مجموعه چهارجلدی دانشنامه اسباب بازی ها رونمایی شد

به گزارش مجله یگانه، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، مراسم رونمایی از مجموعه چهارجلدی دانشنامه اسباب بازی ها و راهنمای طبقه بندی و چیدمان کتاب کودک و نوجوان عصر سه شنبه (13 تیرماه) با حضور نویسندگان آثار در باغ کتاب به میزبانی بوکتاب برگزار گشت.

مجموعه چهارجلدی دانشنامه اسباب بازی ها رونمایی شد

محمد طوسی، عضو هیئت مدیره شرکت دنیای ماه پیشونی در این نشست در تشریح موضوع این دو کتاب اعلام نمود: چهار سال روزی شش ساعت برای دانشنامه وقت گذاشته شده است که زحمت بسیار زیادی است. طبقه بندی و چیدمان کتاب همیشه در فروشگاه ها مورد بحث است، بر مبنای نشر، موضوع یا الفبا کتاب ها در فروشگاه ها چیده می شوند؛ اما در بوکتاب این بررسی نوع چیدمان باعث شد یک راهنمای بزرگ داشته باشیم که نتیجه آن اثر راهنمای طبقه بندی و چیدمان کتاب کودک و نوجوان شد.

وی ادامه داد: نهایتا سه طبقه بندی سنی کلی ایجاد شد که به خردسال، بچه ها و نوجوانان رسیدیم، حال در هر بخش، مثلا در خردسالان بخش شعر ایجاد شد و خود شعر دارای دسته بندی هایی از جمله لالایی ها شد که همین دسته بندی در فروشگاه های مشهد و بندرعباس بوکتاب نیز دیده شده است.

طوسی مطرح نمود: وقتی وارد بحث اسباب بازی شدیم دیدیم چقدر دنیای بزرگی است و فهمیدیم چیزی نیست که بشود از آن ساده گذشت و نتیجه آن در حال حاضر، سه هزار صفحه دانشنامه اسباب بازی ها است و یک مجموعه 600 صفحه ای دیگر نیز تمام شده و به زودی منتشر می شود. مجموعا حدود سه هزار و 609 صفحه دانشنامه اسباب بازی ها منتشر خواهد شد.

وی اضافه نمود: مثلا در بخش ماشین های اسباب بازی، دسته بندی های متعددی وجود دارد؛ مثلا دسته ماشین هایی که کودک سوار آن می شود یا کودک آن را در دست می گیرد و هر کدام از آنها نیز دوباره دسته بندی هایی دارد و این دسته بندی های دقیق، باعث ایجاد دانشنامه اسباب بازی ها شد.

عضو هیئت مدیره گفت: امیدواریم دانشنامه موجود علاوه بر کمک به مجموعه بوکتاب، به مجموعه های کتابفروشی های بزرگ دیگر نیز کمک کند؛ زیرا دانشنامه اسباب بازی ها این ظرفیت را دارا است.

در بخش انتهای این برنامه، از مجموعه چهارجلدی دانشنامه اسباب بازی ها و راهنمای طبقه بندی و چیدمان کتاب کودک و نوجوان رونمایی شد. در انتها این جلسه از غلامعلی کیومرثی، نویسنده مجموعه چهارجلدی دانشنامه اسباب بازی ها و راهنمای طبقه بندی و چیدمان کتاب کودک و نوجوان تجلیل به عمل آمد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 14 تیر 1402 بروزرسانی: 14 تیر 1402 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1774

به "مجموعه چهارجلدی دانشنامه اسباب بازی ها رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه چهارجلدی دانشنامه اسباب بازی ها رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید