ویروس کرونا بیشتر از جنجال های انتخاباتی، اقتصاد آمریکا را در مخاطره قرار داده است

به گزارش مجله یگانه، براساس نظرسنجی خبرگزاری رویترز که نشان داد بهبود مالی قریب الوقوع کندتر از آنچه قبلا تصور می شد پیش می رود، ویروس کرونا در مقایسه با جنجال های طولانی مدت بر سر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا خطر عظیم تری برای اقتصاد این کشور به شمار می رود.

ویروس کرونا بیشتر از جنجال های انتخاباتی، اقتصاد آمریکا را در مخاطره قرار داده است

نظرسنجی جدید خبرگزاری رویترز نشان داد، آمریکا با حدود 11 میلیون مورد ابتلا به کووید 19 همچنان از نظر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در رتبه اول دنیا است و اگرچه زمزمه ها درباره یک واکسن احتاقتصادی برای این بیماری امیدها و خوش بینی هایی را به وجود آورده اما دورنما همچنان نامعلوم و تیره و تار است.

علی رغم افزایش شمار مبتلایان به کووید 19 در آمریکا و پریشانی ها و نگرانی ها از امتناع دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا از قبول شکست در انتخابات ریاست جمهوری سه نوامبر در مقابل جو بایدن، پیشرفت اخیر در راستای فراوری واکسن های کووید 19 سبب شده تا ارزش سهام ها در بازار بورس نیویورک در خیابان وال استریت هفته گذشته به بالاترین حد خود برسد.

در این نظرسنجی خبرگزاری رویترز که بین 10 تا 16 نوامبر صورت گرفت، 102 اقتصاددان شرکت داشتند.

بیش از 90 درصد از اقتصاددانان یا 53 اقتصاددان از 57 اقتصاددان گفتند، افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در مقایسه با بلاتکلیفی ها پیرامون نتایج رسمی انتخابات خطر عظیم تری برای اقتصاد آمریکا محسوب می گردد.

در پاسخ به اینکه آیا پیش بینی هایشان برمبنای پیشرفت اخیر در فراوری واکسن کرونا قرار گرفته است یا خیر، تقریبا نصف اقتصاددانان شرکت کننده در این نظرسنجی گفتند، افزایش ارزش سهام های وال استریت هنوز به عنوان یک نقطه عطف اقتصادی و بهداشت عمومی تلقی نمی گردد. با توجه به این که هیچ چشم اندازی برای تخصیص یاری های اقتصادی جدید و سریع از سوی کنگره وجود ندارد، اقتصاد ممکن است مجددا ضعیف گردد.

دیوید مریکل، اقتصاددان ارشد آمریکا در شرکت خدمات اقتصادی گلدمن ساکس گفت: در حال حاضر حمایت های اقتصادی تا حد زیادی کاهش یافته اند و درآمدهای قابل استفاده را در ماه ها آخر سال کاهش داده است. اما عظیم ترین خطر این است که موج سوم ویروس کرونا احتمالا با سرد شدن دمای هوا بدتر خواهد بود.

وی اضافه نمود: از سرگیری تعطیلی ها در اروپا به ما یادآوری می نماید که آمریکا نیز در زمستان با خطرات قابل توجهی روبروست.

جیمز نایتلی، اقتصاددان ارشد بین المللی در شرکت خدمات درمانی آی ان جی گفت: ما گمان می کنیم بخش فراوری، ساخت و ساز و بیشتر خرده فروشی ها فعال خواهند ماند اما محدودیت ها بر دیگر بخش ها با هزینه ها هنگفت همراه خواهد بود که میلیون ها شغل را به صورت بالقوه در خطر قرار خواهد داد.

در پاسخ به این سوال که روابط تجاری آمریکا-چین طی سال آینده به کجا خواهد رسید، 38 اقتصاددان از 56 اقتصاددان گفتند، این روابط مثل قبل باقی خواهند ماند، 15 اقتصاددان گفتند این روابط بهبود خواهد یافت و سه اقتصاددان گفتند این روابط بدتر خواهد شد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 836

به "ویروس کرونا بیشتر از جنجال های انتخاباتی، اقتصاد آمریکا را در مخاطره قرار داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا بیشتر از جنجال های انتخاباتی، اقتصاد آمریکا را در مخاطره قرار داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید