مروجان و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی کردستان تجلیل می شوند

به گزارش مجله یگانه، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در کردستان، عبید رستمی در نشستی با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، جشن بزرگ کتاب با ویژه برنامه تجلیل از مروجان، کتابداران و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی برگزار می شود.

مروجان و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی کردستان تجلیل می شوند

وی با تاکید بر اینکه کتاب را بایستی کتابداران و رسانه ها به مردم معرفی می کنند، اضافه نمود: کتاب ها که با همت و تلاش نویسندگان نوشته و از طریق ناشران چاپ می شود، بخشی از فرآیند کار فرهنگی اجرا شده است، آنچه در این میان تا حدودی مغفول مانده معرفی و توزیع کتاب به خوانندگان و مخاطبین و به طور کلی مردم و بچه ها و نوجوانان است.

رستمی اضافه نمود: در این میان تلاش های ناشران، کتابداران و رسانه های ارتباط جمعی به عنوان مروجان کتاب و کتابخوانی بایستی مورد نظر قرار گیرد و دراین هفته که به نام کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است از آنها تجلیل و فعالیت های پنهان و گمنام فرهنگی ناشران، کتابداران و به طور کلی مروجان کتاب به مردم معرفی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به نامگذاری استان به عنوان استان فرهنگی تاکید کرد: یکی از مهمترین مصادیق فرهنگی هر جامعه کتاب و کتابخوانی است، ضروری است در این زمینه همه تلاش و همت ادارات و سازمان ها در این هفته برای قدردانی از مروجان کتاب و کتابخوانی مورد استفاده قرار گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در رابطه با برنامه های هفته کتاب که با هم افزایی و همکاری ادارات و سازمان ها و دانشگاه های سطح استان برگزار می شود گفت: سلسله نشست های تخصصی کتاب و کتابخوانی پژوهشکده دانشگاه کردستان، و برنامه های ترویجی کتابخانه های عمومی در 52 کتابخانه سطح استان، همچنین برنامه های آموزش و پرورش در فضای پلتفروم شاد از جمله برنامه های مهم حوزه معرفی و ترویج کتاب و کتابخوانی است.

وی یادآور شد: در طول سال بیش از 200 هزار جلد کتاب در سراسر استان به مراکز و موسسات آموزشی و کتابخانه های عمومی روستاها و منطقه ها کمتر پیشرفته اهدا می شود، در این هفته به صورت ویژه به دفاتر تسهیلگری منطقه ها منفصل شهری نایسر و 10 کانون فرهنگی و هنری مساجد حاشیه شهرهای سراسر استان کتاب اهدا می شود.

رستمی در انتها ضمن اشاره به طرح مبادله کتاب به عنوان وسیله ای برای تشویق مردم به اهدای کتاب و رواج کتابخوانی، عنوان نمود: پیاده راه فردوسی یکی از مکان های فرهنگی سطح شهر سنندج محلی مناسب برای اجرای طرح مبادله کتاب است، این مکان که دارای المان مرد کُرد کتابخوان نیز هست به عنوان جایگاه ویژه این طرح با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج در نظر گرفته شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1407

به "مروجان و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی کردستان تجلیل می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مروجان و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی کردستان تجلیل می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید