نقش بچه ها در پراکندن ویروس کرونا چیست؟

به گزارش مجله یگانه، درباره نحوه پراکنده شدن ویروس کرونا توسط بچه ها بیشتر بدانید.

نقش بچه ها در پراکندن ویروس کرونا چیست؟

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، افرادی که در معرض ویروس قرار نگرفته باید برای مدت نامحدودی فاصله اجتماعی را رعایت نمایند و با هم اتاقی ها، گروه های کوچک و دوستان با حفط فاصله و مسایل بهداشتی در تماس باشند.

افرادی که در معرض ویروس قرار گرفته اند اما دارای هیچ علائمی نیستند حداقل به مدت 14 روز باید در قرنطینه باشند و باید با فردی تماس مستقیم نداشته و اگر در خانه تنها زندگی می نمایند در منزل بمانند و اگر در کنار افراد دیگر هستند باید در یک اتاق تنها باشند. این افراد می توانند اجناس را از خانواده یا پیک دریافت نمایند اما نباید هیچ تماس یا صحبتی با طرف مقابل داشته باشند .

افرادی که در معرض ویروس قرارگرفته ولی دارای علائم نیستند باید آب و غذا به میزان کافی ذخیره نمایند و با افرادی که اجناسی را به شما تحویل می دهتد نباید تماس مستقیمی داشته باشند و خانه را به جز موارد ضروری ترک نگردد و نباید با کسی تعامل چهره به چهره و مستقیم داشته باشند و با اعضای خانواده یا هم اتاقی نیز حداقل باید به اندازه 2 متر فاصله داشته باشند.

افرادی که فکر نموده به ویروس کرونا مبتلا شده یا جواب تست انها مثبت است باید از آغاز علایم به مدت حداقل 7 روز خود قرنطینگی نمایند و باید با فردی تماس مستقیم نداشته و اگر در خانه تنها زندگی می نمایند در منزل بمانند و اگر در کنار افراد دیگر هستند باید در یک اتاق تنها باشند. این افراد می توانند اجناس را از خانواده یا پیک دریافت نمایند اما نباید هیچ تماس یا صحبتی با طرف مقابل داشته باشند .

  • دقیقا چند نفر آلوده هستند؟

کسانی که آلوده هستند ولی هیچ علامتی ندارند و تنها راه تشخیص اندازه گیری پادتن ها (آنتی بادی) در خون است. فقط با این کار است که می گردد بدرستی فهمید این ویروس تا چه حد و با چه سرعتی شیوع پیدا می نماید.

نشانه های ابتلای بچه ها به کرونا چیست؟

  • میزان کشندگی ویروس چقدر است؟

در حال حاضر دانشمندان حدس زدند که یک درصد افراد آلوده از بین می فرایند. البته اگر تعداد بیماران بدون علامت زیاد باشد این درصد کمتر می گردد.

  • علایم بیماری چیست؟

علامت های بیماری کرونا تب و سرفه خشک هستند. گلودرد، سردرد و اسهال هم در بعضی موارد دیده شده است و احتمالا فرد مبتلا ممکن است حس بویایی و چشایی خود را از دست بدهد.

محتمل است که بچه ها هم به این ویروس آلوده بشوند. اما معمولا علائم خفیفی دارند و در مقایسه با سایر گروه های سنی، آمار مرگ در آنها نسبتا کمتر است.

  • این ویروس دقیقا از کجا آمده است؟

اولین بار اواخر سال 2019 میلادی در عده ای در بازار فروش حیوانات در شهر ووهان چین دیده شد. اسم رسمی این ویروس، سارس-کرونا-2 است و قرابت دارد با ویروس هایی که خفاش ها را آلوده می نمایند.

  • آیا بیماری در تابستان کمتر دیده می گردد؟

شیوع سرماخوردگی و آنفلوآنزا در زمستان بیشتر از تابستان است. مشاوران علمی در کشور انگلیس می گویند تاثیر فصل هنوز روشن نیست و اگر هم تاثیر داشته باشد کمتر از سرماخوردگی و آنفلوآنزا خواهد بود.

  • چرا بیماری بعضی بسیار شدید است؟

در حدود بیست درصد از افراد دچار علائم شدیدتری می شوند. شرایط سیستم ایمنی فرد نقش مهمی دارد و به نظر می رسد عوامل ژنتیکی هم دخیل باشند.

در صورت بهبودی کامل، فرد باید مصون گردد ولی چون فقط چند ماهی هست که این ویروس شایع شده، نمی دانیم در درازمدت چه می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 478

به "نقش بچه ها در پراکندن ویروس کرونا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش بچه ها در پراکندن ویروس کرونا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید