توسعه زیرساخت های گردشگری روستای قلعه نو زهک ادامه دارد

به گزارش مجله یگانه، ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، توسعه زیرساخت های گردشگری روستای قلعه نو زهک ادامه دارد.

توسعه زیرساخت های گردشگری روستای قلعه نو زهک ادامه دارد

علیرضا شه بخش اظهار کرد: زهک از شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان است که دارای 78 اثر تاریخی ثبتی، 26 اثر تاریخی شناسایی شده و 4 اثر طبیعی ثبت شده است که آثار تاریخی مهم آن نیز شامل دهانه غلامان، زاهدان کهنه و تپه رام شهرستان، بافت قدیمی روستای قلعه نو، منزل خالصی و منزل شهیدان میرحسینی است.

وی اضافه کرد: اقدامات و برنامه های عملیاتی در حوزه توسعه گردشگری شهرستان زهک از قبل شروع شده و در حال اجرا است که یکی از این اقدامات مربوط به پروژه ارگ محمد حسین خان نارویی است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان ادامه داد: با کوشش و پیگیری های مدیر کل میراث فرهنگی استان از محل اعتبارات استانی موضوع احداث و تجهیز زیرساخت مجتمع گردشگری روستای قلعه نو، با اعتباری بیش از 16 میلیارد ریال برای عملیات محوطه سازی ضلع غربی ارگ شامل حیاط پشت، کف فرش، نماسازی و دیوارچینی به وسیله پیمانکار از اواخر خرداد شروع شده و همچنان ادامه دارد.

وی در زمینه بهبود سرویس های بهداشتی مجموعه روستای قلعه نو نیز توضیح داد: مجموعه بهداشتی ساخته شده دهانه غلامان به وسیله شرکت های تابعه، از شهرداری زهک به علت غیرفعال و راکد بودن و استفاده غیرمجاز به عنوان انباری به وسیله شهرداری باز پس گرفته شد که بلافاصله عملیات بازسازی، تجهیز و تعمیر مجموعه شروع شده است.

شه بخش ادامه داد: بعلاوه در زمینه تجهیز سرویس های بهداشتی هزینه هایی مبنی بر خرید لوازم، اتصالات و تجهیزات مورد احتیاج، تهیه و نصب تابلوهای اخباری و برچسب سرویس های بهداشتی در این شهرستان اجرا شده که امیدواریم مدیران شهرستانی در زمینه حفظ و نگهداشت آنها همکاری بیشتری با این اداره داشته باشند.

وی تاکید نمود: در راستای توسعه گردشگری و معرفی ظرفیت های فرهنگی، تاریخی و مردم شناسی این شهرستان نیز مطابق تقویم گردشگری و بروزرسانی سامانه رویدادهای فرهنگی هر ساله ویژه برنامه های مختلفی برگزار می گردد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان بیان نمود: مهمترین رویدادهای فرهنگی ثبت شده در این شهرستان نیز شامل شب های فرهنگی زهک، جشنواره سی ترمی و جشنواره گردشگری عیاران است که در سطح استانی نیز به ثبت رسیده و در زمان های معین شده ویژه برنامه های آن با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در زهک برگزار می گردد و این روند نیز تا امروز اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: بعلاوه جشنواره دهل نوازان از رویدادهای غیر ثبتی است که سال جاری برای اولین بار در زهک برگزار گردید که قرار است در سالهای آینده نیز اجرایی گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 7 مرداد 1403 بروزرسانی: 7 مرداد 1403 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1825

به "توسعه زیرساخت های گردشگری روستای قلعه نو زهک ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه زیرساخت های گردشگری روستای قلعه نو زهک ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید