توضیحات امیری درباره همکاری دولت و مجلس در تصویب بودجه

به گزارش مجله یگانه، تهران (پانا) - معاون پارلمانی رئیس جمهوری اظهار امیدواری کرد لایحه بودجه 1400 با همفکری دولت و مجلس در بازه زمانی مناسب تصویب و به تایید شورای نگهبان برسد.

توضیحات امیری درباره همکاری دولت و مجلس در تصویب بودجه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسینعلی امیری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تصویب لایحه بودجه 1400 از سوی نمایندگان مشروط بر اصلاحاتی اجرا شده است، اظهار کرد: به موجب قانون اساسی ابتکار لایحه بودجه باید از دولت آغاز گردد. نمایندگان مجلس حق ارائه و تقدیم طرح را البته با ملاحظه اصول قانون اساسی در همه امور کشور را دارند و جایی که نمایندگان به موجب اصول قانون اساسی طرح تهیه نمی نمایند، لایحه بودجه است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به ارائه پیش از موعد لایحه بودجه به مجلس گفت: پس از تقدیم لایحه بودجه1400 به مجلس، دستوری از سوی رهبر انقلاب اسلامی درباره درآمدها، هزینه ها واصل شد که دولت موارد مدنظر ایشان را طی نامه ای که رئیس جمهوری روز گذشته به مجلس نوشتند، قبول کرد و مقرر شد موارد مدنظر رهبری در مجلس انجام گردد.

امیری با قدردانی از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس برای تصویب کلیات لایحه بودجه 1400، توضیح داد: هم اکنون لایحه بودجه 1400 سیر مراحل و فرایند قانونی خود را طی می نماید.

وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص رویکرد مجلس نسبت به لایحه بودجه 1400 گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی حق ارائه پیشنهاد دارند و لایحه بودجه کار مشترک دولت و مجلس است. به طوری که دولت لایحه بودجه را به مجلس تقدیم می نماید، تصویب آن با مجلس شورای اسلامی است. ما بسیار امیدوار هستیم که لایحه بودجه که یکی از مهمترین اقدامات و موضوعات همکاری مجلس و دولت است با تفاهم و درک مشترک از مسائل کشور به انتها برسد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری اظهار کرد: در سنوات گذشته پیشنهادات نمایندگان درباره لایحه بودجه کم نبوده است اما بسیاری از این پیشنهادات در صحن علنی از نظر جمع نمایندگان با در نظر دریافت اصول قانون اساسی، اسناد فرادستی و سیاست های کلی که رهبر انقلاب ابلاغ کردند، مورد قبول واقع نشده است. به طوری که درصد پیشنهاداتی که در سنوات گذشته در مورد لوایح بودجه به عنوان قانون به تایید رسیده، زیاد نیست.

امیری گفت: براساس توصیه رئیس جمهوری بنای ما بر این است که دولت با حضور فعال و کارشناسی در کمیسیون های تخصصی، تلفیق و صحن مجلس بتواند نظرات دولت و مجلس را به هم نزدیک کند تا لایحه بودجه 1400در یک بازه زمانی مناسب هم به تایید شورای نگهبان برسد و هم دولت بتواند آیین نامه ها و بخشنامه های مرتبط با لایحه بودجه را تهیه، تصویب و ابلاغ کند. تا سند بودجه به عنوان مهمترین سند اداره کشور و حکمرانی کشور اجرا شده و امورات و هزینه ها، درآمدها بر اساس قانون انجام گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 930

به "توضیحات امیری درباره همکاری دولت و مجلس در تصویب بودجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات امیری درباره همکاری دولت و مجلس در تصویب بودجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید