نگاهی به مودم جیبی مبین نت MN، M4000N؛ یکی از مقرون به صرفه ترین مودم های همراه بازار ایران

به گزارش مجله یگانه، اگر این روزها در پی خرید یک مودم جیبی یا مودم 4G همراه باشید؛ قطعا به مودم مبین نت MN-M4000N برخورده و با قیمت خوبی که دارد؛ وسوسه می شوید آن را خریداری کنید.

نگاهی به مودم جیبی مبین نت MN، M4000N؛ یکی از مقرون به صرفه ترین مودم های همراه بازار ایران

چند ماهی است که مبین نت مودم جیبی MN-M4000N را روانه بازار نموده است و نکته جالب و مهم آن هم، فورجی بودن مودم است. یعنی از اینترنت TD-LTE پشتیبانی نمی نماید؛ در حالی که شاید شما تصور کنید مبین نت فقط سرویس اینترنت تی دی می دهد نه اینترنت 4G LTE.

در این مقاله، می خواهیم کمی درباره مودم M4000N صحبت کنیم و سراغ مشخصات و ویژگی های آن برویم و در آخر بگوییم ارزش خرید دارد یا خیر!

معرفی و مشخصات مودم جیبی مبین نت MN-M4000N

مودم M4000N ساخت چین و شرکت گمنام notion است. یک مودم همراه و جیبی برای اتصال به اینترنت 4G LTE با حداکثر سرعت دانلود 150 مگابیت (رده LTE Cat 4) و حداکثر سرعت آپلود 50 مگابیت که از سیم کارت فورجی پشتیبانی می نماید.

این مودم دارای باتری است و می توانید همراه خود به بیرون از خانه ببرید و برای چند ساعت، نیازی به آداپتور شارژ برق نداشته باشید. دارای یک صفحه نمایش LCD برای نمایش اطلاعات است و باتری آن قابل جدا شدن از بدنه مودم است.

وای فای تک کاربر به شما می دهد و حداکثر 10 نفر یا دستگاه می توانند به وای فای این مودم وصل شوند.

بیشتر بخوانید: کدام مودم TD-LTE مبین نت را انتخاب کنیم؟

با خرید این مودم و داشتن سیم کارت طرح 360 مبین نت، می توانید مودم M4000N را هرکجا همراه خود برده و به اینترنت همراه اول وصل شوید و یک اتصال امن و پرسرعت (نسبت به اینترنت ADSL) داشته باشید. وزن این مودم 230 گرم است که البته خیلی هم سبک نیست.

این مودم فقط از یک سیم کارت پشتیبانی می نماید ولی یک شیار افزودن کارت حافظه دارد. کانکتور نصب آنتن خارجی ندارد و در جعبه آن می توانید باتری 3300 میلی آمپر ساعت، کابل USB و دفترچه راهنما را پیدا کنید.

این مودم جیبی مبین نت از یک درگاه Micro USB برای شارژ سود می برد و دارای کلیدهای ریست، روشن/خاموش و WPS است.

مودم به سفارش شرکت مبین نت و لاک شده با لوگوی این شرکت است. وقتی مودم را روشن می کنید؛ در صفحه نمایش روی مودم نیز لوگوی مبین نت دیده خواهد شد.

باید درب بدنه مودم را بردارید تا به اسلات سیم کارت، محل جایگذاری باتری و شیار کارت حافظه برسید. سیم کارت از نوع معمولی و مقدار بزرگ است و اصلا سیم کارت میکرو یا نانو نیست. کارت حافظه ای که باید برای این مودم بهره ببرید نیز از مدل SD Card و بزرگ است.

همین طور، مشخصات و اطلاعات مربوط به مودم مانند IMEI، نام شبکه وای فای (SSID)، رمزعبور وای فای، نام کاربری و رمزعبور پنل کاربری و … نوشته شده اند.

در صفحه نمایش رنگی روی مودم نیز می توان اطلاعاتی مانند شرایط اتصال به شبکه موبایل، مقدار آنتن دهی، شرایط وای فای و تعداد کاربران یا دستگاه هایی که به مودم وصل هستند؛ مقدار ترافیک مصرفی و غیره را مشاهده کرد.

اینترنت همراه 4G با مودم جیبی مبین نت

اولین بار نیست که مبین نت یک مودم جیبی 4G عرضه می نماید. پیش از مودم MN-M4000N، مودمMN4200 را از سوی مبین نت شاهد بودیم که همان نسخه لاک شده مودم است و باز پیش تر از آن مودم تی دی SLC-130S42G را دیدیم.

اصولا، مبین نت برای اینکه سهمی در بازار اینترنت موبایل هم داشته و در مناطقی که پوشش دهی اینترنت TDLTE کامل نیست یا ضعیف است؛ تحت طرح 360، سیم کارت و مودم فورجی به مشتری داده و امکان اتصال به دکل های مخابراتی همراه اول برای دسترسی و استفاده از اینترنت موبایل را فراهم می نماید.

بیشتر بخوانید:

اینترنت طرح 360 مبین نت مقرون به صرفه تر از اینترنت همراه اول است. همین موضوع، سبب می گردد که کاربران راغب به خرید سیم کارت 360 مبین نت و مودم این شرکت به ویژه مودم جیبی مبین نت باشند. این روزها، را می توان نت 360 مبین نت دانست.

البته، شما می توانید سیم کارت 360 مبین نت را روی هر مودم فورجی آنلاک دیگری قرار دهید و نباید لزوما مودم 4G مبین نت باشد.

یک علت، مقرون به صرفهی مودم MN-M4000N، علاوه بر اینکه مشخصات بسیار سطح پایین و ضعیفی دارد و واقعا چیزی برای هیجان داشتن خرید آن پیدا نمی کنید؛ همین بحث ارائه سیم کارت و بسته اینترنت طرح 360 مبین نت است. قیمت مودم جیبی مبین نت M4000N حدود 1.5 میلیون تومان است.

پیشنهاد ما خرید بسته اینترنت و سیم کارت مبین نت به صورت جداگانه و انتخاب مودم همراه 4G به مراتب بهتری مانند با قیمت حدود یک میلیون و دویست هزار تومان است تا در آینده اگر تصمیم گرفتید از سیم کارت اپراتور دیگری بهره ببرید؛ حداقل یک مودم آنلاک داشته باشید.

ولی باز اگر دوست دارید مودم، سیم کارت و بسته اینترنت را یکجا و با کمترین هزینه بخرید؛ مودم جیبی مبین نت M4000N آن چیزی است که دنبالش هستید:

منبع: شبکه چی
انتشار: 17 آبان 1401 بروزرسانی: 17 آبان 1401 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1670

به "نگاهی به مودم جیبی مبین نت MN، M4000N؛ یکی از مقرون به صرفه ترین مودم های همراه بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به مودم جیبی مبین نت MN، M4000N؛ یکی از مقرون به صرفه ترین مودم های همراه بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید