خبرنگاران رییس مجمع نمایندگان یزد: مسوولان به آسیب های روانشناختی کرونا توجه نمایند

به گزارش مجله یگانه، یزد- خبرنگاران- رییس مجمع نمایندگان یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین توجه مسوولان استان در شرایط خاص کنونی باید توجه به آسیب های روانشناختی ناشی از شیوع بیماری کرونا در افراد باشد که اصولا بیماران بهبود یافته به آن دچار هستند.

خبرنگاران رییس مجمع نمایندگان یزد: مسوولان به آسیب های روانشناختی کرونا توجه نمایند

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

دکتر سیدجلیل میرمحمدی روز آدینه در جمع مسوولان شهرستان تفت با اشاره به تحقیقات صورت گرفته در زمینه آسیب های روانی حاصل از کرونا اضافه نمود: اولین کار ما باید جلوگیری از ابتلای مردم به کرونا و حفظ سلامت آنها باشد اما ادامه فرایند شیوع آن نشان می دهد باید نیم نگاهی هم به آسیب های روانی حاصله از کرونا داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این خصوص مهم باید همت و پیگیری لازم را داشته باشیم همکاری همه دستگاه ها با راه اندازی ستاد مدیریت و پیشگیری عوارض روانشناختی کرونا باشد که باید برای آن برنامه ریزی کنیم.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس یازدهم با اشاره به اهمیت فضای مجازی در آرامش روانی مردم گفت: در همین مدت با این شایعه که تفت تنها شهرستان محل انتقال بیماران کرونایی غیربومی است بعضی ها با روح و روان مردم بازی کردند در حالی که این شایعه از اساس دروغ بود.

میرمحمدی با اشاره به این موضوع که حتی بعضی از مسوولان تفت هم به این شایعه دامن زدند، توضیح داد: با یکی از همین افراد ساعتی در جلسه خصوصی صحبت کردم و شرح کامل دادم که ابتلای مردم به کرونا به واسطه بیمارستان نیست و گرنه اطراف همه بیمارستان های استان و کشور باید ناامن باشد.

وی با اشاره به آدرس غلط بعضی افراد در این موضوع مهم اظهار کرد: آنچه باعث شیوع بیماری کرونا می گردد ، تماس های غیر ایمن، تجمعات غیرضروری، رعایت نکردن اصول بهداشتی و مسافرت های چندین هزار نفری انتها هفته است که بسیار هم خطرناک است و کسی به آنها نمی پردازد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس با اشاره به فرصت های مختلفی که می تواند در این دوران در فضای مجازی ایجاد گردد، ادامه داد: جدا از فضای مجازی می توان با چاپ تراکت، بروشور و تابلوهای تبلیغاتی و بنرهای آموزشی در ورودی و داخل شهر موضوع روانشناختی بیماری کرونا را برای مردم تبیین کنیم.

مرکز شهرستات تفت در 20 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از اوایل اسفند 98 تا به امروز 235 هزار و 429 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 154 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به 11 هزار و 260 نفر رسید.

سیما سادات لاری روز آدینه بیان نمود: از دیروز تا ظهر 13 تیر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و 566 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شدند که از این تعداد هزار و 483 نفر هم بستری شدند..

معاون وزارت بهداشت گفت: تا به امروز 196 هزار و 446 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند و سه هزار و 123 نفر از بیماران تحت مراقبت قرار دارند.

لاری اضافه نمود: تا به امروز یک میلیون و 744 هزار و 958 آزمایش تشخیص کووید 19 در کشور صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: استان های خوزستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در شرایط قرمز قرار دارند. همچنین استان های تهران، فارس، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان و البرز در شرایط هشدار قرار گرفته اند.

وی گفت: این بیماری همه دنیا را در فراگرفته است. مردم برای یاری به کنترل آن، فاصله گذاری فیزیکی تا یک و نیم متر، شست وشوی مداوم دست ها و استفاده از ماسک را رعایت نمایند. ماسک باید برای همه باشد و اگر یک نفر استفاده نموده باشد و بقیه استفاده ننمایند، حقوق بقیه مردم نادیده گرفته شده است. با رعایت این موارد می توانیم زنجیره انتقال ویروس کرونا را متوقف کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 612

به "خبرنگاران رییس مجمع نمایندگان یزد: مسوولان به آسیب های روانشناختی کرونا توجه نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس مجمع نمایندگان یزد: مسوولان به آسیب های روانشناختی کرونا توجه نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید