کلاف سردرگم احیای باغ 33 هکتاری رامسر

به گزارش مجله یگانه، خبرنگاران/مازندران احیای باغ 33 هکتاری رامسر به جای مانده از نسل باغ های ایرانی، در میان تعلل مسئولان همچنان مانند کلاف سردرگم است.

کلاف سردرگم احیای باغ 33 هکتاری رامسر

جهت دریافت خدمات طراحی و اجرای ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران، حسین سروری فرماندار رامسر در جلسه احیای باغ 33 هکتاری در فرمانداری رامسر گفت: شهرداری توان مالی برای احیای باغ 33 هکتاری ندارد و با توجه به نگاه و ضوابط حاکم بر این باغ با اتکا به منابع مالی داخلی نمی توانیم آن را احیا کنیم.

وی اضافه نمود: سازمان میراث فرهنگی منابع و قوانین و مقررات و ضوابط خاصی معرفی ننموده است درحالی که آبروی این شهر و سازمان میراث فرهنگی در خطر است.

فرماندار رامسر توضیح داد: این طرح باید با ورود بخش خصوصی سامان پیدا کند، ورود به این باغ باید به لحاظ مالی برای سرمایه گذار منافعی داشته باشد از سویی معتقدیم باید قوانین و ضوابط بر باغ رعایت گردد زیرا هدف احیای باغ است.

به گزارش خبرنگاران، رئیس اداره گردشگری، میراث فرهنگی و گردشگری رامسر نیز اظهار کرد: باغ 33 هکتاری عرصه ملی است و برای احیای آن بخش خصوصی باید وارد عمل گردد زیرا هدف احیای باغ است.

حسین متاجی اضافه نمود: اولویت منافع بافت باغ به عنوان یک محصول و جاذبه در بعد گردشگری است و گونه هایی که در آن کاشتیم اولویت منطقه ای بوده و باید طرح بررسی شده و مصوبه اش را نیز در اختیار بگیریم.

شهردار رامسر نیز در این جلسه اظهار کرد: برای احیای این باغ احتیاج به سرمایه بزرگی است که شهرداری از نظر مالی منابعی برای آن در اختیار ندارد، شهرداری مالک باغ است و در حال حاضر آن را تمیز نگه می دارد.

نصرت اله کوزه گر اضافه نمود: باید با ایجاد نمایشگاه گل و گیاه و پارک کودک و دیگر امکانات این باغ را احیا نموده اما 80 درصد احیا آن به مسئله مالی معطوف است.

وی اضافه نمود: سازمان میراث فرهنگی کشور و استان طرحی برای احیای باغ 33 هکتاری رامسر ارائه ننموده و دراین زمینه ضعیف عمل می نماید.

شهردار رامسر گفت: مالکیت باغ را نمی توان به سرمایه گذار واگذار کرد زیرا امکان ثبت ملی اسکان و واگذاری آن وجود ندارد و امکان اسکان و سوله و سالن نیز در باغ نیست.

وی توضیح داد: مجتمع فرهنگی رامسر باید هرچه زودتر احداث گردد زیرا جوانان این شهر احتیاج اساسی به آن دارند و در این زمینه باید دیدگاه ها به روز گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 238

به "کلاف سردرگم احیای باغ 33 هکتاری رامسر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاف سردرگم احیای باغ 33 هکتاری رامسر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید