کاشان نقش مهمی در گهواره تمدنی فلات مرکزی ایران داشته است

به گزارش مجله یگانه، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، کاشان نقش مهمی در گهواره تمدنی فلات مرکزی ایران داشته است.

کاشان نقش مهمی در گهواره تمدنی فلات مرکزی ایران داشته است

احمد دانایی نیا در نشست خبری اضافه نمود: کاشان در مسیر جاده ابریشم واقع شده است، وجود کاروانسراهایی از جمله کاروانسرای گبرآباد نشان می دهد که اقتصاد کاشان در طول تاریخ در کنار وجوه فرهنگی و اجتماعی قابلیت بالایی داشته است.

وی اظهار کرد: امسال کاروانسرای گبرآباد در فهرست آثار جهانی (یونسکو) ثبت شد. این کاروانسرا ظرفیتهای معماری خاصی دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان بیان کرد: کاروانسرای گبرآباد در دوره صفوی احداث شده و با ثبت این اثر در آثار جهانی مورد توجه بیشتر حفاظتی قرار می گیرد، ثبت این گونه آثار ثبت هویت های یک ملت است.

دانایی نیا گفت: کاشان در طول تاریخ در حوزه مالی، فرهنگی و اجتماعی جاده ابریشم نقش داشته و با ثبت جهانی کاروانسرای گبرآباد، داشته های این منطقه بیشتر معرفی می شود، امیدواریم به زودی شاهد احیا این کاروانسرا باشیم.

وی اضافه نمود: هر سال و همزمان با هفته گردشگری (5 تا 11 مهر) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان حضور پررنگی داریم و فعالیتهای مختلف حوزه گردشگری کاشان در نمایشگاه یاد شده به نمایش گذاشته می شود.

وی اظهار کرد: کاشان امسال به عنوان شهر جهانی نساجی سنتی انتخاب شد و به همین دلیل با عنوان جهان شهر کاشان وارد نمایشگاه بین المللی اصفهان شد. این نمایشگاه تا روز جمعه ادامه دارد.

دانایی نیا گفت: آبان امسال و همزمان با روز فرهنگ عمومی قرار است جشنی به پاس ارزش های فرهنگی، مالی و هنری نساجی سنتی در شهر کاشان داشته باشیم تا گوشه ای از زحمات فاخر هنرمندان کاشانی را معرفی کنیم.

وی اضافه نمود: 27 مهر امسال شکرانه انار در جوشقان مرکزی برگزار می شود و تلاش ارکان اجرایی در سطح شهرستان معرفی این سند فرهنگی برای جوشقان است. دومین همایش بازنمایی هویت معماری روستایی با موضوع گردشگری هم در روستای پنداس برگزار می شود.

منبع: همگردی
انتشار: 5 مهر 1402 بروزرسانی: 5 مهر 1402 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1802

به "کاشان نقش مهمی در گهواره تمدنی فلات مرکزی ایران داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشان نقش مهمی در گهواره تمدنی فلات مرکزی ایران داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید