کشف سکه طلای تاریخی با فلزیاب ، قدمتی بیش از 2هزار سال!

به گزارش مجله یگانه، فردی با استفاده از دستگاه فلزیاب یک سکه طلای تاریخی را کشف نموده است که نام یک حکمران گمنام بر روی آن حکاکی شده است.

کشف سکه طلای تاریخی با فلزیاب ، قدمتی بیش از 2هزار سال!

به گزارش ایسنا و به نقل از لایوساینس، فردی با استفاده از دستگاه فلزیاب سکه طلایی را کشف نموده است که در زمان یکی از حکمرانان بریتانیای باستان ضرب شده است که اطلاعات زیادی درباره او در دست نیست و به عنوان یک مرد عصر آهن شناخته می شود که خود را بسیار قدرتمند تصور می کرد.

این سکه کمیاب که در مارس 2023 در همپشر کشف شده بود در ماه سپتامبر در انگلستان به حراج گذاشته شد و به قیمت 20,400 پوند فروخته شد.

بر روی این سکه طلا نام Esunertos با الفبای لاتین حک شده است. به گفته باستان شناسان، قدمت این سکه به حوالی 50 تا 30 پیش از میلاد یعنی پس از حمله ژولیوس سزار به بریتانیا در حوالی 55 تا 54 پیش از میلاد بازمی شود. سزار با وجود دو بار حمله به بریتانیا پیروز نشد که کنترل رومی ها بر بریتانیا را دائمی کند. پس از حمله سال 43 میلادی به وسیله امپراتور کلودیوس بود که امپراتوری روم برای مدت طولانی بر بخش هایی از بریتانیا مسلط شد.

به گفته کارشناسان، این سکه یکی از سه سکه متقش به نام Esunertos است که تا به امروز کشف شده اند. هر سه این سکه ها در یک منطقه کشف شده اند و احتمال می رود منطقه ای که تحت حکومت این حکمران بوده است اکنون بخشی از غرب همپشر باشد. با این حال کارشناسان معتقدند نمی توان با اطمینان خاطرنشان کرد که این حکمران خود را یک پادشاه در نظر می گرفته یا خیر.

منبع: چمدان
انتشار: 9 آبان 1402 بروزرسانی: 9 آبان 1402 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1805

به "کشف سکه طلای تاریخی با فلزیاب ، قدمتی بیش از 2هزار سال!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف سکه طلای تاریخی با فلزیاب ، قدمتی بیش از 2هزار سال!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید