حمایت جهاد دانشگاهی تهران از کسب و کار های نوپای دانشجویی

به گزارش مجله یگانه، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران گفت: جهاد دانشگاهی از کسب و کار های نوپای دانشجویی حمایت می نماید.

حمایت جهاد دانشگاهی تهران از کسب و کار های نوپای دانشجویی

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از سازمان جهاد دانشگاهی تهران، مسعود کمبرانی در برنامه روی خط خبر شبکه خبر با عنوان حمایت جهاد دانشگاهی از کسب و کار های نوپای دانشجویی با بیان این که این روز ها صحبت های بسیاری درباره شتابدهنده ها و شرکت های نوپا می گردد، اظهار کرد: جوانان خوش فکر و خوش ایده بیننده این برنامه بدانند به پشتوانه مرکز شتابدهنده، ما می توانیم از ایده آن ها ثروت ایجاد کنیم.

وی در ادامه شرح داد: یک شرکت نوپا و استار ت آپ شرکتی است که حول یک ایده اولیه (ایده خام) شکل می گیرد که هنوز محصول آن تعیین نیست و این ایده، بازار و تجارت را نمی شناسد و ضروری است از آن حمایت هایی انجام گیرد.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران در ادامه اضافه کرد: یک شرکت منسجم، متبحر و با تجربه شتابدهنده ای را ایجاد می نماید و استارت آپ های مختلفی را با ایده های مختلف در اطراف خود جمع می نماید. در مراحل مختلف زمانی 2 تا 3 ماهه آن ها را ارزیابی، گزینش و حمایت می نماید. استارت آپ ها بایستی در دوره کوتاه مدت 6 تا 9 ماهه به رشد مناسبی رسیده و به بازار و سرمایه گذار معرفی شوند.

کمبرانی با اشاره به سابقه 40 ساله سازمان جهاد دانشگاهی تهران در زمینه تحقیقات فنی و مهندسی بالاخص در حوزه شیمی، مهندسی شیمی، مهندسی متالورژی و آلیاژ های فلزی گفت: از این رو مرکز شتابدهنده این سازمان مجهز به آزمایشگاه های خوبی است و چنانچه صاحبان ایده در این مرکز حضور یابند علاوه بر این که از فضای مناسب و اشتراکی، بهره مند میشوند، میتوانند از مشاوره های علمی منتور ها و مشاوران در امر توسعه ایده ها استفاده نموده و ایده های خود را در آزمایشگاه ها عملیاتی نمایند.

وی با بیان این که این شرکت ها از حمایت های مالی، تجاری و مالی بهره خواهند برد، اضافه کرد: در نهایت چنانچه ایده ای پرورش یابد و قابلیت تجاری سازی را داشته باشد آن ها را به سرمایه دار، سرمایه گذار و یا به شرکت های بزرگ تجاری معرفی می کنیم.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران با بیان این که در حمایت از ایده اولیه دانشجویان محدودیتی قایل نیستیم و از ایده همه دانشجویان فارغ التحصیل از هر دانشگاهی در حوزه شیمی، مهندسی شیمی، مهندسی متالورژی و آلیاژ های فلزی استقبال و حمایت می کنیم، اعلام نمود: دانشجویان علاقه مند در این حوزه می توانند با مراجعه به سایت جهاد دانشگاهی تهران فرم پذیرش را تکمیل نمایند و وارد مرکز شتابدهی سازمان جهاد دانشگاهی تهران شوند تا روال پذیرش و استقرار طی گردد.

کمبرانی اظهار امیدواری کرد فرایند رشد استارت آپ ها در مراکز شتابدهی و نفوذ ایده های تازه به شرکت های تجاری، کمکی موثری به اقتصاد دانش بنیان کشور بنماید.

کمبرانی با این شرح که برای ایجاد کسب و کار 3 ضلع احتیاج است، یادآور شد: ضلع اول شرکت تجاری یا سرمایه گذاراست، ایده که هنوز ایده خام و اولیه است و در قالب استارت آپ ظهور میکند ضلع دوم است و مرکز شتابدهی که از ایده حمایت میکند و آنرا پرورش می دهد به عنوان ضلع سوم، باید در کنار هم قرار گیرند تا سریعترین و مطمئن ترین راستا برای ایجاد اقتصاد دانش بنیان فراهم گردد.

وی با بیان این که در فرآیند شتابدهی، در مراحل مختلف ارزش ایده افزایش میابد، اضافه کرد: ممکن است ایده اولیه و خام این شرکت ها در مراحل اولیه جذابیت زیادی برای سرمایه گذاری نداشته باشد، اما به تدریج و بر اثر کار بر روی آن، ایده مراحل رشد خود را طی میکند و به دانشی ارزشمند تبدیل شده و میتواند نظر سرمایه گذاران را جلب نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1386

به "حمایت جهاد دانشگاهی تهران از کسب و کار های نوپای دانشجویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت جهاد دانشگاهی تهران از کسب و کار های نوپای دانشجویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید