تخریب بخشی از خانه حمید سبزواری بر اثر بارندگی های اخیر

به گزارش مجله یگانه، مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: بخشی از خانه مرحوم استاد حمید سبزواری معروف به پدر شعر انقلاب در پی بارندگی های اخیر تخریب شد.

تخریب بخشی از خانه حمید سبزواری بر اثر بارندگی های اخیر

جهت دریافت خدمات طراحی پارکینگ کلاسیک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، محسن برآبادی امروز یکشنبه 7 اردیبهشت ماه 1399 با اعلام این خبر اضافه کرد: دیوار جنوبی و هشتی ورودی این ضلع از خانه استاد حمید سبزواری که مصالح عمده آن خشت و گل بود بر اثر بارش های رگباری اخیر تخریب شده است.

او ادامه داد: خانه استاد سبزواری شامل سه بخش شرقی، مرکزی و غربی است که بخش غربی آن اثر تاریخی است و قدمت آن به اواخر دوره قاجار می رسد، اما این اثر در فهرست آثار ملی به ثبت نرسیده است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: دو سال پیش برای مرمت این بنا تفاهم نامه ای بین دانشگاه حکیم سبزواری و پسر مرحوم سبزواری با هدف بهره برداری ادبی و فرهنگی از منزل استاد حمید سبزواری امضا شده بود.

محسن ممتحنی فرزند ارشد زنده یاد سبزواری (حسین آقا ممتحنی مشهور به حمید سبزواری) نیز گفت: طی دو سال گذشته قراردادی با دانشگاه حکیم سبزواری بسته بودیم تا ضمن مرمت این خانه تاریخی، برای فعالیت های فرهنگی از آن استفاده نمایند، اما دانشگاه هیچ گونه مرمتی انجام نداد.

او اضافه کرد: با تغییر رئیس دانشگاه به کلی این خانه رها شد که این باعث آسیب پذیری بنا در مقابل باد و باران شده است.

حسین آقا ممتحنی معروف به حمید سبزواری شاعر معاصر که پدر شعر انقلاب لقب گرفته سحرگاه شنبه 22 خرداد 1395 در 91 سالگی در یکی از بیمارستان های تهران چشم از دنیا فروبست و روز 26 خرداد در بوستان جانبازان شهر سبزوار به خاک سپرده شد. از آثار استاد سبزواری می توان به دیوان اشعار، کاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد، گزیده ادبیات معاصر و سرود سپیده اشاره نمود.

960 اثر تاریخی، فرهنگی طبیعی و معنوی در سبزوار وجود دارد که تا به امروز 160 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده است. سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار گرفته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 384

به "تخریب بخشی از خانه حمید سبزواری بر اثر بارندگی های اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخریب بخشی از خانه حمید سبزواری بر اثر بارندگی های اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید