برگزاری جشنواره کوچ عشایر درگچساران

به گزارش مجله یگانه، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه وبویراحمد اطلاع داد: جشنواره کوچ عشایر اردیبهشت سال آینده در گچساران برگزار می گردد.

برگزاری جشنواره کوچ عشایر درگچساران

به گزارش از ، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه وبویراحمد گفت: در اردیبهشت ماه سال آینده جشنواره کوچ عشایر با مشارکت 12 استان به میزبانی گچساران برگزار می گردد که این جشنواره به ثبت ملی می رسد.

مجید صفایی افزود: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سه دستگاه مهم با یک دیگر ادغام شده و موجب گستردگی کار در این دستگاه شده است.

اوبا اشاره به اینکه شهرستان گچساران در زمینه مهمان نوازی رتبه اول را در استان دارد، گفت: شهرستان گچساران دارای 200اثر تاریخی است که تا کنون 138 اثر تاریخی و معنوی این شهرستان در فهرست آثار ملی قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه پنج دفتر خدمات سفر در شهرستان گچساران دایر است، گفت: یکی دیگر از ظرفیت های این شهرستان که موجب شده مسافران زیادی در این محور تردداشته باشند، نزدیکی به بنادر جنوبی است.

صفایی افزود: در گچساران مجتمع های خدمات تفریحی و گردشگری وجود دارد که تعدادی از آن ها در اختیار میراث فرهنگی است.

او با اشاره به اینکه در بعضی از روستا های گچساران بوم گردی وجود دارد، افزود: دو روستای سربیشه و بید زرد در این شهرستان به عنوان پایلوت صنایع دستی در کشور در دستور کار قرار گرفته است.

غ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 344

به "برگزاری جشنواره کوچ عشایر درگچساران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشنواره کوچ عشایر درگچساران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید