پنج نقطه دیدنی در منطقه ساحلی فرنچ ریویرا، ساحل نیلی فرانسه

به گزارش مجله یگانه، منطقه ساحلی فرنچ ریویرا (French Riviera) در جنوب شرقی فرانسه، یکی از بهترین نقاط و تفرجگاه های ساحلی اروپا و ساحل مدیترانه است که قرن هاست میزبان گردشگران و افرادی است که در پی یک مکان بینظیر برای استراحت می گردند.

پنج نقطه دیدنی در منطقه ساحلی فرنچ ریویرا، ساحل نیلی فرانسه

این منطقه زیبا به طور کامل در استان پروانس-آلپ-کوت دازور (Provence-Alpes-Côte dAzur) قرار گرفته است با اینکه هیچ مرز رسمی مشخصی ندارد، معمولا آن را بین شهرهای کاسیس (Cassis)، تولون (Toulon) و سن تروپه (Saint-Tropez) در غرب و مانتون (Menton) در مرز شرقی فرانسه و ایتالیا در نظر می گیرند. البته ادامه این منطقه درون مرز ایتالیا نیز به عنوان ریویرای ایتالیایی (Italian Riveira) شناخته می شود.

همچنین شاهزاده نشین موناکو که یک کشور مستقل و دومین کشور کوچک جهان بعد از واتیکان به شمار می رود، در ساحل ریویرا فرانسه قرار گرفته و به جز بخش جنوبی آن که به دریای مدیترانه متصل است، از بقیه جهات از طریق منظقه ساحلی فرنچ ریویرا در فرانسه احاطه شده است.

نکته جالب درباره فرنچ ریویرا، این است که خود فرانسوی ها نام ساحل نیلی (Côte dAzur) را برای این خطه زیبا انتخاب کرده اند و این نشاندهنده زیبایی آبی دریای مدیترانه در این محدوده است.

اگر دوست دارید در تور فرانسه علاوه بر پاریس، از دیگر جاهای تماشای فرانسه نیز بازدید کنید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله قصد داریم پنج نقطه تماشای و مجذوب کننده در منطقه ساحلی فرنچ ریویرا را برای شما معرفی کنیم.

مانتون (Menton)

شهر مانتون در شرق منطقه ساحلی فرنچ ریویرا یک مقصد بینظیر برای تعطیلاتی رویایی است و تمامی زیبایی های یک شهر ساحلی را در خود جمع کرده است. این شهر چندین ساحل زیبا و مجذوب کننده و خیابان های دوست داشتنی و سنگفرش شده دارد که می توانید روزهای متوالی در آن به گشت و گذار بپردازید.

این شهر دوست داشتنی بیش از 316 روز در سال آفتابی درخشان و لذتبخش دارد و با باغ های استثنایی و آشپزی ترکیبی ایتالیایی و فرانسوی، مقصدی خارق العاده در ساحل فرنچ ریویرا خواهد بود. پیشنهاد می کنیم در ماه فوریه به این شهر زیبا سفر کنید تا علاوه بر اینکه از سرمای زمستان فرار می کنید، در فستیوال لیمو نیز شرکت کرده و با فرهنگ این شهر آشنا شوید.

آنتیب (Antibes)

یکی دیگر از شهرهای شگفت انگیز منطقه ساحلی فرنچ ریویرا که به شما پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید، شهر آنتیب است. این شهر علاوه بر ساحل زیبا و چشم نواز و همچنین بندرگاهی مملو از کشتی های تفریحی بزرگ، پیوند عمیقی با تاریخ و ادبیات نیز دارد.

سال 1926 میلادی، اف. اسکات فیتزجرالد (F. Scott Fitzgerald) نویسنده مشهور آمریکایی با خانواده خود در این شهر و هتل Belles-Rives اقامت داشته و کتاب لطیف است شب (Tender Is the Night) را در این شهر نوشته است. همچنین موزه پیکاسو شهر آنتیب، اولین موزه در سرتاسر جهان است که به طور اختصاصی به این هنرمند برجسته اسپانیایی پرداخته زیرا قصر گریمالدی (Château Grimaldi) در سال 1946 محل زندگی و کارگاه پیکاسو بوده است.

نیس (Nice)

سفر به منطقه ساحلی فرنچ ریویرا بدون سر زدن به شهر زیبای نیس، هیچگاه تکمیل نخواهد شد. شهری مجذوب کننده که در کنار دریای آبی و درخشان مدیترانه قرار گرفته است و از دیرباز، میزبان خانواده های ثروتمند و بانفوذ اروپایی بوده است.

برای درک زیبایی بی حد و حصر این شهر، پیشنهاد می کنیم به بالای قلعه این شهر که بر روی تپه ای واقع شده است بروید و از فراز آن، منظره ای تکرار نشدنی و باورنکردنی از شهر نیس را تماشا کنید. همچنین می تواند در بافت تاریخی شهر نیس به گشت و گذار بپردازید. خیابان ها و کوچه های تنگ و پیچ در پیچ، فروشگاه های متعدد، ساختمان های زیبا و همچنین کافه و رستوران های مختلف باعث می شوند این بخش از شهر نیز مجذوب کنندهیتی خاص داشته باشد.

کن (Cannes)

پیش از اینکه نام شهر کن با جشنواره بین المللی سینمایی گره بخورد و محلی برای سلبریتی ها و چهره های جهانی برجسته شود، مقصدی بکر و خلوت برای گردشگران بوده است. این شهر زیبا و مشهور منطقه ساحلی فرنچ ریویرا، مکانی دوست داشتنی برای لذت بردن همزمان از طبیعت و فرهنگ فرانسه است.

اما علاوه بر دریای آبی و درخشان و ساحل دوست داشتنی، می توانید ساعت ها در میان خیابان ها و بافت سنتی شهر کن قدم بزنید و از تماشای مردم و گردشگران لذت ببرید. اما اگر دوست داشتید کمی از جمعیت و شلوغی این شهر فاصله بگیرید، می توانید با یک قایق و سفری 15 دقیقه ای، به جزیره های لرینز (Lérins Islands) بروید. این دو جزیره علاوه بر جنگل های انبوه و غارهای مختلف، یک صومعه قدیمی نیز دارند که می توانید از آن بازدید کنید.

پیش از اینکه نام شهر کن با جشنواره بین المللی سینمایی گره بخورد و محلی برای سلبریتی ها و چهره های جهانی برجسته شود، مقصدی بکر و خلوت برای گردشگران بوده است

گرس (Grasse)

گرس یک دهکده خلوت، دوست داشتنی و قدیمی است که از دوران قرون وسطی بجای مانده است.اما این مقصد دوست داشتنی منطقه ساحلی فرنچ ریویرا، بیش از هر چیز به خاطر صنعت عطر سازی معروفیت دارند و آن را مرکز عطر جهان می دانند. علاوه بر مزارع بزرگ گل اسطوخودوس (lavender)، شرکت های مختلف عطرسازی مانند فراگونار (Fragonard) نیز در این شهر قرار دارند و تورهای رایگانی برای بازدید از کارخانه آنها وجود دارد که می توانید در آنها شرکت کنید.

پیشنهاد می کنیم ماه آگوست به شهر گرس و منطقه ساحلی فرنچ ریویرا سفر کنید تا بتوانید در فستیوال سه روزه گل یاس (Jasmine Festival) حضور داشته باشید و از بوی خوش گل یاس سرمست شوید.

منبع: ققنوس
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1462

به "پنج نقطه دیدنی در منطقه ساحلی فرنچ ریویرا، ساحل نیلی فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج نقطه دیدنی در منطقه ساحلی فرنچ ریویرا، ساحل نیلی فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید