تور ارزان آلمان: 20 جاذبه معروف و دیدنی شهر هامبورگ

به گزارش مجله یگانه، جاذبه های گردشگری هامبورگ

هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان است که از دیدنی ترین شهرهای این کشور نیز به شمار می رود و دارای جاذبه های دیدنی بسیاری می باشد. در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران می خواهیم جاذبه های گردشگری هامبورگ را خدمتتان معرفی کنیم. این شهر بعد از برلین بزرگترین شهر آلمان و همینطور هشتمین شهر بزرگ اروپا به شمار می رود. یکی از دلایل عمده معروفیت این شهر بندرگاهی است که در آن واقع شده است و مساحت آن برابر با 100 کیلومترمربع می باشد و بین رودهای Norder و Süderelbe نیز واقع شده است. علاوه بر این ها شهر هامبورگ بزرگترین قطب حمل و نقل در اروپا به شمار می رود و از نظر فرهنگی و مالی نیز بسیار حائز اهمیت است. هر کدام از این موارد دلایلی هستند که سبب شده اند هامبورگ به عنوان یکی از شهرهای مهم هم از نظر مالی و هم از نظر گردشگری به شمار بیاید. با ما در ادامه همراه باشید.

تور ارزان آلمان: 20 جاذبه معروف و دیدنی شهر هامبورگ

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

1- بندر هامبورگ | Port of Hamburg

همانطور که گفتیم یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری هامبورگ بندر هامبورگ است که مساحت آن برابر با 100 کیلومتر مربع است و از آن به عنوان دروازه آلمان یاد می شود. قایق سواری در این بندر یکی از برترین و مجذوب نماینده ترین تفریحاتی است که می توانید انجام دهید. علاوه بر قایق سواری می توانید به پیاده روی در این منطقه قدیمی هم بپردازید. قدمت این منطقه به قرن 19 برمی شود و ساختمان های بلند و آجری که در آن وجود دارد در گذشته محلی برای نگهداری تنباکو، قهوه، خشکبار و ادویه بوده است. یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این منطقه، پل 3/9 کیلومتری Köhlbrandbrücke است که روی بندرگاه واقع شده است.

2- گورستان Ohlsdorf

بعد از گورستان معروفی که در شهر لندن واقع شده است، گورستان معروف دیگری هم در جهان وجود دارد که در شهر هامبورگ آلمان واقع است. این گورستان در حدود 4 کیلومترمربع وسعت دارد و 12 کلیسای کوچک در آن ساخته شده است. بسیاری از کسانی که در جنگ ها کشته شده اند نیز در این گورستان به خاک آرمیده اند، علاوه بر این موارد بناهای یادبود بسیاری هم وجود دارد که یکی از مهمترین آن ها بناهای یادبودی است که برای قربانیان شکنجه های نازی ها و کشته شدگان جنگ جهانی دوم ساخته شده است؛ سالانه بیش از دو میلیون نفر از این آرامگاه و یادبودهای آن بازدید می نمایند.

3- دریاچه های مصنوعی Inner Alster و Outer Alster

از دیگر جاذبه های گردشگری هامبورگ دریاچه های مصنوعی به نام های Inner Alster و Outer Alsterکه هر دو رود نیز متصل هستند و در این منطقه یک راستا پیاده روی وجود دارد که در بین گردشگران بسیار هم نیز مشهور است. کافه های متعدد و مراکز خرید بزرگی در این منطقه وجود دارد که می توانید بعد از پیاده روی در هر کدام از آن ها استراحت کنید و از چشم مقدار دریاچه لذت ببرید. Ballindamm یکی از بزرگترین مراکز خریدی است که در این منطقه وجود دارد و به طور کلی در شهر هامبورگ واقع شده است.

4- سیتی هال | Hamburg Rathaus

در مرکز شهر قدیم هامبورگ مجموعه ای به نام سیتی هال واقع شده است که ساخت این بنای مجلل و باشکوه در سال 1897 به خاتمه رسید و سبک ساخت آن نئورنسانس نیز بود. این مجموعه دارای 647 است که در زمان برگزاری رویداد فرهنگی شب طولانی موزه ها بازدید از بیشتر آنها برای عموم آزاد است. اگر خواستید از سیتی هال تماشا کنید می توانید از تورهایی که در آن برگزار می شود استفاده کنید.

5- رود آلستر | Alster

از دیگر تماشای های هامبورگ رود آلستر است که دارای 2 دریاچه است و پر از مجسمه های زیبا و تماشای نیز می باشد. یکی از مجسمه هایی که در کنار این رود واقع شده است مجسمه پری دریایی است که یکی از خاطره انگیزترین گزینه هایی است که در این منطقه وجود دارد. با سوار شدن در قایق و تماشا اطراف و درون و بیرون رود و دریاچه هایش می توانید از این منظره ها زیبا لذت ببرید. این رود در زمستان یخ میزند و مناسب پاتیناژ و اسکی روی یخ می باشد. حتما در سفرتان به هامبورگ به تماشا رود آلستر بروید.

آدرس: Inselstraße 22، 22297 Hamburg، Germany

6- باغ وحش هامبورگ | Hamburg Zoo

از تماشای ترین جاذبه های گردشگری هامبورگ، باغ وحش آن است که در هاگن بک تیر نیز واقع شده است. در سال 1907 میلادی این باغ وحش به وسیله فردی به نام کارل هاگن بک جی آر ساخته شد. این باغ وحش بر خلاف بیشتر باغ وحش هایی که برای نگهداری حیوانات از قفس استفاده می نمایند خندق هایی در زمین کنده است که حیوانات در شرایطی بسیار نزدیک به شبیه زندگی می نمایند. طراحی فضای باغ وحش، قدمت آن و تنوع گونه های حیوانی سبب جلب جهان گردان بسیاری برای بازدید از این باغ وحش شده است. یکی دیگر از مجذوب نماینده ترین تماشای های باغ وحش هامبورگ، اوقات غذا دهی به حیوانات و بعلاوه سوار شدن بر فیل ها و اسب های پونی می باشد. باغ وحش هامبورگ یکی از برترین تماشای های هامبورگ آلمان به شمار میرود.

آدرس: Lokstedter Grenzstraße 2، 22527 Hamburg، Germany

7- کلیسای سنت میشل

هامبورگ کلیساهای متعددی دارد اما کلیسای سنت میشل از همه کلیساها مشهورتر است. این کلیسا به سبک باروک و بین سال های 1750 تا 1762 ساخته شده و یکی از مهم ترین جاذبه های هامبورگ است. از بالای برج 132 متری این کلیسا که به وسیله پلکان و بالابر قابل دسترسی است، چشم مقدارای زیبایی از شهر و بندر را می توان نظاره کرد. در سردابه این کلیسا، 2425 نفر به خاک سپرده شده اند. ساختمان های تاریخی و یک موزه هم در نزدیکی این کلیسا وجود دارد. در نزدیکی همین کلیسا، کلیسای دیگری به نام St. Jamess وجود دارد که بنایی تماشای و باشکوه متعلق به قرن چهاردهم میلادی است و محراب های قرون وسطایی زیبایی دارد.

8- موزه مهاجرت

بین سال های 1850 تا 1939، بیش از 5 میلیون نفر از سراسر اروپا و هامبورگ به شهرهای دیگر مهاجرت کردند. موز مهاجرت بالینستاد (Ballinstadt)، تاریخ این سفرها را بازسازی نموده و زنده نگه داشته است. در این موزه می توانید فهرست مسافران (افرادی که مهاجرت کردند) و بزرگ ترین دیتابیس نسبت شناسی در جهان را ببینید.

9- موزه هنر هامبورگ

ساختمان Hamburger Kunsthalle بدون شک یکی از تاثیر گذارترین کلکسیون های هنری را در خودش جای داده است. از هنرهای قرون وسطی گرفته تا نقاشی های معاصر، در این موزه آثار بیش از 700 سال هنر انسانی نگه داری می شود.

10- هافنسیتی

در اینجا می توانید آینده هامبورگ را ببینید! هافنسیتی بزرگ ترین پروژه ساخت و ساز درون شهری در قرن 21 اروپا است. در این شهر که درون شهر بزرگ هامبورگ قرار گرفته است می توانید رستوران، فروشگاه، ساختمان های کنار آب و مفهوم جدیدی از شهر نشینی را ببینید. ساخت این پروژه در سال 2025 به خاتمه می رسد.

11- بازار ماهی فروشان

در این بازر از غذاهای دریایی تازه گرفته تا میوه و سبزیجات تازه را می توانید پیدا کنید. این بازار یکی از مجذوب نمایندهیت های شهر هامبورگ است که قدمت آن به 300 سال پیش بر می شود. این بازار تاریخی و تماشای، روزانه بیش از 70 هزار خریدار و بازدید نماینده دارد.

12- تونل آلتر | Alter Elbtunnel

تونل آلتر از زیر رودخانه ای به نام البه می گذرد که خاکستر جسد آلدوف هیتلر در آن ریخته شده است. زمانی که از تونل قدیمی آلتر می گذرید با توجه به سنگ ها و نقش هایی که در آن بکار رفته نیز به قرن هفتاد میلادی سفر خواهید کرد. به علاوه در طرف دیگر تونل، نمایی بسیار زیبا از تفرجگاه Landungsbrücken در انتظار شما خواهد بود. بدون شک این تونل ارزش یک بار بازدید را دارد.

آدرس: Sankt Pauli-Elbtunnel، 20359 Hamburg، Germany

15- پارک های Planten un Blomen و Wallringpark

در منطقه بزرگ و تفریحی St. Pauli تعدادی از بزرگترین فضاهای باز و پارک های شهر قرار دارند از جمله باغ گیاه شناسی قدیمی و پارک هایی مثل Wallringpark. پارک Planten un Blomen در سال 1821 ساخته شده مکانی فوق العاده برای یک پیک نیک خانوادگی است. شب ها، اجراهای زنده موسیقی و آبنمای موزیکال برای بازتماشامایندگان برپا می شود. از پارک Wallringpark فقط چند دقیقه پیاده تا برج مخابراتی 272 متری هاینریش هرتز فاصله دارید. از رستوران گردان این برج می توانید چشم مقدارای بسیار زیبایی از شهر را ببینید و لذت ببرید.

14- ناحیه تاریخی و بندر ورهَوس | Warehouse District

بعد بندر معرو هامبورگ، بندر دیگری به نام ورهوس نیز در منطقه تاریخی Speicherstadt نیز واقع شده است که یک منطقه عالی برای قدم زدن و گذراندن اوقات خوش و خرم می باشد. در این ناحیه انبارهای قرمز رنگ قابل توجهی روی ستون هایی چوبی ساخته شده اند که بین کانال های باریک قرار دارند. ورهوس دیسترکت زمانی منطقه سفارشی شده آزادی بود که در آن قهوه و ادویه جات را انبار می کردند، این ناحیه دوباره توسعه داده شد و امروزه میزبان تعداد زیادی اداره و موزه است. اگر دنبال بازدید از نقطه ای خاص در هامبورگ هستید، نباید تماشای این منطقه را از دست بدهید.

آدرس: Brook 1، 20457 Hamburg، Germany

13- موزه شکلات | CHOCOVERSUM Schokoladen Museum

یکی از جاذبه های گردشگری آلمان که هم برای بزرگسالان و هم برای بچه ها می توانید برترین باشد موزه شکلات است. در این موزه هیجان انگیز می توانید برترین خوشمزه ترین شکلات ها را ببینید و برای کسانی که عاشق شکلات هستند پیشنهاد می شود که این موزه را از دست ندهند.

آدرس: Pumpen 17، 20095 Hamburg، Germany

16- منطقه آلتونا | Altona

بر فراز کرانه رود البه، منطقه سرزنده آلتونا واقع شده است که میزبان خانه های نئوکلاسیک متعددی است که بیشتر آنها، جزو آثار تاریخی حفاظت شده کشور است. یک موزه در این منطقه به نام موزه آلتونا وجود دارد که در آن آثاری مرتبط با ژئولوژی، اقتصاد و طبیعت نواحی اطراف به نمایش درآمده است. صنایع دستی و آثار هنری مزتبط با دریا و دریانوردی، مدل های قدیمی از کشتی ها و سایر وسایل مرتبط با دریانوردی از بخش های مختلف این موزه است. در این منطقه تماشای های مختلفی چون بازارچه ماهی وجود دارد. ماهیگیری و تماشای چشم مقدارای رودخانه و بندر از دیگر جاذبه های این منطقه است.

17- خانه تاریخی Jenisch Haus

خانه ای تاریخی در پارکی به نام Jenischpark که یکی از زیباترین فضاهای سبز هامبورگ است در منطقه Klein Flottbek نیز واقع شده است. این خانه تاریخی که در این پارک قرار گرفته یکی از خانه های قدیمی با معماری قرن نوزدهمی است که به سبک نئوکلاسیک نیز ساخته شده است. بازدید از این خانه یکی از بخش های مجذوب نماینده سفر شما خواهد بود و سبک زندگی قشر مرفه را در قرن نوزدهم نشان می دهد.

18- منطقه Willkomm-Höft

یک منطقه گردشگری دیگری هم در شهر هامبورگ آلمان وجود دارد به نام منطقه Willkomm-Höft که می توان از آن به عنوان یکی از برترین جاذبه های گردشگری آلمان نام برد. این منطقه فقط چند کیلومتر با هامبورگ فاصله دارد و ترمینا فرابر Schulau است. روزانه 50 کشتی از این منطقه عبور می نمایند. برای تماشای منظره ها و چشم مقدارای زیبای این منطقه می توانید از هامبورگ برای سر زدن به اینجا برنامه ریزی کنید.

19- منطقه Schloss Ahrensburg

در شمال شرقی هامبوگ در منطقه Schloss Ahrensburg شهری به نام Ahrensburg واقع شده است که به علت قلعه قدیمی ای که در آن وجود دارد بسیار مشهور شده است. این قلعه در حال حاضر به موزه تبدیل شده و بسیاری از تزیینات و وسایل داخلی آن به همان حالت اصلی به جای مانده اند. این قلعه در سال 1595 ساخته شده است و بازدید از آن تجربه مجذوب نمایندهی است که شما را با تاریخ و فرهنگ این کشور آشنا می نماید.

20- منطقه ها Vierlande و Marschlande

منطقه ای گردشگری در ده کیلومتری جنوب شرقی شهر هامبورگ نیز واقع شده است که شامل نواحی حاصل خیز و کم ارتفاع می شود. این دو منطقه به نام های Vierlande و Marschlande از جاذبه های این شهر و روستاهای کوچک و تماشای است که می توانید در آن کلیساهای کوچک و قدیمی متعددی را تماشا کنید و نهایت لذت را از گشت و گذار در طبیعت آن استفاده کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1537

به "تور ارزان آلمان: 20 جاذبه معروف و دیدنی شهر هامبورگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: 20 جاذبه معروف و دیدنی شهر هامبورگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید