هرمزگان ، دست زمین خواران از جعبه مدادرنگی کوتاه شد

به گزارش مجله یگانه، دستگاه قضایی هرمزگان با اقدامی به موقع بیش از 11 هزار متر مربع از زمین های ملی جزیره هرمز را که به بهشت زمین و جعبه مدادرنگی با 90 طیف رنگی معروف است، برطرف تصرف کرد.

هرمزگان ، دست زمین خواران از جعبه مدادرنگی کوتاه شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، رئیس کل دادگستری هرمزگان عصر یکشنبه 5 مرداد در خصوص جزئیات این زمین خواری گفت: فردی به بهانه احداث مزرعه پرورش ماهی و میگو 11 هزار و 433 متر مربع از زمین های ملی را در جزیره هرمز تصرف و تخریب نموده بود.

علی صالحی توضیح داد: ارزش زمین تصرف شده بیش از 20 میلیارد ریال بود که با هوشیاری و اقدام به موقع دستگاه قضایی بازپس گرفته شد.

وی با تاکید بر برخورد جدی دستگاه قضایی هرمزگان با زمین خواران اضافه نمود: در خصوص ساخت وسازها و تصرفات غیرمجاز در جزیره هرمز تدابیر لازم اندیشیده شده است و آنالیز نحوه واگذاری در دستور کار دادگستری استان هرمزگان و شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان واقع شده است.

صالحی اعلام کرد: کارگروه هایی تخصصی در شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان به منظور مقابله منسجم و هدفمند با تصرف ها، تغییر کاربری و ساخت وسازهای غیرمجاز تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تاکید نمود: در برخورد قاطعانه با زمین خواران و مقابله با متصرفان و فسادهای مرتبط با این حوزه هیچ خط قرمز و محدودیتی قائل نخواهیم شد.

استان هرمزگان با 2400 کیلومتر ساحل 14 جزیره دارد و جزیره هرمز از جمله جزایر زیرمجموعه شهرستان قشم است.

هرمز جزیره ای بیضی شکل و گنبدی نمکی در خلیج فارس است که در فاصله 8 کیلومتری بندرعباس قرار گرفته و به سبب موقعیت راهبردی جغرافیایی، بازرگانی و همسایگی با تنگه هرمز به کلید خلیج فارس نیز شهره است.

جزیره هرمز به بهشت زمین و جعبه مدادرنگی با بیش از 90 طیف رنگی شهرت دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 647

به "هرمزگان ، دست زمین خواران از جعبه مدادرنگی کوتاه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرمزگان ، دست زمین خواران از جعبه مدادرنگی کوتاه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید