رویداد ایده پردازی ساخت نانوحسگرهای زیستی برگزار می گردد

به گزارش مجله یگانه، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، شبکه پیشران طراحی و ساخت حسگرهای تشخیص سریع به عنوان اولین شبکه ملی نوآوری در حوزه فناوری های راهبردی با همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد توسعه زیست فناوری کشور، با هدف بومی سازی فناوری های راهبردی طراحی و ساخت سامانه های تشخیص سریع در کاربردهای مختلف پزشکی و غیر پزشکی، دومین رویداد ملی ایده پردازی و طراحی و ساخت نانوحسگرهای زیستی تشخیص سریع را شهریور ماه امسال در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می نماید.

رویداد ایده پردازی ساخت نانوحسگرهای زیستی برگزار می گردد

دکتر ابوالفضل میرزاپور دبیر شبکه پیشران و رویداد ملی طراحی و ساخت نانوحسگرهای زیستی تشخیص سریع ضمن تاکید به ضرورت بومی سازی این فناوری در کشور و ظرفیت های تحقیقاتی و پژوهشی گسترده دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در حوزه طراحی و ساخت نانوحسگرهای زیستی این رویداد ملی را بستری جهت هدفمندسازی و هم افزایی ظرفیت های علمی و دانش کشور به منظور توسعه فناوری و ارتقاء کارآفرینی در حوزه حسگرهای زیستی دانست.

وی اضافه کرد: علی رغم توانمندی های دانشی قابل توجه کشور در این حوزه متاسفانه بخش قابل توجهی از احتیاج کشور در این حوزه به وسیله واردات تامین می گردد. در حالی که امکان دستیابی به این فناوری ها در داخل و با تکیه بر توانمندی متخصصان داخلی وجود دارد.

دبیر دومین رویداد ملی ایده پردازی و طراحی و ساخت نانوحسگر های زیستی تشخیص سریع مهمترین حوزه های موضوعی رویداد را طراحی و ساخت انواع حسگرهای تشخیص مستمر بیرون بدنی و درون بدنی، طراحی و ساخت نانوحسگرهای تشخیصی LFA، طراحی و ساخت حسگرهای تشخیصی سریع پوشیدنی و طراحی و ساخت حسگرهای تشخیص سریع غیر متعارف بیان کرد.

وی مهمترین هدف این رویداد را راه اندازی شبکه ای از افراد خبره و متخصص در این حوزه دانست که تا به امروز پژوهش های قابل توجهی در این حوزه داشته اند. این رویداد بستری برای هم افزایی و تمرکز این متخصصان بر مسائل کلیدی کشور در این بخش فراهم خواهد نمود.

میرزاپور گفت: طرح های دریافت شده برتر پس از ارزیابی علمی و تخصصی و هم چنین آنالیز قابلیت های نوآورانه ضمن بهره مندی از جوایز نقدی و حمایت های معنوی شبکه می توانند طرح های خود را در روز رویداد که در شهریور ماه سال 99 برگزار می گردد و در حضور سرمایه گذاران، شتابدهنده ها و صندوق های سرمایه گذاری ارائه دهند. طرح های برگزیده ضمن دریافت گواهی تائید از حمایت های تجاری سازی شبکه بهره مند می شوند.

دبیر شبکه پیشران همچنین از راه اندازی اولین مدرسه تخصصی نانوبیوسنسور اطلاع داد و اضافه کرد: مدرسه تخصصی نانوبیوسنسور که به صورت سالانه برگزار می گردد در نظر دارد با بهره مندی از ظرفیت های علمی، آموزشی و تحقیقاتی کشور در این حوزه سطح علمی و مهارتی دانشجویان و پژوهشگرانی که در این حوزه مشغول فعالیت هستند، را افزایش دهد. آشنایی با مفاهیم پایه نانوبیوسنسور، آشنایی با روش های طراحی و ساخت نانوبیوسنسورهای تشخیص سریع بر پایه موبایل از اصلی ترین واحد های درسی این مدرسه تخصصی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 604

به "رویداد ایده پردازی ساخت نانوحسگرهای زیستی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد ایده پردازی ساخت نانوحسگرهای زیستی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید