فرمانده سنتکام: به حمایت از عربستان و دیگر شرکایمان در منطقه ادامه می دهیم

به گزارش مجله یگانه، فرمانده ستاد مرکزی تروریست های آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) تأکید کرد که آمریکا میخواهد صرفاً به حمایت های خود از عملیات های تهاجمیائتلاف سعودی در یمن سرانجام دهد و این به معنای سرانجام حمایت نظامی از عربستان و سایر متحدان آمریکا در خاورمیانه نیست.

فرمانده سنتکام: به حمایت از عربستان و دیگر شرکایمان در منطقه ادامه می دهیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ژنرال فرانک مکنزی فرمانده ستاد مرکزی تروریست های آمریکایی در غرب آسیا روز دوشنبه طی سخنانی در مؤسسه خاورمیانه بر تداوم حمایت های نظامی کشورش از عربستان سعودی و سایر متحدان آمریکا در خاورمیانه تأکید کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

مکنزی در خصوص تصمیم اخیر دولت بایدن برای سرانجام دادن به حمایت های آمریکا از عملیات های تهاجمی ائتلاف سعودی در یمن گفت: کاری که ما از این پس انجام می دهیم این است که به آنها [ائتلاف سعودی] برای انجام عملیات های تهاجمی در یمن یاری نخواهیم کرد؛ اما به حمایت از سعودی ها برای دفاع از خودشان ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به حملات موشکی و پهپادی اخیر نیروهای یمنی به عربستان اظهار داشت: ما با ارائه اطلاعات لازم به سعودی ها یاری خواهیم کرد که از خودشان در برابر این حملات دفاع نمایند.

فرمانده سنتکام در ادامه ایران را به ایجاد بی ثباتی در منطقه متهم کرد و مدعی شد که ایران یک تهدید کاملاً واقعی علیه کشورهای منطقه است.

وی اضافه کرد: ایران سیگنال های واضح و بدون ابهامی را در خصوص اینکه ایالات متحده می تواند و مصمم است که از منافع و متحدان خود در خاورمیانه دفاع کند، دریافت نموده است.

وی با اشاره به روابط دیرین آمریکا با عربستان سعودی ادامه داد: هیچ یک از اظهارات مطرح شده و کارهای صورت گرفته به این معنا نیست که ما به همکاری و تعامل با عربستان سعودی و شرکایمان در ائتلاف ادامه نخواهیم داد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 987

به "فرمانده سنتکام: به حمایت از عربستان و دیگر شرکایمان در منطقه ادامه می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمانده سنتکام: به حمایت از عربستان و دیگر شرکایمان در منطقه ادامه می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید