در آستانه نوروز، نقشه گردشگری منطقه 11 فراوری شد

به گزارش مجله یگانه، معرفی بیش از یکصد مکان و جاذبه گردشگری در بافت تاریخی طهران قدیم در آستانه سال نو و با هدف ترویج گردشگری ارزان و جذاب در بافت تاریخی طهران قدیم و حصار ناصری، شهرداری منطقه 11 اقدام به فراوری نقشه گردشگری و معرفی بیش از یکصد مکان برای گذران اوقات فراغت نموده است.

در آستانه نوروز، نقشه گردشگری منطقه 11 فراوری شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین مبلغ تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، روابط عمومی شهرداری منطقه 11، علی اسماعیل زاده با بیان اهمیت حفظ و صیانت از بافت تاریخی پایتخت و میراث ارزشمند فرهنگ ، آداب و رسوم ، شیوه زندگی و قصه های مکان رویدادهای طهران قدیم و عهد ناصری گفت: با توجه به این که یک چهارم از محدوده منطقه 11 در بافت تاریخی حصار ناصری واقع شده است؛ معرفی هویت و تاریخ این منطقه به شهروندان که نقش مهمی در شکل گیری و قدمت این بخش از شهر تهران دارد ؛ حائز اهمیت است.

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 11 اضافه نمود: از همین رو اداره روابط عمومی با فراوری نقشه گردشگری منطقه 11 و معرفی 105 نقطه گردشگری و تعریف 5 جهت گردشگری برای ایام نوروز 99 اقدام نموده است که این نقشه ها در ایستگاه های اطلاع رسانی نوروزی مستقر در سطح منطقه به صورت رایگان توزیع خواهند شد.

اسماعیل زاده ادامه داد: در این نقشه 2 جهت ویژه گردشگری تحت عنوان محور گردشگری خیابان ولی عصر (عج) که به عنوان میراث هویتی و تاریخی تهران مطرح شده است؛ با نقطه مکان های گردشگری و تاریخی معرفی شده و جهت گردشگری سبز نیز با موضوع دوچرخه های اشتراکی و استفاده از حمل و نقل پاک برای ایام نوروز پیش بینی شده است.

به گفته مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 11 یکی از شاخصه های این نقشه ، معرفی جاذبه های گردشگری در زمینه های متنوع از جمله فرهنگی ، مثل گالری ها و تماشاخانه ها ، جاذبه های تاریخی همچون معرفی موزه های موضوعی که بعضی از آن ها به تازگی در منطقه 11 راه اندازی شده است، جاذبه های گردشگری غذا مثل راسته معجون ، قنادی های تاریخی ، رستوران ها و قهوه خانه های قدیمی است.

اسماعیل زاده همچنین خاطر نشان کرد : معرفی جاذبه های گردشگری هنری نیز در این نقشه مد نظر قرار گرفته و سینماهای قدیمی و نوستالوژیک شهر تهران که بعضی از آن ها هنوز هم در حال اکران فیلم هستند و بعضی نیز از رونق افتاده و متروکه شده اند ؛ در این نقشه معرفی شده است.

او یاد آور شد: فایل نقشه گردشگری منطقه 11 نیز در شبکه های اجتماعی و سایت منطقه 11 در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 180

به "در آستانه نوروز، نقشه گردشگری منطقه 11 فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در آستانه نوروز، نقشه گردشگری منطقه 11 فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید