جاذبه های گردشگری مادرید که آن را منحصر به فرد می نماید

به گزارش مجله یگانه، مادرید، مرکز اسپانیا و شهری پیشرو در مد، سیاست و سرگرمی است که پیروز شده گردشگران زیادی را از اقصی نقاط جهان جذب خود کند.

جاذبه های گردشگری مادرید که آن را منحصر به فرد می نماید

مادرید جاذبه های فرهنگی و تاریخی متعددی دارد که هر یک منحصربه فرد و فوق العاده هستند. اما در این میان جاذبه هایی وجود دارد که جهانگردان کمتر به آن ها سر می زنند. با ما همراه باشید تا بیشتر بدانید.

1. پارک دل کاپریچو

پارک دل کاپریچو (Parque de El Capricho) کمی دورتر از مرکز شهر قرار گرفته و جهانگردان معمولا از وجود آن غافل هستند؛ در حالی که این پارک به واسطه سبک معماری ترکیبی انگلیسی، ایتالیایی و فرانسوی خود، یکی از زیباترین و مجذوب نماینده ترین پارک های مادرید به شمار می رود. ستون های یونانی، دریاچه ای بزرگ با قوهای زیبا، یک قصر، باغ گل رز و مسیرهای پر پیچ و خمی که با درخت ها و بوته های زیبا تزیین شده است، قطعا می تواند اوقات فراموش نشدنی را برای شما رقم بزند.

2. پلازا دِ اولاوید

با اینکه بسیاری از جهانگردان ترجیح می دهند در فضای باز پلازا مایور بنشینند و یک نوشیدنی میل نمایند، شما می توانید از فضای باز میدان محلی تری نظیر پلازا دِ اولاوید (Plaza de Olavide) لذت ببرید. تعداد زیادی رستوران و کافه در این میدان قرار گرفته است که می توانید یک نقطه عالی پیدا نموده و خود را به یک نوشیدنی مهمان کنید. علاوه بر فواره و پارکی که برای بازی بچه ها مهیا شده، می توانید روی یک نیمکت، خستگی را از تن به در نموده و از حس و حال میدان کمال استفاده را ببرید.

3. مرکادو دلا سبادا

یکی از مکان های نو غذا خوردن در مادرید، بازارهای آن هستند که بعضی از آن ها در میان جهانگردان معروفیت زیادی دارند. با این حال بازار مرکادو دلا سبادا (Mercado de la Cebada) به شدت مورد علاقه افراد بومی است. علاوه بر غرفه های غذا، یک فضای باز با هنر خیابانی نیز در این بازار به چشم می خورد. در صورتی که با اجرای تئاتر یا موسیقی نیز روبرو شدید، تعجب نکنید.

4. هامان آل آندالوس

هامان آل آندالوس (Hamman Al Andalus) مناسب حال یک جهانگرد است که می تواند در استخر آب گرم، آب تنی نموده، به سونا برود یا با یک ماساژ سر حال بیاید. افراد محلی اکثرا به اینجا سر می زنند و با توجه به اینکه مقرون به صرفه است، بعد از یک روز طولانی گشت و گذار در شهر می توانید چند ساعتی به خود برسید. پیشنهاد می کنیم از قبل به صورت اینترنتی جا رزرو کنید و سعی کنید در ساعات شلوغ به این محل نروید که با ازدحام جمعیت روبرو خواهید شد.

5. مادرایت

مادرایت (MadrEAT) یکی از بازارهای نو شهر مادرید است که جشنواره ای از غذاها را پشت کاروان ها و در فضای باز برگزار می نماید. افراد محلی زیادی برای خوردن، نوشیدن و گشت و گذار به این بازار سر می زنند. تاریخ و زمان آن هر ماه تغییر می نماید و در صورتی که تصمیم دارید از آن تماشا کنید، حتما به سایت آن ها مراجعه کنید. در این بازار می توانید انواع غذاهای بین المللی و غذاهای مخصوص اسپانیایی را امتحان کنید. از قلم نیاندازید که وقتی آب و هوای شهر خوب است، به این محل بروید.

6. ماتادِرو

ماتادِرو (Matadero) در گذشته به عنوان بزرگ ترین کشتارگاه مادرید محسوب می شده است و در حال حاضر به عنوان یک مرکز فرهنگی مشغول فعالیت است. از نمایشگاه های هنری گرفته تا برگزاری کلاس های طراحی و مسابقات عکاسی، از کارهای متنوعی است که در این مرکز انجام می گردد.

7. مرکادو دلوس موتورز

جهانگردان عاشق خرید کردن نباید مرکادو دلوس موتورز (Mercado de los Motores) را از دست بدهند. در این بازار شاهد عرضه مبلمان، عتیقه، وسایل دکوری، لباس های دست دوم، جواهرات، غذا و... خواهید بود. مرکادو دلاس موتورز در موزه قطار مادرید Museo del Ferrocarril قرار گرفته است، به این ترتیب می توانید علاوه بر خرید کردن و خوردن غذاهای خوشمزه، از بعضی از قدیمی ترین واگن های قطار اسپانیا نیز تماشا کنید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1540

به "جاذبه های گردشگری مادرید که آن را منحصر به فرد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری مادرید که آن را منحصر به فرد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید