کافیه دستپخت خوبی داشته باشی

به گزارش مجله یگانه، استارتاپ غذالند با تمرکز بر گردآوری هنر آشپزی اقوام ایرانی میخواهد با معرفی غذای قومیت ها از ترک، کُرد، بلوچ، عرب گرفته تا فارس و ترکمن بستری برای آموزش پخت انواع غذاهای ایرانی باشد .

کافیه دستپخت خوبی داشته باشی

بنیانگذار:

یاسمن مقصودیان

و امین فنایی

سال شروع فعالیت: 97

محل استقرار: تهران

اشتغالزایی: 2 نفر

سرمایه اولیه:

20 میلیون تومان

استارتاپ غذالند توسط یاسمن مقصودیان و امین فنایی بنیانگذاری شده است. یاسمن دانش آموخته رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب است. امین فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته MBA از دانشگاه خوارزمی تهران است. امین و یاسمن هر دو 33 ساله و متولد شهر تهران هستند. آنچه در ادامه می خوانید، گفت وگوی ما با یاسمن مقصودیان هم بنیانگذار استارتاپ غذالند است.

  • قبل از اینکه استارتاپ خودتان را راه اندازی کنید، مشغول چه کاری بودید؟

من قبل از شروع فعالیت غذالند به عنوان حسابرس در شرکت ها کار می کردم.

  • ایده استارتاپ غذالند چطور شکل گرفت؟

من از دوران نوجوانی علاقه بسیار زیادی به آشپزی داشتم و همیشه با ایده های جدید و ایجاد تنوع در آشپزی همیشه سعی در تهیه غذاهای متنوع داشتم، همین روحیه و اشتیاق در مورد آشپزی و به ویژه جست وجو در مورد دستور پخت غذاهای اقوام ایرانی که بعضی موارد در هیچ کتابی هم ثبت نشده بود، باعث شد تا ایده راه اندازی استارتاپ غذالند در ذهنم ایجاد گردد. به این ترتیب تصمیم گرفتم با کنار گذاشتن شغل قبلی خود و تمرکز روی ایده غذالند، کسب و کار شخصی خودم را که با علایق و رویاهایم همراه بود، ایجاد کنم.

  • استارتاپ شما چه خدماتی ارائه می دهد و کاربران چطور می توانند از این خدمات استفاده نمایند؟

شبکه اجتماعی آشپزی غذالند با تمرکز بر گردآوری هنر آشپزی اقوام ایرانی در یک شبکه یکپارچه تحت وب میخواهد تا به معرفی انواع دستپخت قومیت ها از ترک، کُرد، بلوچ، عرب تا فارس و ترکمن پرداخته و بستری باشد تا آموزش پخت انواع غذای ایرانی از پیش غذای اشتها آور سالاد، سوپ، آش و حلیم تا غذای اصلی برنج، خورشت، آبگوشت، کوکو، کتلت، دلمه و کوفته، کباب ایرانی، ماکارونی و پاستا، غذای گیاهی، برگرها و انواع دسر، سس و چاشنی، شیرینی و کیک و نان توسط کاربران به اشتراک گذاشته گردد. گستره دستپخت های سایت سرزمین غذا با توجه به وسعت مخاطبان و فراگیر بودن هنر آشپزی کاربران آن از مرز خاکی ایران فراتر رفته و آموزش هایی از انواع غذای فرنگی نیز در این سایت ارائه شده است. کاربران این شبکه آشپزی می توانند روزانه از جدید ترین دستپخت های منتشر شده استفاده نمایند و نظر خود را در مورد نتیجه آشپزی با یکدیگر به اشتراک بگذارند. در این راستا امکان ثبت دستور پخت و تعامل کاربران با یکدیگر را در سایت غذالند فراهم نموده ایم.

کاربران در هر لحظه می توانند بر اساس دسته بندی های مختلف دستور پخت غذای مورد نظر خود را پیدا نمایند. همچنین با توجه به احتیاجمندی کاربران امکان خرید سریع مواد اولیه مربوط به هر دستور پخت در سایت فراهم شده است. غذالند به عنوان هاب اصلی ارائه خدمات آشپزی در کوشش است تا کلیه احتیاجمندی های افراد برای آشپزی را فراهم کند، در همین این راستا خدماتی از آموزش آماده سازی و پخت گرفته تا تامین مواد اولیه و ملزومات آشپزی را در خود جای داده است. بنابر این در این سایت هر شخص می تواند دستور پخت غذای مورد نظر خود را ثبت کند و نیز تصاویر و آموزش های ویدئویی خود را با کاربران به اشتراک بگذارد. غذالند نیز با تخصیص امتیاز به کاربران به ازای فعالیت در سایت برای آنها مزایایی را در باشگاه آشپزان غذالند در نظر می گیرد.

  • غذالند از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

غذالند شامل بانک کاملی از دستور پخت غذا، کیک و شیرینی، دسر و نوشیدنی و به ویژه دستور پخت غذاهای بومی ایرانی است که در کنار این مجموعه بخش مجله غذالند به انتشار تجربیات آشپزی، خواص مواد غذایی مختلف و تریم های مورد احتیاج افراد در زمینه آشپزی می پردازد. پروفایل کاربران غذالند نیز نمایش دهنده تخصص و تبحر افراد در حوزه آشپزی است، از این رو مورد استقبال کسب و کار های خانگی در حوزه آشپزی قرار گرفته است.

  • از چه زمانی استارتاپ خود را راه اندازی کردید؟

استارتاپ غذالند فعالیت رسمی خود را از فروردین ماه سال 1397 شروع کرد و خوشبختانه تا امروز بدون وقفه به کار خود ادامه داده است.

  • سرمایه اولیه تان برای شروع کار چقدر بود؟

سرمایه اولیه این کار بیشتر از پس انداز خودمان تامین شد که مبلغی در حدود 20 میلیون تومان بود. در کل بیشتر هزینه ها به دلیل استقبال زیاد کاربران مربوط به نگهداری سایت غذالند بوده است.

  • از زمان راه اندازی غذالند تا به امروز چه تعداد کاربر از خدمات آن استفاده نموده اند؟

از زمان راه اندازی استارتاپ غذالند تا به امروز حدود دو سال و نیم گذشته و در این مدت توانسته ایم جوابگوی احتیاج بیش از 8 میلیون بازدیدنماینده سایت باشیم.

  • شیوه درآمدزایی تان چگونه است؟

شیوه درآمد زایی در نظر گرفته شده برای این سایت Affiliate Marketing در کنار تبلیغات هدفمند است به نحوی که اولویت اصلی فراهم آوردن فضایی کاربر پسند برای بازدید نمایندگان سایت باشد. در بازاریابی وابسته که به آن فروش رابطه ای نیز گفته می گردد، فرآیندی است که یک برند یا عرضه نماینده یک کالا، به عنوان مثال یک خرده فروش کتاب، با دادن کمیسیون به شخص ثالث برای کالاهای خود بازاریابی انجام می دهد و مشتری جذب می نماید. به عبارت دیگر، بازاریابی وابسته معرفی کالا و خدمات یک فروشنده به یک خریدار است. در بازاریابی وابسته شما به وسیله سایت، ایمیل، رسانه های اجتماعی و غیره برای محصولات یک فروشنده مشتری جذب می کنید و در ازای هر مشتری سود را با فروشنده شریک می شوید. این دقیقا همان کاری است که ما در استارتاپ غذالند انجام می دهیم.

  • از زمان راه اندازی استارتاپ غذالند تا به امروز چقدر فروش داشته اید؟

با توجه به مدل درآمدزایی در نظر گرفته شده برای سایت غذالند و مدت زمان حیات مجموعه 6ماه دیگر می توانیم به اهداف بازاریابی خود دست پیدا کنیم اما تا این لحظه به وسیله پیاده سازی روش های همکاری در فروش و تبلیغات درآمد اولیه خوبی به دست آمده که تماما برای بهبود کیفیت خدمات سایت هزینه شده است.

  • برای معرفی استارتاپ خود و اینکه بیشتر شناخته شوید، چه کارهایی انجام دادید؟

سایت غذالند هدف اصلی خود را بالا آمدن به وسیله Organic Search در نظر گرفته است و تا این لحظه به دلیل انتشار مطالب مفید و مورد اقبال مخاطب عمدتا به وسیله موتورهای جستجوگر به سادگی در دسترس بوده ایم. همچنین این سایت در سال 97 با شرکت در جشنواره وب و موبایل ایران توانست در بین 5 سایت اول حوزه سبک زندگی قرار گیرد که خود این موضوع به دیده شدن هر چه بیشتر ما یاری کرد. طبیعتا یاری دریافت از ظرفیت های فضای مجازی هم بخش دیگری از فرایند تبلیغاتی غذالند محسوب می گردد.

  • مهم ترین چالش پیش روی شما از وقتی که کارتان را شروع کردید، چه چیزی بوده؟

چالش عمده ما از زمان ایجاد غذالند تهیه زیر ساخت و بستر لازم برای استقرار سایت و تامین آپ تایم 100 درصدی بوده تا کاربران بتوانند در هر لحظه از خدمات سایت به بهترین نحو ممکن بهره مند شوند.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 649

به "کافیه دستپخت خوبی داشته باشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کافیه دستپخت خوبی داشته باشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید