دارای اضافه وزن هستید و می خواهید با هواپیما سفر کنید؟ این مقاله را بخوانید!

به گزارش مجله یگانه، یکی از پدیده هایی که انسان ها امروزه با آن روبرو هستند، مسئله ای به نام اضافه وزن و یا چاقی بیش از حد است که بر روی بسیاری از امور زندگی آن ها تاثیر گذاشته است. حال زمانی که مسافرانی با اضافه وزن بالا می خواهند با هواپیما سفر نمایند، کمی شرایط برایشان متفاوت تر از مسافرین عادی می گردد. جایگاه های هواپیما برای فردی با وزن طبیعی ساخته شده اند و در شرایطی که کسی با اضافه وزن زیاد بر روی آن بنشیند، راحتی و شرایطی را که باید داشته باشد را طبیعتا، ندارد.

دارای اضافه وزن هستید و می خواهید با هواپیما سفر کنید؟ این مقاله را بخوانید!

ایرلاین های مختلف در برابر مسافران با اضافه وزن چه می نمایند؟

معمولا مسافران زمانی که می خواهند بلیط هواپیما را مخصوصا به صورت تلفنی و یا اینترنتی بخرند، به این مسئله دقت نمی نمایند که اگر دارای اصافه وزن باشند، این مسئله بر روی سفر آن ها با هواپیما و یا حتی بلیطی که خریداری کرده اند، تاثیر می گذارد یا نه؟ از آن جایی که با توجه به سبک زندگی های امروزی، تعداد مسافران دارای اضافه وزن روز به روز در حال افزایش است؛ بیشتر ایرلاین ها در حال اتخاذ سیاست هایی هستند که هم این دسته از مسافران را داشته باشند و هم حریم شخصی مسافران در طول پرواز حفظ گردد.

راه کار مشترک برای افراد دارای اضافه وزن برای خرید بلیط هواپیما

اگر بلیط هواپیما خریده اید و دارای اضافه وزن بیش از اندازه ای هستید، ایرلاین ها راهکارهایی را ارائه داده اند که با به کار بستن آن ها، بتوانید سفری راحت و خوب با هواپیما داشته باشید. در ادامه آن ها را برای شما نام خواهیم برد.

دو جایگاه در کنار هم رزرو کنید

یکی از راهکارهای شرکت های هواپیمایی در برابر این پدیده، رزرو 2 جایگاه در کنار هم است. در اینجور مواقع ایرلاین ها به مسافران پیشنهاد می نمایند تا اگر بیش از حد اضافه وزن دارند برای راحتی اول خودشان و بعد مسافرینی که در کنار آن ها خواهند نشست، دو جایگاه رزرو نمایند.

از تخفیف های جایگاه های هواپیما با خبر شوید

یکی از تمهیدات ایرلاین ها برای مسافرین دارای اضافه وزن خود، تخفیف های آن ها بر روی فروش جایگاه دوم است. به هر حال پرداخت هزینه جایگاه دوم برای هر مسافری کار راحت و ساده ای نیست. در این جور مواقع، می توانید با خبر از تخفیف های ویژه ایرلاین ها بر روی خرید بلیط هواپیما جایگاه دوم، خرید بهتری داشته باشید.

با پرواز بیزینس کلاس و فرست کلاس سفر کنید

یکی از دیگر راهکارهایی که می توانید در شرایط داشتن اضافه وزن، سفری خوب و راحت داشته باشید این است که بلیط هواپیما برای پرواز بیزینس کلاس و یا فرست کلاس خریداری نمایید. جایگاه هایی که در این دو کلاس پروازی به مسافران اختصاص داده می گردد هم راحت تر هستند و هم بزرگ تر. البته فضای بسیار زیادی هم از سمت پشت و جلو دارند. به این صورت مسافر، راحت تر می تواند در جای خود مستقر گردد و مسافری هم در فاصله نزدیک به او ننشسته است.

انتخاب بهترین شرکت مسافرتی و گردشگری برای خرید بلیط هواپیما

برای خرید بلیط هواپیما به یکی از بهترین مجموعه های خدمات گردشگری و مسافرتی مراجعه کنید. معمولا شرکت هایی که در این سطح از اعتبار فعالیت می نمایند، همواره بهترین راهکار ها را در اختیار مسافرین خود می گذارند. می توانید با مراجعه به این مجموعه ها چه به صورت حضوری و چه به صورت غیر حضوری از مشاوره کارشناسان مجرب آنان استفاده نمایید و در نهایت با اتخاذ بهترین روش و استفاده از خدمات ویژه و امکانات شرکت های مسافرتی و گردشگری، سفری خوب و راحت داشته باشید.

راه کارهای خاص ایرلاین ها برای افراد دارای اضافه وزن

بعضی از ایرلاین ها، پا را فراتر از این راهکار هایی که بالاتر برایتان گفتیم گذاشته اند و اقدام به ارائه راهکارهای خاص و گاهی عجیب خودشان کرده اند. در ادامه بعضی از این راهکارها را برای شما نام خواهیم برد.

رویکرد ساوت وست ایرلاینز در برابر مسافران دارای اضافه وزن

شرکت هواپیمایی ساوت وست ایرلاینز در این شرایط اقدام به تشویق مسافرانش برای خرید بلیط دوم می نماید و از آن ها می خواهد تا مطمئن شوند که جای بیشتری در پرواز خواهند داشت. این شرکت به مسافرینش قول می دهد که در صورتی که جایگاه دوم به کارشان نیاید، تمامی هزینه های آن را به مسافر پس بدهد.

رویکرد یونایتد ایرلاینز در برابر مسافران دارای اضافه وزن

شرکت هواپیمایی یوناتد ایرلانیز یک قانون صریح و معین دارد. این ایرلاین می گوید که اگر مسافری در شرایط بدنی به سر می برد که به حریم مسافر کنار دستی خود وارد می گردد، دو راهکار برای او پیشنهاد می کنیم. یا این که بلیط جایگاه کنار دستی خود را خریداری نماید و یا این که در کنار خرید بلیط هواپیما، جایگاه تخت خواب دار نیز خریداری نماید.

رویکرد ساموآ ایر در برابر مسافران دارای اضافه وزن

شرکت هواپیمایی ساموآ ایر هم قانونی دارد که به موجب آن، مسافران دارای اضافه وزن باید مالیات چاقی بدهند. شاید برایتان عجیب باشد اما این قانون برای افراد کاملا پذیرفته شده است و در حال حاضر به مالیات چاقی بین مسافرین این ایرلاین مشهور شده است.

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل: [email protected]

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

منبع: همگردی
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 172

به "دارای اضافه وزن هستید و می خواهید با هواپیما سفر کنید؟ این مقاله را بخوانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارای اضافه وزن هستید و می خواهید با هواپیما سفر کنید؟ این مقاله را بخوانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید