راه های پیدا کردن آب در طبیعت ، وقتی آب از طلا با ارزش تر می گردد

به گزارش مجله یگانه، نیازی به تاکید بر روی این مسئله نیست که نوشیدن آب، شرط بقا بوده و کسی نتوانسته بدون آب دوام بیاورد. پس بهتر است قبل از اینکه خودتان را در شرایطی قرار بدهید که دنبال آب بگردید، به میزان کافی با خود آب به همراه داشته باشید. سبک سفر کردن خیلی خوب است، اما شرطش این است که زنده بمانید. پس هیچ بهانه ای نیاورید و به میزان کافی آب بردارید که اهمیت پیدا کردن آب در طبیعت را می رساند. ممکن است به حرف های ما گوش کنید و آب کافی بردارید اما مثل آقای همسایه برنامه کلاه قرمزی، هزارتا بدشانسی عجیب و غریب بیاورید و جیره آبتان تموم گردد. آن وقت باید به نکات زیر توجه کنید تا بتوانید آب پیدا کنید و خود را نجات دهید. در مقاله راه های پیدا کردن آب در طبیعت شما را با اهمیت آب در طبیعت آشنا می کنیم.

راه های پیدا کردن آب در طبیعت ، وقتی آب از طلا با ارزش تر می گردد

جوینده یابنده است!!

خودتون خوب بگردین تا شاید در اطرافتون، چشمه، نهر، تالاب یا آب جاری پیدا کنین. اما باید حواستون به چند نکته باشه. یکی اینکه آب نهر، همواره سالم تر از آب چشمه، تالاب یا هرجای دیگه است و اینکه وقتی منبع آبی رو پیدا کردین، سریع از آب ننوشین چون ممکنه مواد سمی داشته باشه و قابل آشامیدن نباشه که این از موارد راه های پیدا کردن آب در طبیعت هست. نکته دیگه ای که باید بهش توجه کنین، اینه که آب نهر، زلال و شفاف باشه و سعی کنین از سرچشمه نهر استفاده کنین. درضمن اگه نهری پیدا کردین که در کنارش، گیاهی وجود نداره، از آبش ننوشین چون به احتمال زیاد سمی هست.

هول نشوید!!

بهتره که آبی که مصرف می کنین، تصفیه شده باشه. اگه دارین فکر می کنین چطوری میشه ما بهتون جوابش رو می گیم. راهکار اولش که ساده تره اینه که آتیش روشن کنین و آب رو بجوشونین و تصفیه کنین. اما اگه ظرف فلزی ندارین، می تونین چند تا سنگ رو داغ کنین و هربار یکی رو داخل ظرف بندازین و چند ثانیه بعد اون رو دربیارین و سنگ بعدی رو بندازین. هرچند که این کار، خودش باعث یه سری آلودگی ها میشه، اما ضررش از سمی بودن آب کمتره که این هم از اهمیت پیدا کردن آب در طبیعت هست.

به جهت یابی حیوانات اعتمادکنین

حیوانات هیچ وقت، مسافت خیلی زیادی رو از آب دور نمی مونن. ردپای حیوانات اهلی، معمولا شما رو به سمت آب راهنمایی می کنه. قدیمی ها می گفتن تماشا پرنده هایی مثل سهره، نشونه خوش یمنی و شانسه. هر موقع که پرنده ها به سمت پایین و در ارتفاع کم پرواز کنن یعنی دارن به سمت آب میرن. به غیر از این دو دسته، حشرات به خصوص مورچه ها هم اکثرا در پی آب هستن و اگه صف طویلی از اونا رو برروی شاخه درخت دیدین، حتما دارن به سمت قطرات آب برروی برگ ها میرن و این اهمیت آب در طبیعت رو نشون میده.

نور خورشید، دوست شما!!

می دونین که با تبخیر و تقطیر میشه در شرایط بی آبی کمی آب جمع کرد. اگه در اطرافتون درخت هست، یه کیسه پلاستیکی رو دور یه شاخه پر برگ بپیچین و دورش رو ببندین. اما اجازه ندین که برگ به سطح داخل پلاستیک برخورد کنه. بعد از مدتی شاهد جمع شدن قطرات آب هستین. روش تقطیر بیشتر برای مناطقی که زمین خاکی گرم داره و در شب هوا خنک میشه، مناسبه. یه چاله کوچک توی زمین حفر کنین و ظرفتون رو داخلش بذارین. روی ظرف رو با کیسه پلاستیکی بپوشونین و یه سنگ کوچک هم روی اون قرار بدین. بعد از مدتی ظرف پر از آب میشه. اگه داخل چاله رو پر از برگ کنین، این روش بیشتر جواب میده.

آب خوردن با اعمال شاقه

در مناطقی مثل ساحل و کوهستان برفی، پیدا کردن آب خیلی راحت تره. اما وقتی در بیابان باشیم، کار کمی سخت میشه. بدون اتلاف وقت زیادی، گودالی عمیق حفر کنین تا به آب برسین. هرچند که آبی که بهش می رسین، نمک زیادی داره اما شما می تونین با تقطیرش به آب خالص دست پیدا کنین و خودتون رو نجات بدین. بعضی گیاهان مثل کاکتوس ها درون ریشه و ساقه خودشون، آب زیادی دارن اما برای استفاده از این آب باید به دو نکته توجه کنین. نکته اول اینکه حواستون به عقرب ها و مارهایی که کنار کاکتوس ها جا خوش کردن باشه. نکته دوم درباره اهمیت آب در طبیعت اینه که آب ساقه و ریشه هر گیاهی، قابل آشامیدن نیست و نوشیدن آب بعضی کاکتوس ها باعث حالت تهوع شدید میشه که در شرایط بحرانی کم آبی بدن برابر با مرگه.

می خواهم زنده بمانم

درصورتی که دچار کم آبی شدید، اولین کاری که باید انجام بدین، کنترل خودتون و شرایطه. تا بتونین با آرامش در پی آب بگردین. یادتون باشه در این شرایط، آرامش و خونسردی خودتون رو حفظ کنین. اگر آب به دست آوردین، اون رو جیره بندی کنین و ذره ذره بنوشین و در دهانتون مزه مزه کنین. زیاد فعالیت نکنین و در آخر اگه تا مدت ها نتونستین آب پیدا کنین، هیچ غذایی نخورین تا آب بدنتون بیشتر از این کم نشه. یادتون باشه که انسان بدون غذا تا هفته ها می تونه زنده بمونه، اما بدون آب تنها 4-5 روز دوام میاره.

منبع: همگردی
انتشار: 27 دی 1401 بروزرسانی: 27 دی 1401 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1703

به "راه های پیدا کردن آب در طبیعت ، وقتی آب از طلا با ارزش تر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های پیدا کردن آب در طبیعت ، وقتی آب از طلا با ارزش تر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید