ثبت جهانی قلعه ناصری ایرانشهر

به گزارش مجله یگانه، به گفته رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر بر اساس معیار های سازمان جهانی یونسکو ساخت بنا در محدوده آثار تاریخی، شرایط و قوانین خاصی دارد که باید رعایت گردد و گرنه به این آثار صدمه وارد می گردد.

ثبت جهانی قلعه ناصری ایرانشهر

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر گفت: ساخت بازارچه و دست فروشی در چندین سال قبل در کنار آثار تاریخی بی توجهی به میراث فرهنگی و تاریخی کهن منطقه است.

رحمان ریگی اضافه کرد: بر اساس معیار های سازمان جهانی یونسکو ساخت بنا در محدوده آثار تاریخی، شرایط و قوانین خاصی دارد که باید رعایت گردد و گرنه به این آثار خدشه وارد می گردد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر اضافه کرد: این در حالیست که ساخت و ساز در حریم آثار باستانی غیرقانونی است و اقدامات بازدارنده از سوی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان انجام شده و با تمام مسوولان دست اندرکار شهر مکاتبه شده تا از ایجاد غرفه های مختص ساماندهی دستفروشان در این مکان خودداری گردد.

وی ادامه داد: ساماندهی غرفه های مختص دستفروشان در مکان های دیگر شهر هم قابل انجام است.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر گفت:ممکن است حضور غرفه ها در جوار قلعه ناصری، شرایط ثبت جهانی شدن این اثر ارزشمند را به خطر بیندازد.

شهردار ایرانشهر هم گفت: این غرفه ها بدون در نظر گرفتن حریم قلعه ناصری احداث شده است که با توجه به مصوبه شورای شهر در آینده نزدیک اصلاح می گردد.

سعید دیده ور اضافه کرد: ساخت هر گونه بنا تجاری و مسکونی در حریم درجه یک مغایر با اصول شهر سازی است که در حریم قلعه ناصری احداث این بازارچه خلاف قانون است.

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 آبان 1401 بروزرسانی: 20 آبان 1401 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1672

به "ثبت جهانی قلعه ناصری ایرانشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت جهانی قلعه ناصری ایرانشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید