خبرنگاران فعالیت استخرهای سرپوشیده در مناطق زرد خراسان رضوی مجاز شد

به گزارش مجله یگانه، مشهد- خبرنگاران- رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلوی خراسان رضوی گفت: بر اساس اطلاعیه شماره 17 ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش استخرهای سرپوشیده در مناطقی که شرایط ابتلای آنها به کرونا زرد است به شرط رعایت دستورالعمل های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

خبرنگاران فعالیت استخرهای سرپوشیده در مناطق زرد خراسان رضوی مجاز شد

مجید مشتاق عشق روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: استخرهای سرپوشیده با رعایت فاصله مجاز مطابق با دستورالعمل صادره از وزارت بهداشت و درمان و با 50 درصد ظرفیت باید فعالیت کنند.

وی با بیان این که انجام ماساژ و استفاده از جکوزی و سونای مرطوب ممنوع است ادامه داد: میزان کلر آزاد باقیمانده در استخرها باید تا حداکثر میزان قابل تحمل یعنی 3 PPM و PH هم بین 7.2 تا 7.6 باشد.

رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلوی خراسان رضوی گفت: بدیهی است قبل از شروع فعالیت باید از مرکز بهداشت شهرستان و دفاتر خدمات سلامت استعلام لازم به عمل آید.

حدود 150 استخر سرپوشیده، روباز خصوصی و دولتی در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد دست کم 95 استخر در مشهد واقع شده است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تا به امروز 209 هزار و 970 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده اند. این بیماری تا به امروز جان 9 هزار و 863 نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تا به امروز 169 هزار و 160 نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته اند.

پاندمی کرونا تا به امروز در سطح جهان 9 میلیون و 98 هزار و 596 نفر را بیمار کرده و جان 474 هزار و 467 نفر را در 230 کشور گرفته است. چهار میلیون و 940 هزار و 298 نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان تا به امروز درمان شده اند.

در این میان آمریکا با دو میلیون و388 هزار و 225 بیمار کرونا و 122 هزار و 611 قربانی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب کشورهای برزیل، روسیه، هند و انگلستان قرار گرفته اند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول شمار مبتلایان و قربانیان بیماری جهانگیر کرونا جایگاه دهم را در جهان دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 591

به "خبرنگاران فعالیت استخرهای سرپوشیده در مناطق زرد خراسان رضوی مجاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فعالیت استخرهای سرپوشیده در مناطق زرد خراسان رضوی مجاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید