هشدار مجلس انگلیس درباره سرمایه گذاری چین در بخش نظامی بریتانیا

به گزارش مجله یگانه، به گزارش خبرنگاران به نقل از ساندی تایمز، اعضای کمیته پارلمانی دفاعی انگلیس از وزارت دفاع این کشور خواسته اند تا درباره تصاحب شرکت های هوا فضای انگلیس توسط چین تحقیق کند.

هشدار مجلس انگلیس درباره سرمایه گذاری چین در بخش نظامی بریتانیا

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این نمایندگان اعتقاد دارند که دولت پکن در کوشش است تا کنترل این شرکت ها را که به دلیل پیامدهای ناشی از بحران کرونا در شرایط اقتصادی شنماینده ای قرار گرفته اند به دست بگیرد.

اعضای کمیته یاد شده با انتشار گزارشی ادعا نموده اند که پکن تا به امروز 9 شرکت تجاری را که قطعات فنی مورد احتیاج وزارت دفاع و هم پیمانان انگلیس را تامین می نماید، خریداری نموده است.

گزارش یاد شده حاکی از آن است که این شرکت ها قطعات حساس جنگنده های اف-35 بی و هواپیمای اِی400 ام انگلیس را تامین می نمایند.

این نمایندگان از بن والاس وزیر دفاع انگلیس می خواهند که در راهبرد جدید دفاعی این کشور، فهرستی از کشورهای متخاصم از جمله چین و روسیه را تنظیم کند که از سرمایه گذاری در حوزه دفاعی انگلیس منع شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1091

به "هشدار مجلس انگلیس درباره سرمایه گذاری چین در بخش نظامی بریتانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مجلس انگلیس درباره سرمایه گذاری چین در بخش نظامی بریتانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید