چاپ سه بعدی ساختمان ها با استفاده از خاک

به گزارش مجله یگانه، محققان شیوه جدیدی را ابداع کردند که در آن برای چاپ سه بعدی ساختمان ها به جای سیمان از خاک موجود در محل استفاده می گردد.

چاپ سه بعدی ساختمان ها با استفاده از خاک

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با گروه ساختمانی در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

به گزارش روز یکشنبه آژانس بین المللی انرژی، صنایع سیمان، عامل فراوری هفت درصد از دی اکسید کربن دنیا است. سیمان ماده اصلی مورد استفاده در پروژه های ساخت و ساز محسوب می گردد؛ اما قابلیت بازیافت ندارد و حمل و نقل و فراوری آن مستلزم صرف انرژی قابل توجهی است.

هدف محققان این است که به جای سیمان، از خاک محلی هر منطقه برای چاپ سه بعدی بناها استفاده گردد. به گفته آنها، این فناوری جدید علاوه بر کاهش مصرف سیمان، می تواند موجب تحول صنعت ساختمان گردد.

استفاده از مواد موجود در محل موجب کاهش احتیاج به حمل و نقل در فواصل طولانی و کاهش آثار مخرب ساخت و ساز بر محیط زیست می گردد.

فناوری چاپ سه بعدی، قابلیت انعطاف بالایی را برای ساخت بناها فراهم می نماید و امکان ساخت بناهای پیچیده را در محیط های سخت در اختیار می گذارد. توسعه این فناوری می تواند زمینه را برای ساخت و ساز در سیارات دیگر از جمله مریخ فراهم کند. با وجود این، چاپ سه بعدی ساختمان ها دارای محدودیت هایی است برای مثال در این نوع سازه ها رعایت تمام مقررات شهرسازی و مرتبط با صنعت ساختمان، همچنان به عنوان یک چالش باقی مانده است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 610

به "چاپ سه بعدی ساختمان ها با استفاده از خاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ سه بعدی ساختمان ها با استفاده از خاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید