کرملین از فراهم کردن مقدمات ملاقات سران روسیه و آمریکا اطلاع داد

به گزارش مجله یگانه، دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اظهار داشت: مقدمات ملاقات روسای جمهوری روسیه و آمریکا برای تابستان سال جاری فراهم می گردد.

کرملین از فراهم کردن مقدمات ملاقات سران روسیه و آمریکا اطلاع داد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش ایرنا، پسکوف روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت که ملاقات پوتین و بایدن در تابستان برگزار خواهد شد اما هنوز تاریخ آن قطعی نشده است.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اخبار بعضی رسانه ها مبنی بر ملاقات روسای جمهوری روسیه و آمریکا در روزهای 15 و 16 ماه ژوئن (25 و 26 خرداد ماه) را رد کرد و گفت که باید عوامل زیادی را تجزیه و تحلیل کرد تا در خصوص تاریخ این ملاقات توافق کرد.

بایدن روز 13 آوریل(24 فروردین) در گفت و گوی تلفنی با پوتین، ملاقات دو طرف در یکی از کشورهای اروپایی را پیشنهاد کرد. تا به امروز اتریش، فنلاند و سوئیس برای میزبانی ملاقات سران روسیه و آمریکا اعلام آمکادگی نموده اند.

روابط روسیه و آمریکا تیره است و واشنگتن از سال 2014 تا به امروز بیش از یکصد بسته تحریم های اقتصادی و اقتصادی علیه مسکو وضع نموده است.

در یک هفته اخیر آمریکا 10 دیپلمات روس را اخراج و بسته جدید تحریمی در خصوص این کشور وضع و در پاسخ روسیه نیز 20 دیپلمات آمریکایی را اخراج کرد.

اتهام چک علیه روسیه بی اساس است

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در ادامه گفت و گو با خبرنگاران گفت که اتهام کشور چک علیه روسیه مبنی بر دست داشتن سازمان های اطلاعاتی این کشور در انفجار انبار مهمات در منطقه وربتیچ در سال 2014 بی اساس است.

وی با اشاره به سخنان رئبس جمهوری چک در خصوص علل احتاقتصادی حادثه وربتیچ گفت: ما یک بار دیگر هر گونه ارتباط روسیه با این حادثه را رد می کنیم

میلوش زمان رئیس جمهوری چک نسبت به صدور حکم های زودهنگام و پیشداوری ها درباره انفجار انبار مهمات وربتیچ در سال 2014 که پراگ سازمان اطلاعات خارجی روسیه را به دست داشتن در آن متهم نموده بود، هشدار داد.

وی دیروز در سخنانی تلویزیونی گفت که هیچ مدرکی مبنی بر دخالت روسیه در این حادثه در دست نیست و سازمان اطلاعات چک، نقض اصول ایمنی در انبار مهمات و نیز دست داشتن عوامل اطلاعاتی کشورهای دیگر در این حادثه را آنالیز می نماید.

پراگ اخیرا 18 تن از کارکنان سفارت روسیه در پراگ را اخراج کرد و مسکو نیز دست به اقدام تلافی جویانه زد و 20 نفر از دیپلمات های چک را اخراج کرد.

تغییر توافقنامه مینسک غیرممکن است

پسکوف در ادامه سخنان خود گفت که تغییر توافقنامه مینسک برای حل مسائل اوکراین غیرممکن است.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه با اشاره به سخنان امروز ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین درباره توافقنامه مینسک، آن را پیغام نگران کننده خواند.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین معتقد است که اصلاح و لغو قالب توافق نامه های مینسک برای حل منازعات در شرق این کشور لازم است.

تنش ها در دونباس بین جدایی طلبان و دولت اوکراین از ابتدای فروردین سال جاری اوج گرفت. در جریان جنگ داخلی در شرق اوکراین بین نیروهای این کشور و جدایی طلبان روس تبار که یک سال پیش با آتش بس بین دو طرف متوقف شد، در مجموع 14 هزار نفر اکثرا غیرنظامی جان خود را ازدست دادند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1122

به "کرملین از فراهم کردن مقدمات ملاقات سران روسیه و آمریکا اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین از فراهم کردن مقدمات ملاقات سران روسیه و آمریکا اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید