معرفی 10 مورد از مراکز خرید تبریز

به گزارش مجله یگانه، آشنایی با مراکز خرید تبریز

شهر تبریز یکی از بهترین شهرهای ایران است و سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند، چرا که هم از لحاظ جاذبه های تاریخی در سطح بالایی واقع شده است و هم این که جز شهرهایی است که مراکز خرید متنوع داشته و اغلب مسافران زمانی که به این شهر می فرایند تمایل بالایی برای رفتن به سمت مراکز خرید تبریز دارند؛ این شهر که در شمال غربی ایران واقع شده جاذبه های گردشگری و طبیعی بسیاری دارد با توجه به این موضوع اگر بخواهیم از هر جنبه ای به شهر تبریز نگاه کنیم می توان دریافت که ارزش سفر کردن را دارا می باشد. ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا تعدادی از مراکز خرید تبریز را خدمتتان معرفی کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

معرفی 10 مورد از مراکز خرید تبریز

لاله پارک

یکی از معروف ترین مراکز خرید تبریز مجتمع تجاری لاله پارک است، این مجموعه یک مرکز تجاری، تفریحی، اقامتی است که در بزرگراه پاسداران قرار گرفت و از دو بخش مرکز خرید و یک هتل 5 ستاره با نام کایا لاله پارک نیز تشکیل شده است. لازم به ذکر است که بدانید هتلی که در لاله پارک واقع شده است یکی از دهمین شعبه هتل های زنجیره ای کایان در ترکیه است. قسمت تجاری این مجموعه با مساحت 21 هزار مترمربع دارای 6 طبقه شامل 120 فروشگاه و کنندگی های مطرح دنیا با برندهای ترک، سینما، هایپرمارکت، شهربازی و فودکورت است. این مجموعه تجاری 3 طبقه پارکینگ دارد که گنجایش پذیرش 1500 خودرو در خودش را دارا می باشد.

ساعت کار: امروز شنبه 10:00 صبح تا 23:00

آدرس: تبریز، میدان شهید فهمیده، مجتمع تجاری تفریحی لاله پارک

جواهر تبریز

یکی دیگر از مراکز خرید تبریز جواهر تبریز است که از زیباترین مراکز خرید این شهر محسوب می شود و به صورت پل روی دو بلوار و رودخانه میدان چایی ساخته شده است. در این مرکز خرید 60 مغازه، رستوران، کافه، شهربازی، کافی شاپ، هایپرمارکت و شهربازی مشاهده خواهید کرد.

ساعت کار: هر روز از ساعت 10 صبح تا 9 شب؛

آدرس: آبرسان، ابتدای بلوار استاد شهریار

برج بلور

همانطور که می دانید تبریز شهری تجاری است و در آن با مراکز خرید متعددی روبرو خواهید شد که از جمله آن ها برج بلور است. این برج عنوان تجاری، اداری و خدماتی را دارا می باشد و در 25 طبقه ساخته شده است. در این مجتمع 130 واحد تجاری، 112 واحد اداری، 4 سالن همایش و پذیرایی، یک رستوران گردان و یک فود کورت وجود دارد که به گردشگران و مشتریان خدمات رسانی می کنند. از 25 طبقه این برج 3 طبقه به مرکز خرید اختصاص پیدا کرده است که در آن می توانید کالاهای مختلف مانند پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، زیورآلات و … خریداری کنید.

ساعت کار: هر روز از ساعت 10 صبح تا 11 شب؛

آدرس: آبرسان، فلکه دانشگاه

ستاره باران

در سال های اخیر مراکز خرید متعددی در این شهر افتتاح شده که ستاره باران یکی از بهترین و مدرن ترین مراکز خرید تبریز محسوب می شود که توانسته است نظر مثبت بسیاری از مشتریان و گردشگران را به سمت خود جلب کند. این مرکز خرید با داشتن 90 واحد تجاری در سه طبقه زیرزمین، اول و همکف مشتریان را برای خرید برندهای مختلف پوشاک، به سوی خود جلب می کند. یکی از نکات قابل توجهی که در این مرکز خرید به چشم می خورد وجود یک طبقه کاملا اختصاصی برای مادر و کودک است.

شما در این طبقه می توانید به بخش های مختلف مانند فروشگاه های پوشاک کودک، سیسمونی نوزاد، لوزم بهداشتی کودک، آرایشگاه، آتلیه، و سالن جشن تولد دسترسی داشته باشید و هر آنچه برای یک کودک از بدو تولد تا سن 10 سالگی نیاز است تهیه کنید. مرکز خرید ستاره باران، همچنین با وجود یک هایپرمارکت، فودکورت و شهربازی بچه ها گزینه ای مناسب برای خرید و گذر اوقات فراغت است. همچنین این مرکز خرید یک پردیس سینمایی با 4 سالن سینما را نیز در خود جای داده است که می تواند حضور شما در این مجموعه را لذت بخش تر و جذاب تر کند.

ساعت دسترسی : امروز شنبه 10:30 صبح تا 22:00

آدرس: تبریز، میدان جهاد (نصف راه)، خیابان 22 بهمن، روبروی شرکت نفت، مرکز خرید ستاره باران

برج شهر

دیگر مرکز خریدی که در این مطلب می خواهیم به آن اشاره کنیم، برج شهر است که یکی دیگر از مراکز خرید تبریز محسوب می شود و نکته جالب در مورد آن این است که برج شهر به صورت مارپیچ شیبدار ساخته شده است و شما با طی کردن جهت به طبقه های بالاتر هدایت می شود. لازم به ذکر است که بگوییم این مرکز خرید برج شهر شامل 100 واحد تجاری، رستوران و کافه می باشد.

ساعت کار:

یکشنبه، سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه 24 ساعت شبانه روز

شنبه و دوشنبه از ساعت 8 صبح تا 12 شب

جمعه از ساعت 12 ظهر تا 8 شب

آدرس: بلوار 29 بهمن

مرکز خرید اطلس

از مشهور ترین مراکز تبریز بعد از مرکز خرید لاله می توان به مجتمع تجاری اطلس اشاره کرد که در بهترین منطقه شهر ولیعصر قرار گرفته است. این مرکز خرید با طراحی مدرن و شیکی که دارد و همچنین بهترین و برترین کنندگی های مدرن دنیا به مجموعه ای لوکس تبدیل شده است. این مرکز خرید حدود 100 واحد تجاری دارد که هر کدام به فروش وسایل و پوشاک مورد نظر آقایان، بانوان و بچه ها نیز اختصاص پیدا کرده است. در این مرکز خرید یک فروشگاه هایپر و همچنین مغازه هایی برای فروش وسایل سرگرمی و کالاهای مورد نیازتان وجود دارد که می توانید خریداری نمایید. مرکز خرید اطلس تنها به فروشگاه های تجاری محدود نمی شود و در آن، امکاناتی مانند یک فودکورت، رستوران و کافه، سالن ورزشی و استخر، 4 طبقه پارکینگ و سالن نمایشگاهی نیز به چشم می خورد.

ساعت دسترسی: شنبه 10:30 صبح تا 23:00

آدرس: تبریز، بلوار ولیعصر، خیابان همافر غربی، میدان اطلس، مرکز خرید اطلس

مرکز خرید رشدیه

یکی دیگر از مراکز خرید تبریز که می خواهیم در این مطلب به آن اشاره کنیم، مرکز خرید رشدیه دارای 3 طبقه و 250 واحد تجاری بوده که شامل پوشاک مجلسی زنانه، محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین زیورآلات و بدلیجات نیز می باشد. از جمله امکاناتی که این مرکز خرید در اختیار مشتریان خود قرار می دهد نیز عبارت از پارکینگ با ظرفیت 400 اتومبیل، رستوران، کافی شاپ، سرویس بهداشتی، سیستم اعلام و اطفا حریق، سیستم تهویه هوا و پله برقی می باشد.

ساعت کار: هر روز از ساعت 10:30 صبح تا 2:30 بعدازظهر و از ساعت 4:30 بعدازظهر تا 10:30 شب

آدرس: شهرکی رشدیه، میدان شهید فهمیده

مجتمع تجاری تفریحی رویال

مجتمع تجاری رویال در 5 طبقه طراحی شده است و یکی از مراکز شیک و مدرنی است که شامل 100 واحد تجاری بوده و همچنین دارای یک شهربازی پوشیده، سالن بولینگ و پارکینگ طبقاتی نیز می باشد.

ساعت کار: هر روز از ساعت 10 صبح تا 10 شب.

آدرس: ضلع جنوب شرقی میدان جهاد

مرکز خرید والمان

طولانی ترین مرکز خرید تبریز مرکز خرید والمان است که جز معروف ترین مراکز خرید تبریز به شمار می رود و شامل 400 واحد تجاری، هایپرمارکت، رستوران، کافی شاپ، کافی نت، کتاب فروشی، پارکینگ و … است.

آدرس: خیابان والمان

بازار تاریخی تبریز

بازار تبریز با یک کیلومتر طول یکی از بزرگ ترین بازارهای مسقف دنیاست و معماری خیره کننده اش از شاهکارهای معماری ایران به شمار می رود. با اینکه در زلزله سال 1193 هجری قمری قسمت های زیادی از این بازار از بین رفت اما گروهی از معماران حرفه ای در اواخر حکومت زندیه و قاجار این بازار تاریخی را بازسازی کردند. این بازار سنتی و زیبا در سال 1354 در لیست آثار ملی ایران قرار گرفته است.

زمانی که وارد این بازار سنتی می شوید با مجموعه ای از بازارچه ها، دالان ها، سراها و کاروانسرهای قدیمی ربرو خواهید شد که شامل 5500 باب حجره، مغازه، 35 باب سرا، 25 باب تیمچه، 30 مسجد، 20 راسته و راسته بازار، 11 دالان، 5 حمام، 12 مدرسه و 40 شغل مختلف روبرو خواهید شد.

راسته بازار شامل بازار جدید، بازار قدیم، بازار کفاشان، بازار صفی، بازار جمعه مسجد، قیزبستی بازار، بازار کلاهدوزان، بازار صادقیه، بازار یمنی دوز، سراجان، پنبه چی بازار، بازار رنگی خیابان، بازار ابوالحسن، بازار کره نی خانا، شیشه گر خانه، بازار دوه چی، بازار بیگلربیگی، و بازار دلاله زن می شوند.

در واقع می توان گفت که رفتن بازار تاریخی تبریز هم فال است و هم تماشا، چرا که شما هم از یک بنای تاریخی با عظمت دیدن می کنید و هم این که هر آنچه که می خواهید را خریداری می نمایید. برای بازدید از این دیدنی ها به صفحه رزرو هتل تبریز بروید.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 486

به "معرفی 10 مورد از مراکز خرید تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 10 مورد از مراکز خرید تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید