کاهش دما در شمال کشور، باران و گرد و خاک در بعضی استان ها

به گزارش مجله یگانه، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی طی 24 ساعت آینده در نیمه شمالی استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، گیلان، غرب مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی، ابرناکی، وزش باد شمالی، کاهش نسبی دما و رگبار باران گاهی رعد و برق پیش بینی می گردد.

کاهش دما در شمال کشور، باران و گرد و خاک در بعضی استان ها

به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: بعلاوه ساعات بعد از ظهر در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان افزایش ابر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا دوشنبه (9 مرداد) در شمال هرمزگان و جنوب فارس رگبار پراکنده و در استان های اردبیل، گیلان و شمال استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی ابرناکی و بارش خفیف باران انتظار می رود.

وی ادامه داد: سه شنبه و چهارشنبه (10 و 11 مرداد) در غالب منطقه ها کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود. پنجشبه (12 مرداد) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و بعضی منطقه ها سواحل دریای خزر افزایش ابر و بارش خفیف پیش بینی می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق، دامنه های جنوبی البرز واقع در سمنان، تهران و البرز منطقه های از مرکز و غرب کشور وزش باد افزایش می یابد و سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می گردد.

ضیاییان گفت: طی دو روز آینده دریای خزر و نیمه شرقی دریای عمان مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (9 مرداد) کمی ابری، گاهی وزش باد، در بعد از ظهر وزش باد شدید با حداقل دمای 27 و حداکثر دمای 38 درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (10 مرداد) کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای 27 و حداکثر دمای 39 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در خاتمه گفت: طی امروز و فردا (8 و 9 مرداد) اهواز با دمای 48 و 49 درجه سانتیگراد گرم ترین و اردبیل با دمای 13 درجه سانتیگراد خنک ترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 8 مرداد 1402 بروزرسانی: 8 مرداد 1402 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1783

به "کاهش دما در شمال کشور، باران و گرد و خاک در بعضی استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش دما در شمال کشور، باران و گرد و خاک در بعضی استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید