پر کاربرد ترین ایموجی ها در اپیدمی کرونا

به گزارش مجله یگانه، این روز ها توسعه ویروس کرونا در سراسر دنیا، تمام شئون زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده است. کرونا در روز های اخیر محور اصلی تبادل نظر های ماست و روزی نیست که آن را بدون اشاره به کرونا به انتها رسانده باشیم. در این میان فضای مجازی سهم بسزایی در این مهم سازی کرونا در ارتباطات ما ایفا نموده است و این عرصه پر است از خبرها، عکس ها، فیلم ها و البته البته ایموجی هایی است که ما در اشاره به کرونا منتشر می کنیم. در اقدامی جالب وبسایت ایموجی پدیا (Emojipedia) که پایگاه خاص اخبار مربوط به این شکلک ها است، به آنالیز کاربرد آن ها در میان کاربران در ارتباط با موضوع کروناویروس پرداخته است.

پر کاربرد ترین ایموجی ها در اپیدمی کرونا

بیش از ده سال است که ما آدم ها با ایموجی ها خو گرفته ایم و ترجیح می دهیم به جای استفاده از واژه ها و بیان احساساتمان برای یکدیگر شکلک های کوچک بفرستیم. صورتک های رنگی که به جای ما لبخند می زنند، گریه می نمایند و عصبانی می شوند؛ صورتک هایی که زحمت همه عواطف ما را به دوش می کشند. ایموجی یا شکلک در واقع تصاویر مفهومی و صورتک هایی هستند که در پیغام های مجازی و تارنما های دنیای استفاده می گردد که در واقع به معنای خط تصویری است. کلمه اموجی در زبان ژاپنی به معنای تصویرنگاشت است و از دو بخش تصویر شخصیت ساخته شده است.

ایموجی ها نماد هایی برای انتقال لحن و تُن صدا، حالت چهره و زبان بدن هستند و می توانند به شکلی مختصر روایت گر داستان هایی باشند که به تمامی زبان ها قابل فهم هستند. در واقع زبان ایموجی، یکی از زبان های رایج است و خوب است بدانید که این شکلک ها در عصر حاضر به یک زبان بین المللی برای بیان احساسات تبدیل شده اند. با شیوع گسترده کروناویروس در دنیا، این زبان بین المللی وارد عرصه بیان مفاهیم در مورد این اپیدمی شده است. نگرانی های دنیای از اپیدمی کروناویروس باعث شده است که به طور طبیعی بسیاری از مردم درباره آن صحبت نمایند و احساسات خود از این مسئله بیان نمایند که بخش مهمی از این انتقال مفاهیم، در فضای مجازی و از طریق ایموجی ها صورت می گیرد.

وبسایت ایموجی پدیا در راستای آنالیز کاربرد ایموجی ها در موضوع شیوع بیماری کرونا، بیش از 200 هزار پیغام با کلید واژه های کروناویروس و کووید-19، در زبان های مختلف را جمع آوری نموده، تا از لابه لای آن ها پرکاربرد ترین ایموجی ها را شناسایی کند. نمودار زیر ایموجی هایی را که اغلب در توییت های مربوط به کروناویروس یافت می گردد نشان می دهد.

بر اساس این داده ها که از 205576 نمونه توییت منحصر به فرد در 7 و 8 مارس 2020 جمع آوری شده، در بالای جدول دو ایموجی خنده دار، ماسک پزشکی، چهره ای متفکر و ایموجی های میکروب دیده می شوند. در پایین فهرست هم ایموجی دست های چسبیده، چهره وحشت زده، پرچم ایتالیا و نماد های هشدار دهنده، دیده می شوند.

نکته جالب توجه در این نتایج، وجود دو ایموجی خندان در زمره پر کاربردترین ایموجی ها در شرایط نگران نماینده شیوع کرونا است. کابرد این ایموجی ها در فضای اضطراب ناشی از توسعه کرونا، فرضیه های مختلفی را در پی داشته است. نخست اینکه بعضی معتقدند که اصولاً این دو ایموجی پرکاربرد ترین ایموجی ها در میان کاربران هستند، بنابراین به طور طبیعی این دو کماکان در صدر استفاده هستند. فرضیه دوم معتقد است که در شرایط توسعه کرونا، کاربران به طور فزاینده ای با اخبار مربوط به این بیماری شوخی می نمایند و به همین علت استفاده از این دو ایموجی افزایش یافته است. بعضی هم ترکیبی از این دو عامل را علت در صدر قرار گرفتن این دو شکلک خندان در این جدول می دانند.

وبسایت ایموجی پدیا برای سنجش نتایج این خود، به آنالیز بیش از 132 هزار پیغام دیگر پرداخته است که محتوایی غیر کرونایی دارد. نتایج این آنالیز دوم نشان می دهد که اندازه کاربرد ایموجی ها در دو دسته پیغام ها، یکسان نیست با این حال ایموجی با اشک خنده کماکان در دو نتیجه در صدر بود.

اندازه تفاوت ایموجی ها در جدول پیغام های کرونایی

بعلاوه ایموجی پدیا در این آنالیز خود اندازه استفاده کاربران از ایموجی پرچم کشور ها را هم به نمایش گذاشته است که بر اساس این نتایج، پنج کشور اول در این 205 هزار پیغام به ترتیب؛ ایتالیا، چین، آمریکا، فرانسه و اسپانیا بودند.

در این میان سه ایموجی صورتک با ماسک، میکروب و سر بانداژ شده، طی یک ماه گذشته با استفاده چشمگیر کاربران روبرو شده اند و پیش از این چندان محبوب و پر کاربرد نبوده اند.

نکته جالب توجه این تحقیق وبسایت ایموجی پدیا این است که کاربران سیستم های عامل اپل، بیش از دیگر کاربران ایموجی شبیه به ویروس کرونا را به کار برده اند و کاربران دیگر سیستم های عامل به طور معمول از تصاویر میکروبی برای نشان دادن ویروس کرونا استفاده می نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1306

به "پر کاربرد ترین ایموجی ها در اپیدمی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پر کاربرد ترین ایموجی ها در اپیدمی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید