوه حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در وزارت کشور

به گزارش مجله یگانه، وزیر کشور گفت: ما در وزارت کشور به دنبال آنالیز راه های مختلف برای حمایت از واحد های تولیدی هستیم که به خاطر کرونا آسیب دیده اند.

آنالیز نحوه حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در وزارت کشور

به گزارش ، عبدالرضا رحمانی فضلی پس از جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات مالی کشور در جمع خبرنگاران گفت: موضوعات مختلفی امروز آنالیز شد. یکی از آن ها بحث حمایت از واحد های تولیدی است که به خاطر کرونا آسیب دیده اند، گزارش های خوبی در این خصوص اعلام شد. قرار شد ابعاد مختلف این موضوع به صورت کارشناسی آنالیز گردد و آن را به رئیس جمهور اعلام کنیم تا با دستور ایشان حمایت های لازم سریع تر صورت گیرد.

وی ادامه داد: موضوع بعدی که مورد آنالیز نهاده شد بورس بود. بازار سرمایه با توجه به استقبالی که مردم داشتند گام های بلندی را در جهت جذب و راهنمایی نقدینگی داشته است. همه بورس ها در مقاطعی دچار نوسانات می شوند که این نوسانات با پیشبینی های لازم و کارشناسانه جبران گردد. گزارشی که امروز از بورس داشتیم بسیار موثر بود.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه ضروری است یک هماهنگی رسانه ای انجام گردد تا رسانه ها به صورت دقیق و کارشناسانه به مسئله بورس بپردازند، اظهار کرد: اگر این هماهنگی انجام گردد از تهییج افکار عمومی پرهیز می گردد. چون خط رسانه های ماهواره ای و اینترنتی خارج از کشور در این چند روز تحریک و تشویق به فروش در بورس بوده است. با توجه به گزارش هایی که در دولت و در وزارت کشور اعلام شد، پیش بینی می کنیم این موضوع به دقت و به خوبی مدیریت گردد.

وزیر کشور ادامه داد: واقعا پیش بینی های های ما با توجه به گزارشاتی که در دولت و اینجا داده این بوده که این قضیه به خوبی مدیریت می گردد.

رحمانی فضلی درباره مسائل حوزه دارو توضیح داد: امروز وزارت بهداشت شرح داد که الحمدلله با هماهنگی که با بانک مرکزی در حوزه تامین منابع دارو هستند مسئله ای نخواهند داشت و به ما قول دادند بازار در حد تامین مایحتاج فراهم است و تا آخر سال نیز فراهم خواهد شد.

وی اضافه نمود: نگاه جلسه ستاد هماهنگی مالی این است که با افکار عمومی، همراه با افکار عمومی و ارتباطاتی که با مسئولین خواهیم داشت، شرایط را به گونه ای راهنمایی کنیم که همه فعالیت های در بستر طبیعی و کارشناسی خودش دنبال گردد و به مردم هم اطلاع رسانی دقیق کنیم.

وزیر کشور درباره فروش نفت سلف و انتقاداتی که این روز ها در این باره می گردد، گفت: هفته قبل دو پروژه درباره فروش نفت بود، یکی طرح فروش نفت مدت دار بود به میزان 200 میلیون بشکه که کلیات آن در جلسه سران قوا تصویب شد و مقرر آیین نامه های اجرایی هم دقت لازم گردد تا هر وقت آماده شد، ارائه گردد. یک بحث دیگر موضوع فروش سلف نفت بود که وزارت نفت مجوز قانونی آن را در بودجه دارد، ولی چون به تاخیر افتاد و قبل از اینکه تایید نهایی بگردد، اعلام شد و این توقع در مردم بود که امروز اعلام شد که حتما در طرح های عظیم این چنینی پیوست تبلیغاتی برای قانع کردن سازی مردم تهیه گردد تا مردم دچار بی ثباتی و ضعف تصمیم گیری در روابط مالی خود نشوند.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه دشمنان ما در رسانه های به بی ثباتی دامن می زنند، بیان نمود: امیدواریم همه مسائل با اطلاع رسانی درست بتوانیم شرایط کنونی مالی را در افکار عمومی به نحو احسن مدیریت کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 697

به "آنالیز نحوه حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در وزارت کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز نحوه حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در وزارت کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید