کاوشگر چین رکورد حضور در ماه را به خود اختصاص داد

به گزارش مجله یگانه، لندر و کاوشگر چانگ ای چهار کار خود را برای هفدهمین روز قمری در حاشیه ماه از سر گرفتند و به این ترتیب رکورددار حضور در ماه شدند.

کاوشگر چین رکورد حضور در ماه را به خود اختصاص داد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، لندر و کاوشگر چانگ ای چهار کار خود را برای هفدهمین روز قمری در حاشیه ماه از سر گرفتند و به این ترتیب رکورددار حضور در ماه شدند.

طبق برنامه مرکز اکتشافات اداره ملی فضایی چین، هر دو در شرایط عادی قرار دارند و مأموریت خود را در حال حاضر مجدد شروع نموده اند.

کاوشگر Change-4 در چین در تاریخ 8 دسامبر 2018 پرتاب و نخستین فرود نرم در دهانه فون کارمن در حوضه قطب جنوب-آیتکن در حاشیه ماه در تاریخ 3 ژانویه سال 2019 انجام شد.

یک روز قمری برابر با 14 روز بر روی زمین است؛کاوشگر Change-4 که به دلیل کمبود انرژی خورشیدی، در طی شب قمری به حالت خفته تبدیل شد می گردد، حدود 470 روز زمین بر روی ماه مانده است.

مریخ نورد Yutu-2 یا Jade Rabbit-2 بسیار طولانی تر از عمر طراحی سه ماهه خود کار نموده و بدین ترتیب رکورددار حضور در ماه شده است.

وظایف علمی مأموریت چانگ ای چهار شامل انجام مشاهدات نجومی رادیویی با فرکانس پایین، آنالیز زمین و فرم های زمینی، تشخیص ترکیب مواد معدنی و ساختار سطح کم عمق قمری و اندازه گیری تابش نوترون و اتم های خنثی است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 490

به "کاوشگر چین رکورد حضور در ماه را به خود اختصاص داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوشگر چین رکورد حضور در ماه را به خود اختصاص داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید