سران ترکیه، روسیه، آلمان و فرانسه در خصوص ادلب سوریه گفت وگو می نمایند

به گزارش مجله یگانه، رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت که سران فرانسه، روسیه، آلمان و ترکیه 15 اسفند برای آنالیز اوضاع شمال سوریه دور هم جمع خواهند شد.

سران ترکیه، روسیه، آلمان و فرانسه در خصوص ادلب سوریه گفت وگو می نمایند

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه ادلب سوریه، همانند منطقه عفرین این کشور برای ترکیه حائر اهمیت است، از نشست چهارجانبه در روزهای آینده در خصوص ادلب اطلاع داد.

اردوغان که شامگاه شنبه (سوم اسفند) در شهر ازمیر سخنرانی می کرد، گفت: پنجم مارس (15 اسفند) با آنگلا مرکل، ولادیمیر پوتین و امانوئل مکرون در خصوص ادلب نشستی خواهیم داشت.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، رئیس جمهور این کشور گفت: مسئله ادلب به همان اندازه عفرین و منطقه عملیاتی چشمه صلح برای ما دارای اهمیت است. به صراحت با پوتین در این موضوع صحبت کردم.

ارتش ترکیه طی سال میلادی گذشته، دو عملیات علیه شبه نظامیان کرد سوری که مورد حمایت ائتلاف تحت رهبری آمریکا هستند، عملیات نظامی انجام داد. در عملیات عفرین (شاخه زیتون)، این منطقه را با یاری گروهک ارتش آزاد سوریه، به اشغال خود در آورد و عناصر یگان های مدافع خلق را که از نظر آنکارا تروریست و شاخه پ.ک.ک هستند، از این منطقه اخراج کرد.

در عملیات چشمه صلح نیز عملیات خود علیه این شبه نظامیان را در امتداد مرزهای جنوبی خود ادامه داد، ولی با توافق شبه نظامیان کُرد و دمشق، این عملیات ناتمام ماند.

رجب طیب اردوغان در خصوص ادلب مدعی شد که این استان سوریه نیز همانند مناطقی که عناصر گروهک حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در دست داشتند، روی صلح و آرامش را خواهد دید.

درگیری ها در ادلب سوریه بیش از یک ماه است که بین ارتش این کشور و گروه های مسلح تروریستی مورد حمایت ترکیه ادامه دارد و نیروهای سوری پیروزی های چشم گیری (آزادسازی بیش از 800 کیلومتر مربع) داشته اند و ارتش ترکیه 16 کشته داده است.

انتهای پیغام/ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 291

به "سران ترکیه، روسیه، آلمان و فرانسه در خصوص ادلب سوریه گفت وگو می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سران ترکیه، روسیه، آلمان و فرانسه در خصوص ادلب سوریه گفت وگو می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید