چه موقع بهترین زمان برای سفر به بانکوک است؟

به گزارش مجله یگانه، بانکوک پایتخت به روز کشور تایلند بوده، اگر شما به این شهر سفر کنید، نمی توانید در یک کلمه بانکوک را توصیف کنید. زمان مناسب سفر به بانکوک را در این جا برای شما بیان می کنیم. اگر شما برای اولین بار، به بانکوک مسافرت می کنید، این شهر را مرزی بین حال و گذشته تصور می کنید. در خیابان های بانکوک، راهبه بودایی مشاهده می گردد؛ که این اختلاف بین زمان گذشته و حال است؛ که می تواند هیجان انگیز باشد.

چه موقع بهترین زمان برای سفر به بانکوک است؟

با تور تایلند لحظه آخری از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

چیز هایی که از شهر بانکوک گفتیم، می توان نتیجه گرفت که برای شهر بانکوک انرژی زیادی لازم بوده، و دارای آب و هوای گرم و جمعیت زیادی دارد. دیدن این شهر جذاب و زیبا را از دست ندهید. هنگام زمان سفر به بانکوک شما جاذبه های دیدنی این شهر، مثل، مجسمه های طلایی بودایی و دیگر مکان های باستانی و گردشگری بانکوک را، مشاهده می کنید.

اما بهترین زمان سفر به بانکوک چه موقع است؟

اگر بر اساس آب و هوا این شهر را آنالیز کنیم زمان سفر به بانکوک، 10 آبان تا 11 فروردین است که میزان گرما در پایین ترین حد بوده و در نتیجه بهترین زمان برای سفر به بانکوک است. اگر شما بخواهید در زمان سفر به بانکوک، قیمت هتل ها و هواپیما ها مناسب و ارزان باشد؛ 12 فروردین تا 9 آبان که گرم ترین و پر بارش ترین فصل سال بوده و جمعیت کمتری نسبت به فصل زمستان دارد، بهترین زمان برای سفر به بانکوک است.

بهتر است بدانید، از 11 اریبهشت تا 10 خرداد فصل باد و بارش موسمی در این شهر آغاز می گردد و تا اوایل آبان ادامه می یابد.

بهترین فصل ها برای سفر به بانکوک کدام موقع است؟

فصل زمستان

زمان سفر به بانکوک در فصل زمستان را اگر بخواهیم آنالیز کنیم؛ از نوامبر تا مارچ دمای هوا تقریبا 26/2 تا 32/2 درجه سانتی گراد تغییر نموده، و از 10 آذر تا 11 بهمن دمای هوا 15/6 درجه سانتی گراد پایین می آید؛ و ممکن است دمای هوا در طول روز بالا و پایین بیاید، اما میزان بارش و رطوبت در حداقل خود قرار دارند؛ برای همین بهترین زمان مناسب برای سفر به بانکوک بوده، و بیشتر مردم این فصل را زمان سفر به بانکوک، انتخاب می نمایند؛ و در این فصل از جمعیت بیشتری برخوردار است؛ اگر شما هم زمستان را مناسب برای زمان سفر به بانکوک انتخاب کنید حتما از قبل هتل رزرو کنید.

فصل بارش و باد

فصل باد و بارش در شهر بانکوک، از ماه می تا اکتپر ادامه پیدا نموده، و در ماه آپریل بارش شدید آغاز می گردد. با آغاز ماه آپریل، رطوبت و گرمای هوا بیشتر شده و بارش باران درجه کمی از دمای هوا را تغییر می دهد. اگر قصد دارید در زمان کم جمعیت، به این شهر سفر کنید، و در هزینه صرفه جویی کنید، این موقع از سال بهترین زمان برای سفر به بانکوک می شد.

بهترین رویداد ها در بانکوک

لوی کراتونگ

با نزدیک شدن جشن لوی کراتونگ در ماه نوامبر، در معبد وات ساکت که در کوه طلایی واقع است؛ جشنی این جا برگزار می گردد، که از نمای خیلی زیبایی برخوردار است؛ شرکت در این جشن رایگان بوده، و شما با شرکت در این جشن، از موسیقی های سنتی، برنامه های فرهنگی متنوع و غرفه های غذا، نهایت لذت را می برید و بهترین زمان برای سفر به بانکوک است.

این جشن هر ساله در ماه نوامبر که ماه کامل است برگزار می گردد؛ برای همین هر سال تاریخ این جشن تغییر می نماید. معنای این جشن، شناور کردن یک فانوس است؛ به این خاطر مردم در این جشن، فانوس های روشن و پرنور را به آسمان می فرستند. سال نوی چینی: سال نوی چینی، یکی دیگر از جشن هایی که در شهر بانکوک، در ماه ژانویه که با آتش بازی و سرگرمی های متنوع برگزار می گردد.

ماکا بوچا

ماکا بوچا از تعطیلات رسمی کشور تایلند و کامبوج بوده، و تاریخ برگزاری این جشن مهم بودایی، بستگی به چرخه ماه قمری دارد. مردم تایلند در این روز، صبح زود از خواب بیدار می شوند تا مراسم مذهبی را آغاز نمایند، با بردن گل و چرخیدن دور معابد، احترام خود را به بودا نشان می دهند.

رویداد های فصل بارندگی

سونگکران

سونگکران، جشن سال جدید تایلند بوده، که هر ساله در ماه آپریل برگزار می گردد. در این جشن چون خورشید به سمت منطقه البروج حرکت می نماید، برای همین معنی جشن سونگکران، حرکت کردن و تغییر مکان است. این ماه چون آغاز بارش باران است، برای همین در این روز، مردم تایلند جشن آب هم برگزار می نمایند؛ مردم تایلند بر این اعتقاد هستند که این آب بداقبالی رو می شوید؛ و این سنت برای آن ها از ارزش بالایی برخوردار است. در این روز خانواده ها دور هم جمع می شوند، تا به دست هایشان آب بریزند و احترام خودشان را به بزرگتر ها نشان دهند و از دعای بزرگتر ها برای خوشبختی و سعادتشان، بهره مند شوند؛ در بعدازظهر این روز پیر و جوان جمع می شوند و به هم آب می ریزند.

روز بودا

به عقیده بوداییان، روز بودا روزی است که به رستگاری رسیده اند؛ که در این روز بودایی ها به معابد می فرایند و با تقدیم هدیه به راهبان از آن ها درخواست می نمایند، برایشان دعا نمایند. رسم های بودایی ها در این روز عبارت اند از: روشن کردن شمع ها، دادن لباس و میوه به راهبان، تبرک شدن با آب هایی که دعا خوانده شده و… می توان نام برد.

0

منبع: دلتابان
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 624

به "چه موقع بهترین زمان برای سفر به بانکوک است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه موقع بهترین زمان برای سفر به بانکوک است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید