کرونا در اروپا، از اعمال قرنطینه سراسری در آلمان تا صعود ایتالیا به صندلی دارنده بیشترین مرگ ها

به گزارش مجله یگانه، جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که دولت و مقامات ایالات آلمان درباره اعمال قرنطینه سراسری سخت در این کشور برای مهار کرونا توافق کردند و ایتالیا هم از نظر قربانیان کرونا گوی سبقت را از انگلیس ربود.

کرونا در اروپا، از اعمال قرنطینه سراسری در آلمان تا صعود ایتالیا به صندلی دارنده بیشترین مرگ ها

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، موج دوم کرونا در بسیاری کشورهای اروپایی جولان داده و در آستانه کریسمس دردسرهای زیادی را برای شهروندان و مقامات این اتحادیه ایجاد نموده است.

هزینه ماهانه 11 میلیارد یورویی کرونا برای دولت آلمان

جدیدترین اخبار اروپا حاکی از آن است که اولاف شولتز، وزیر دارایی آلمان انتظار دارد که اقدامات کمکی برای مهار عواقب مالی کرونا ماهانه 11 میلیارد یورو هزینه به بار آورد.

کرونا فاجعه ای غیر قابل کنترل در آلمان

مارکوس زودر، رئیس حزب دولتی سوسیال مسیحی و نخست وزیر ایالت بایرن آلمان هم تنها این مسئله را کافی ندانست که گروه های خطر در کشور واکسینه شوند و از بقیه مردم هم خواست این واکسن را تزریق نمایند.

وی کرونا را یک فاجعه نامید که از کنترل خارج شده است.

اعمال قرنطینه سخت در آلمان

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان امروز (یکشنبه) بعد از مشاوره با نخست وزیران ایالات آلمان یک قرنطینه سخت برای مهار کرونا را اعلام نموده است. وی دلیل این اقدام را رشد سریع موارد ابتلا به کرونا در کشورش دانست. بر این اساس زندگی عمومی در این کشور از 16 دسامبر تا 10 ژانویه به شدت محدود می گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر این اساس دیدارهای خصوصی با حداکثر 5 نفر و دو خانواده باید برگزار گردد. استثنائاتی برای روزهای کریسمس از 24 تا 26 دسامبر در نظر گرفته شده است.

خرده فروشی ها از 10 دسامبر در آلمان تعطیل می شوند. در صورت امکان باید از بچه ها در خانه مراقبت گردد و مدارس و مراکز مراقبت های روزانه باید تعطیل شوند و کوشش های حضوری به حال تعلیق درآید. در خانه های سالمندان هم باید اقدامات مراقبت ویژه ای مد نظر قرار گیرد.

خدمات در کلیساها تنها تحت شرایطی مجاز است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

قرار است صدر اعظم آلمان و نخست وزیران ایالات این کشور مجددا در 5 ژانویه برای ارزیابی شرایط با هم مشاوره نمایند و درباره اقدامات لازم از 11 ژانویه تصمیم گیری نمایند.

مرکل: مسیری طولانی در پیش رو داریم

آنگلا مرکل در عین حال گفت که مسیری طولانی در مبارزه با کرونا در پیش رو داریم.

321 مرگ روزانه کرونایی در آلمان

آمار مبتلایان به کرونا در آلمان همچنان بالا است و بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان که صبح امروز اعلام شده است در 24 ساعت گذشته 321 نفر در اثر ابتلا به کرونا فوت نموده و 20200 نفر هم به این بیماری مبتلا شده اند.

هشدار درباره خطر از دست رفتن 250 هزار شغل در آلمان

انجمن تجارت آلمان (HDE) با توجه به قرنطینه سختگیرانه پیش رو برای مهار کرونا در کشور درباره از دست رفتن حدود 250 هزار شغل در این شرایط هشدار داده است. رئیس این نهاد آلمانی کرونا را یک شکست کامل در این راستا ارزیابی کرد.

رکورد جدید مبتلایان روزانه در استونی

در استونی هم شمار مبتلایان روزانه به کرونا رکورد جدیدی به دست آورده است. نهادهای بهداشتی این کشور روز گذشته اعلام کردند که در عرض 24 ساعت 760 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند که در مجموع از آغاز این بحران تا به حال حدود 18 هزار نفر در این کشور با جمعیت 1.3 میلیون نفری به کرونا مبتلا شده اند.

649 مرگ کرونایی روزانه در ایتالیا

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 649 نفر در اثر ابتلا به کرونا فوت نموده اند و 19903 نفر هم به این بیماری مبتلا شده اند.

519 مرگ کرونایی روزانه در انگلیس

نهادهای بهداشتی انگلیس هم شب گذشته از ابتلای 21502 مورد جدید ابتلا به کرونا و 519 مرگ کرونایی در عرض 24 ساعت خبر دادند.

صعود ایتالیا به صدر جدول بیشترین مرگ های کرونایی در اروپا

به این ترتیب ایتالیا جای انگلیس را در صدر جدول بیشترین قربانیان کرونا در اروپا گرفت. شمار قربانیان کرونا در ایتالیا به بیش از 64 هزار نفر رسیده است.

دولت ایتالیا با این حال اعلام نموده که از روز یکشنبه در بسیاری مناطق ایتالیا رستوران ها و بارها دوباره باز می شوند.

تمایل کم شهروندان اتریشی برای تزریق واکسن کرونا

نتایج یک نظرسنجی هم نشان می دهد که در بین شهروندان اتریشی تنها 17 درصد مطمئنا می خواهند واکسینه شوند. 29 درصد اعلام نموده اند که مطمئنا نمی خواهند واکسن بزنند.

این در حالی است که وزیر بهداشت اتریش حداقل واکسینه شدن 50 درصد جامعه را لازم دانسته است.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که 83 درصد شهروندان واکسیناسیون اجباری را رد می نمایند و تنها 14 درصد خواستار آن هستند.

جدیدترین آمارهای ابتلا به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 2365319 نفر به کرونا مبتلا شده و 57761 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 1830956 نفر به کرونا مبتلا شده و 64026 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 1825775 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 64036 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 1741439 نفر به کرونا مبتلا شده و 47624 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم تا به حال 1320592 نفر به کرونا مبتلا شده و 22171 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 840

به "کرونا در اروپا، از اعمال قرنطینه سراسری در آلمان تا صعود ایتالیا به صندلی دارنده بیشترین مرگ ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از اعمال قرنطینه سراسری در آلمان تا صعود ایتالیا به صندلی دارنده بیشترین مرگ ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید