تور یونان: معرفی شهر زیبای آتن در یونان

به گزارش مجله یگانه، آتن مرکز سرزمین باستانی یونان است که دارای تمدن و تاریخ کهنی می باشد.

هر قسمت از این کشور که به کشور هزار جزیره معروف است، دارای ویژگی ها و شرایط آب و هوایی خاصی می باشد. شهر آتن به خصوص از لحاظ آثار باستانی و منظره ها دیدنی و زیبایی های طبیعت بسیار غنی است و بدین جهت در میان شهرهای یونان بالاترین اندازه جهانگرد را به خود اختصاص داده است. اگر هوس سفر به این سرزمین را در سر دارید در این مطلب همراه خبرنگاران باشید تا اطلاعات مفیدی را در مورد این شهر باستانی و زیبا در اختیار شما بگذاریم.

تور یونان: معرفی شهر زیبای آتن در یونان

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

آتن شهری 3000 ساله و مرکز اساطیری یونان و مهد تمدن شهری غرب دنیا می باشد. نام این شهر از کلمه یونانی آتنا به معنای الهه عقل و خرد گرفته شده است. قدیمی ترین بخش آتن پلاکا نام دارد که دارای بیش از 5000 سال سابقه سکونت می باشد. این منطقه که در شمال و شرق دامنه آکروپولیس قرار گرفته است، لبالب از بناهای تاریخی نظیر مقبره ها و کلیساهای باستانی می باشد. رایج ترین و برترین نوع شناخته شده معماری یونان، معابد هستند. یکی دیگر از فرم های مورد استفاده یونانی ها، تولوس یا معبد دوار است که برترین نمونه اش تولوس تئودوریوس در شهر دلفی می باشد. درون آتن هشت تپه بزرگ من جمله آکروپولیس و خارج از آن کوه های پارنیتا، پندلی و هیمه توس قرار گرفته اند.

آتن با جمعیتی حدود سه میلیون و 120 هزار نفر، در همسایگی خلیج سالونیک قرار گرفته است که خود از شهرهای بزرگ و مهم دنیا به شمار می رود. سقراط، افلاطون، ارسطو، دموستون و دیگر فلاسفه یونانی در شهر آتن متولد شده اند. آتن شهری زیبا، تماشایی و پر از باغ های سرسبز و پارک های دیدنی است. در آتن تقریبا تمامی خانه ها دارای بالکن های کوچکی هستند و ساکنان آنها، گلدان های کوچک شمعدانی شان را در آنجا نگهداری می نمایند. خیابانهای شهر آتن عمدتاً مزین به درخت های مرکبات، بخصوص پرتقال است. آتن برای دسترسی به اغلب مراکز و محله ها از سیستم مترو بهره می برد و ترافیک و تردد زیاد در شهر آتن چاره ای جز استفاده از مترو برای شهروندان نمی گذارد. نرخ تاکسی در این شهر نسبت به سایر شهرهای اروپا مقرون به صرفه تر است، اما هنگام سوار شدن مطمئن شوید که تاکسی متر آن فعال و در حال کار کردن است.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1488

به "تور یونان: معرفی شهر زیبای آتن در یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان: معرفی شهر زیبای آتن در یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید