خبر تازه شورای عالی بورس درباره محدودیت های معاملاتی شرکت های کارگزاری

به گزارش مجله یگانه، خبرنگاران : شورای عالی بورس با پیشنهاد هیات مدیره سازمان بورس مبنی بر حذف محدودیت های معاملاتی شرکت های کارگزاری و پرسنل آن ها موافقت کرد.

خبر تازه شورای عالی بورس درباره محدودیت های معاملاتی شرکت های کارگزاری

به گزارش خبرنگاران به نقل از بازار سرمایه، در جلسه عصر امروز خود، در راستای شفافیت معاملاتی شرکت های کارگزاری و پرسنل آن ها و همچنین استفاده شرکت های کارگزاری از منابع مازاد خود در سرمایه گذاری در اوراق بهادار با پیشنهاد هیات مدیره سازمان مبنی بر حذف محدودیت های معاملاتی شرکت های کارگزاری و پرسنل آن ها موافقت کرد.

محمدحسن ابراهیمی سروعلیا، معاون نظارت بر نهاد های اقتصادی در این خصوص گفت: از سال 85 تا به امروز و بر اساس ماده 31 آیین نامه معاملات شرکت بورس اوراق بهادار تهران مصوب شورای عالی بورس، شرکت های کارگزاری، مدیران و پرسنل آن محدودیت هایی در خرید سهام داشته اند.شرکت های کارگزاری به اندازه سرمایه ثبت و پرداخت شده یا 70 درصد حقوق صاحبان سهام (هر کدام که کمتر بود)، امکان خرید سهام به نام شرکت کارگزاری را داشتند و همچنین مدیران و افراد شاغل در شرکت های کارگزاری نیز صرفا مجاز به خرید سهام تا سقف 250 میلیون ریال بودند.

وی ادامه داد: با تصویب شورای عالی بورس و اوراق بهادار شرکت های کارگزاری فاقد مجوز کارگزار/ معامله گری می توانند به وسیله سایر شرکت های کارگزاری و با رعایت دستورالعمل الزامات کفایت سرمایه و سایر قوانین و مقررات مرتبط، اوراق بهادار به نام خود معامله نمایند.

عضو هیات مدیره سازمان بورس گفت: همچنین مدیران و پرسنل شرکت های کارگزاری و افراد تحت تکفل آن ها نیز با رعایت قوانین و مقررات و با رعایت اصول و قواعد انصاف معاملاتی همچون اجتناب از معامله با اطلاعات نهانی و اجتناب از موارد تعارض منفعت، پیش دستی در انجام معاملات و استفاده از اطلاعات مشتریان، مجاز به انجام معاملات اوراق بهادار به نام خود هستند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1171

به "خبر تازه شورای عالی بورس درباره محدودیت های معاملاتی شرکت های کارگزاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر تازه شورای عالی بورس درباره محدودیت های معاملاتی شرکت های کارگزاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید