بهره برداری از سی و دومین اقامتگاه سنتی در کاشان

به گزارش مجله یگانه، معاون مدیرکل و رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان از افتتاح سی و دومین اقامتگاه بوم گردی این شهرستان همزمان با پاسداشت هفته دولت اطلاع داد.

بهره برداری از سی و دومین اقامتگاه سنتی در کاشان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان, مهران سرمدیان امروز پنج شنبه 6 شهریور ماه با اعلام این مطلب گفت: در طی هفت سال اخیر با اجرای سیاست توسعه متوازن گردشگری در استان اصفهان، توسعه گردشگری شهرستان کاشان از رشد فزاینده ای برخوردار بوده است.

او به همین دلیل بیان نمود: با توجه به کمبود زمین در شهر تاریخی کاشان، نهضت تبدیل خانه های تاریخی به اقامتگاه سنتی از فرایند مطلوبی برخوردار بوده است، به گونه ای که امروز شاهد بهره برداری از سی و دومین اقامتگاه سنتی در این شهرستان با نجات بخشی یک خانه تاریخی دیگردر این شهرستان هستیم.

سرمدیان در مورد ویژگی های این اقامتگاه سنتی گفت: اقامتگاه سنتی سر پله با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت های دولت با سرمایه ای بالغ بر 40 میلیارد ریال و در زمینی به متراژ 360 مترمربع و زیربنای 650 مترمربع، پس از اتمام بازسازی، امروز به بهره برداری رسید.

معاون مدیرکل و رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان بعلاوه گفت: با بهره برداری از این اقامتگاه سنتی که دارای 12 اتاق است، 25 تخت به ظرفیت اقامتی در این شهر تاریخی افزوده شد.

در حال حاضر با اجرای عملیات نجات بخشی خانه های تاریخی، تعداد 32 اقامتگاه سنتی و 47 اقامتگاه بوم گردی با تغییر کاربری و بازسازی و احیای خانه های تاریخی در شهرستان کاشان فعال است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1282

به "بهره برداری از سی و دومین اقامتگاه سنتی در کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از سی و دومین اقامتگاه سنتی در کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید