لیستی از معروف ترین موزه های نروژ

به گزارش مجله یگانه، 10 تا از موزه های معروف نروژ

نروژ تاریخی دور و دراز و پر از تغییرات گسترده دارد. رشته کوه های بزرگ و دره هایی که در راستا این کشور وجود دارند موجب ایجاد فرهنگی متمایز و منحصر به فرد در منطقه شده اند که رد پای آن روی فرهنگ نروژ امروزی دیده می شود. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا به برسی برخی از موزه های معروف نروژ که هنوز اثری از فرهنگ خاص آن محل در خود دارند بپردایم.

لیستی از معروف ترین موزه های نروژ

خود را به معنی واقعی کلمه در تاریخ نروژ غرق کنید

موزه Folk در شهر اسلو مکان مناسبی را در اختیار خانواده ها قرر می دهد. این موزه دارای تمام تجهیزات خیابان ها و دهکده های کوچک از خانه های تاریخی تمام گوشه کنارهای نروژ است. قدمت ساختمان های این جا از هزار سال قبل (دوره وایکینگ های واقعی) تا یک کلیسای قرن سیزدهمی و یا یک آپارتمان مدرن قرن بیستمی تغییر می کند. راهنماها، خدمتکاران و حتی گاهی فروشندگان لباس ها را به صورت مدلی از آن دوران درست کرده اند، تا مهمانان را به گشته ببرند و از زندگی متفاوتی که نروژی ها در گذشته داشتند به آن ها اطلاع بدهند.

چه چیزی برگن| Bergen را شکل داد؟

زبان هانزا، زبان گسترده ای برای داد و ستد بود که از Lubeck در آلمان تا بلژیک امروزی در جنوب، کشورهای حوزه بالتیک در شرق، لندن در غرب و از بالا تا خط ساحلی شمال نروژ توسعه یافت. در سال 1358 ب.م ایجاد شد و تا سال های حدود 1700 به خوبی دوام آورد. زبان هانزایی با قدرت رشد کرد به حدی که تعدادی از سلطنت های منتطقه را با ارزش، تاثیر زیاد، و روش های تجارت دزدکانه تحدید کرد. تاجرانش شبکه پیچیده ای را با یکدیگیر فراتر از مرزها، زبان ها و فرهنگ ها متفاوت تشکیل دادند.

برگن قسمت مهمی از شبکه هانزایی بود و در مرکز تمام گفت و گوها در رابطه با هرچیزی در نروژ شمالی شد. بندر بریگن معروف نیز مرکز داد و ستدهای تجاری هانزایی برگن شد. چنین جایی دقیقا همان جایی است که شما امروزه موزه Hanseatic را در آن می بینید که گویای داستان تاثیر شگفت انگیز این شبکه بین المللی روی شهر است

اهمیت نفت

نفت در اواخر دهه 1960 میلادی در آب های نروژ یافت شد. این کشف نروژ را از یکی از فقیرترین کشورهای اسکاندیناوی به، که ماهی گیری و کشتی رانی تنها پشتیبان اقتصاد ضعیف کشاورزی آن بودند، تبدیل به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان کرد. موزه Norwegian Petroleum داستان اهمیت نفت برای جامعه نروژ را بازگو می کند. همچنین این یکی از موزه های معروف نروژ است که محل مناسبی برای بچه ها فراهم کرده و قیمت آن نیز منصفانه می باشد.

جشن هزار ساله

جزیره Lofoten کاملا با سایر شهرهای نروژ جنوبی فرق دارد. دارای یکی از زیباترین طبیعت های نروژ است و این منطقه پیشنهادات زیادی برای هر نوع بازدید کننده ای دارد. علاوه بر طبیعت زیبا Lotofen یکی از بهترین موزه های وایکینگ ها در اسکاندیناوی را دارا می باشد. این موزه دارای چندین ساختمان وایکینگی است و گردشگران میتوانند مجسمه کشتی Gokstad را در موزه کشتی های وایکینگی اسلو بازدید کنند و در جشن واقعی وایکینگی 1000 ساله که مدلی احساس برانگیز است واغلب شب ها به درازا می کشد شرکت کنند.

زمانی که نروژ فرمان روای دریاها شد

شاید یکی از مشهورترین موزه های معروف نروژ موزه کشتی های وایکینگی اسلو باشد که سه تا از بهترین کشتی های وایکینگی محافظت شده در طول تاریخ در آن نگه داری می شوند. به طور غیر معمولی از این کشتی ها به عنوان گور چهار وایکینگ برجسته استفاده می شد. تجهیزات دفن شده توجه واکینگ ها به مصوعی جات زیبا و پیچیده را نشان می دهند. که موزه نیز دقیقا همین کار را انجام .می دهد

شهری مثل موسیقی در گوش شما

در سومین شهر بزرگ نروژ Trondheim گردشگاران Rockheim را خواهند دید. موزه ملی موسیقی محبوب مردم که 7 سال پیش افتتاح شد. در همین زمان کوتاه به معروفیت محبوبیت زیادی دست یافت. این موزه مدرن تجربه ای تعاملی و احساسی را از طریق متصل کردن تجهیزات موسیقی به فرهنگ تاریخی ایجاد می کند. همچنین نگاهی جالب به چگونگی تاثیر موسیقی روی شکل دادن .زندگی های ما دارد

در تالار کنسرت شاه

همراه با موسیقی باشید اما به جنوب برگن بیایید. موزه Edvard Grieg در Troldhaugen از موزه های معروف نروژ به مدت 22 سال خانه تابستانی Grieg و همسرش بود. تا زمان مرگش در سال 1907. برای طرفداران فرهنگ نروژی یا موسیقی کلاسیک این بازدید قطعا ارزش آمدن به جنوب برگن از مرکز آن را دارد. طبقه پایین به صورت اولیه خود دست نخورده به جای مانده است و شامل اجناسی مانند پیانوی Grieg است که هنوز در کنسرت ها نواخته می شود. در باغ می توانید کلبه آهنگ سازی Grieg، محل دفن این زوج و تالار کنسرت باشکوه آن ها را ببینید.

Troldsalen محلی است که کنسرت های تابستانی در آن برگزار می شوند.

یک تجربه باحال

به سمت شمال در Tromsø،شمالی ترین شهر جهان موزه قطبی نشان می دهد که چگونه قطب شمال 500 سال پیش کشف و کاوش شد. برای قرن ها Tromsø نقطه ای برای آغاز حرکت ماجراجویانی که در پی کشف قطب شمال بودند و صیادان در پی شکار موجودات دریایی بود. نمایشگاه های فوق العاده موزه داستان زندگی و فعالیت انسان ها و حیوانات در قطب شمال را از جهات مختلف بررسی می کنند. د نزدیکی آن نیز دانشگاه قطب شمالی نروژ قرار گرفته است که ارزش بازدید را دارد.

کنسرو سازی میتونه سرگرم کننده باشه؟

واقعا میتونه! میشه گفت که یک موزه کنسرو سازی واقعا عجیب و غریب به نظر میرسه. موزه کنسرو سازی در Stavanger هم سرگرم کننده و هم روشن فکرانه است. محل آن در یک کارخانه کنسروسازی است که تا سال 1958 فعالیتش ادامه داشت و قسمت های مختف ماهی را برای مصرف انسان کنسرو می کرد. آن چه این موزه کوچک را دیدنی می کند راهنماهای آن هستند. با روی گشاده بازدید کنندگان را راهنمایی می کنند. حتی ممکن است بازدیدکنندگان از عبارات فلسفی مشهوری که می بینند (مانند من فکر می کنم، پس من می توانم) درس زندگی بگیرند.

روح انسان گرفتار در سنگ

باغ موزه Vigeland خانه و استودیو مجسمه ساز نروژی اوایل قرن بیستم Gustav Vigeland بود. که در یکی از دیددنی ترین نقاط اسلو قرار گرفته است این موزه از موزه های معروف نروژ ازدوره ها و سر و کار زدن های این مرد با مجسمه ها، مدل ها و طرح ها را بازگو می کند. همچنین یکی از زیباترین .ساختمان های اسلو نیز می باشد

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 29 خرداد 1401 بروزرسانی: 29 خرداد 1401 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1578

به "لیستی از معروف ترین موزه های نروژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیستی از معروف ترین موزه های نروژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید