علی اف آزادسازی شهرستان جبرایل جمهوری آذربایجان را اعلام نمود

به گزارش مجله یگانه، تهران (پانا)- الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان امروز (یکشنبه) آزادسازی شهرستان جبرایل این کشور که 27 سال تحت کنترل نیروهای ارمنستانی قرار گرفته بود، اعلام نمود .

علی اف آزادسازی شهرستان جبرایل جمهوری آذربایجان را اعلام نمود

به گزارش ایرنا، علی اف در صفحه تویتری خود نوشت که مرکز شهرستان جبرایل و چند روستای در حومه آن از سوی نیروهای جمهوری آذربایجان آزاد شده است .

شهرستان جبرایل در 336 کیلومتری جنوب غرب باکو پایتخت جمهوری آذربایجان در جنوب منطقه قره باغ کوهستانی و در مرز با جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرد .

کنترل نیروهای جمهوری آذربایجان بر شهرستان جبرایل به قطع ارتباط با مرکز شهرستان فضولی جمهوری آذربایجان که از سال 1993 میلادی تحت کنترل نیروهای ارمنی قرار می گیرد، خاتمه می دهد.

بامداد ششم مهرماه جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سرگرفته شد و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای نیروهای ارمنستان را شروع کننده درگیری و نخست وزیر ارمنستان نیز جمهوری آذربایجان را شروع کننده حمله دانست.

پس از درگیری های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیر) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و بعضی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش بینی نموده بود.

در سال 1994 میلادی، به دنبال درگیری های چهارساله نظامی دو کشور، بعضی دولت های اروپایی و منطقه برای خاتمه دادن به منازعات ارضی میان باکو و ایروان وارد عمل شدند و خاتمه با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، آتش بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، اما کوشش های بین المللی برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تا به امروز نتیجه ای نداشته است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 746

به "علی اف آزادسازی شهرستان جبرایل جمهوری آذربایجان را اعلام نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی اف آزادسازی شهرستان جبرایل جمهوری آذربایجان را اعلام نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید