رکوردشکنی کرونا در روسیه و شروع محدودیت های جدید

به گزارش مجله یگانه، خبرگزاری خبرنگاران- شتاب همه گیری ویروس کرونا در روسیه همچنان ادامه دارد و در شبانه روز گذشته، شمار درگذشتگان با رکوردشکنی تازه به 441 نفر و شمار کل جان باختگان به 32 هزار و 443 نفر رسید.

رکوردشکنی کرونا در روسیه و شروع محدودیت های جدید

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، با تداوم موج سهمگین همه گیری ویروس کرونا در روسیه، موارد روزانه ابتلا و تلفات بار دیگر حدنصاب های تازه ای به ثبت رساند و محدودیت های جدید کرونایی را کلید زد.

شتاب همه گیری ویروس کرونا در روسیه همچنان ادامه دارد و در شبانه روز گذشته، شمار درگذشتگان با رکوردشکنی تازه به 441 نفر و شمار کل جان باختگان به 32 هزار و 443 نفر رسید.

ستاد عملیاتی مقابله با ویروس کرونا در روسیه خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته موارد ابتلای قطعی نیز با ثبت رکوردی جدید به 21 هزار و 983 نفر و مجموع مبتلایان به 1 میلیون و 880 هزار و 551 نفر افزایش یافت.

در همین مدت 18 هزار و 735 نفر بهبود پیدا کردند و شمار کل بهبودیافتگان نیز به 1 میلیون و 406 هزار و 903 نفر رسید.

با افزایش شیوع کرونا در روسیه مقامات این کشور از امروز آدینه، محدودیت های جدید برای مهار و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا وضع کردند.

وزارت آموزش و علوم روسیه خاطرنشان کرد: دانش آموزان مدارس مسکو و سنت پترزبورگ از امروز آدینه تا 17 بهمن ماه امسال، از راه دور تحصیل خواهند کرد.

به دانش آموزان توصیه شده است تا حد امکان از خانه خارج نشوند و از حضور در اجتماعات و اماکن عمومی بپرهیزند.

بر اساس دستور دیگری از کارگروه فدرال مقابله با کرونا مستقر در سازمان شهرداری مسکو، موزه ها، کتابخانه ها، سینما ها، تئاتر ها و دیگر موسسات فرهنگی این شهر باید با روش مجوز ویژه مجازی موسوم به کیو. آر-کد که بازدیدنمایندگان به وسیله مجازی دریافت می نمایند، فعالیت نمایند.

این روش به این علت اعمال می گردد که کارکنان مراکز فرهنگی از شرایط سلامتی مراجعه نمایندگان و مشتریان اطلاع و اطمینان داشته باشند.

علاوه بر آن در سالن های مراکز فرهنگی مسکو باید حداکثر تا 25 درصد ظرفیت استفاده گردد و رعایت پروتکل های بهداشتی در حضور در این مراکز الزامی است.

غذاخوری ها و رستوران ها و کافه ها در مسکو از ساعت 23 شب تا 6 بامداد باید بسته باشند و هیچ گونه خدماتی ارائه ندهند.

بر اساس دستوری از وزارت علوم روسیه، دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در مسکو از امروز آدینه تا 25 دی ماه امسال، از راه دور و بدون حضور در کلاس های درس آموزش خواهند دید.

در همین حال سرگئی سابیانین شهردار مسکو خاطرنشان کرد: مراسم سال نوی میلادی که در روسیه از اول تا نهم ماه ژانویه تعطیل عمومی است، در اماکن عمومی پایتخت هیچگونه مراسم جشنی برگزار نخواهد شد.

برگزاری هرگونه مسابقه و رقابت های ورزشی نیز در مسکو فقط با مجوز مسوولان پایتخت روسیه امکانپذیر است.

همچنین به دستور شهردار مسکو، تا روز پانزدهم ماه ژانویه سال آینده میلادی برگزاری هرگونه برنامه فرهنگی، نمایشگاهی، تفریحی با شرکت تماشاگران در پایتخت روسیه ممنوع است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 823

به "رکوردشکنی کرونا در روسیه و شروع محدودیت های جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردشکنی کرونا در روسیه و شروع محدودیت های جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید