تور گرجستان ارزان: گرمابه های بی نظیر تفلیس، نگینی در دل گرجستان

به گزارش مجله یگانه، تفلیس یکی از شهرهایی است که در چندین سال اخیر به شدت مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. یکی از جذابیت های تفلیس، گرمابه های آن است که به علت معماری قدیمی و باستانی خود، بازدیدنمایندگان را مجذوب می نمایند.

تور گرجستان ارزان: گرمابه های بی نظیر تفلیس، نگینی در دل گرجستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

تفلیس ترکیبی از دو قاره آسیا و اروپا است و جمهوری گرجستان به سرزمین اسرار و شگفتی ها معروفیت دارد. تا به امروز هیچ سند قطعی درباره قدمت تمدن قفقاز به دست نیامده است. بعضی از اندیشمندان ادعا می نمایند که اهالی قفقاز با مردم باسک که یکی دیگر از قومیت های اروپایی است، نسبت دورادوری دارند. این مردم از زمان های دور از گرمابه های متعددی که در شهر تفلیس قرار دارند، استفاده می کردند و هم اکنون اسفتاده از حمام به بخشی از فرهنگ غنی آن ها تبدیل شده است. در این حمام ها می توان فرهنگ و آداب رسوم مردم گرجستان را مشاهده کرد و با نحوه معماری آن ها نیز می توان آشنا شد.

در این مقاله خبرنگاران، شما را با گرمابه های تفلیس، به عنوان یکی از مجذوب کنندهیت های این شهر زیبا، آشنا می کنیم.

آنچه در این مقاله می خوانید:

  • تفلیس؛ مقصدی بکر
  • آشنایی با گرمابه های تفلیس
  • آب درمانی در چشمه های آب گرم تفلیس
  • گرمابه آبانو 5

تفلیس ؛ مقصدی بکر

باگذشت چند هزار سال، اکنون تفلیس به علت ارزانی هزینه سفر و بکربودن مجذوب کنندهیت های گردشگری، به یکی از مقاصد مناسب برای سفر تبدیل شده است. پیشینه مذهبی غنی، مردم فوق العاده، فرهنگی با قدمت و منظره ها طبیعی شگفت آور از جمله مواردی هستند که مرکز گرجستان را در فهرست مقاصد پرطرفدار جهان قرار می دهند.

یکی از سرگرمی هایی که هم گردشگران را با فرهنگ گرجستان آشنا می نماید و هم اوقات خوشی را برایشان فراهم می نماید، گذراندن یک روز در یکی از گرمابه های قدیمی شهر تفلیس است. در فرهنگ گرجی، حمام کردن در این گرمابه ها به ویژه در فصل زمستان و بعلاوه تطهیر روح در یکی از کلیساهای باستانی شهر، به بخشی از سنت های دیرین مردم تبدیل شده اند.

آشنایی با گرمابه های تفلیس

گرمابه های تفلیس در منطقه تاریخی آبانتوبانی قرار دارند و این منطقه به عنوان میراث فرهنگی در سازمان بین المللی یونسکو ثبت شده است. این حمام ها که از مهم ترین جاهای دیدنی تفلیس محسوب می شوند، امکاناتی را برای تمامی سلیقه ها و افراد با بودجه اقتصادی متفاوت فراهم می نمایند. گران ترین گرمابه ها اتاق هایی خصوصی به صورت مجزا در اختیار افراد قرار می دهند. این اتاق ها امکانات بی نظیری را شامل می شوند که البته به مقدار یک سالن ماساژ شیک و مجلل در ایالات متحده آمریکا هزینه بر هستند.

خوشبختانه هزینه استفاده از قدیمی ترین و مجذوب کننده ترین حمام های شهر در حدود 10 تا 15 دلاراست. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که پاکیزگی محیط بسیار زیاد برایتان اهمیت دارد، بهتر است از گرمابه هایی با امکانات بیشتر و مدرن تر بهره ببرید.

آب درمانی در چشمه های آب گرم تفلیس

بر اساس افسانه ها، آب هایی با خواص درمانی زمانی کشف شدند که یکی از پادشاهان گرجستان به همراه عقاب خود به شکار رفته بود. عقاب دست آموز او در کنار یکی از چشمه های آب گرم آن منطقه به زمین نشست. همین حرکت عقاب آن قدر برای پادشاه مجذوب کننده بود که او را متقاعد کرد تا شهری در بالای چشمه های آب گرم بنام تفلیس بنا کند. بعلاوه بعضی افراد بومی مدعی هستند که تعدادی از حمام های شهر به وسیله رومانیایی ها ساخته شده اند که در آن موقع قفقاز را به استعمار گرفته بودند.

چشمه های آب گرم این منطقه محدوده دمایی در حدود 40 تا 50 درجه سانتی گراد دارند. همین محدوده دما سبب می گردد کسانی که از آن استفاده می نمایند، از خواص درمانی آن نیز بهره مند شوند. اگر شما نیز به درد آرتروز دچار هستید و از اگزما و شوره سر رنج می برید، گرمابه های شهر تفلیس که در زبان محلی به آن آبانوس می گویند، می توانند برترین تسکین برای شما باشند.

گرمابه آبانو 5

یکی از قدیمی ترین گرمابه ها در شهر تفلیس آبانو 5 است که گنبد های سنگی آن از همه جای شهر خودنمایی می نمایند. این گنبدها در زمان های دور برای خارج کردن بخار از حمام ساخته شده اند. ممکن است در پیدا کردن محل آبانو 5 با مشکل روبرو شوید؛ در این صورت بهتر است از افراد محلی یاری بگیرید. بعد از اینکه از ورودی تاریک آن داخل شدید و از پله های آن پایین رفتید، به مسئول فروش بلیط می رسید. هزینه ورودی این حمام چیزی در حدود 15 دلار است که بازدیدنمایندگان با پرداخت این پول می توانند از تمامی امکانات حمام استفاده نمایند.

راه پله های سیاه چال مانند

در حمام آبانو 5 اتاق های شخصی و شیک نیز در ازای هزینه ای بالاتر در اختیار گردشگران قرار می گیرد. اتاق هایی که تمامی امکانات رفاهی را شامل می شوند. وقتی از راه پله هایی که به شکل سیاه چال هستند عبور می کنید، به رختکن اتاق ها می رسید. حمام آبانو 5 هم به بانوان و هم به آقایان خدمات می دهد، اما رختکن ها و سالن های ماساژ به صورت مجزا هستند. گرجستان کشوری مذهبی و با فرهنگی محافظه کارانه محسوب می گردد و به همین علت هیچ یک ار حمام های گرجستان به خانم ها و آقایان در فضای مشترک خدمات ارائه نمی نمایند. در رختکن ها، شخصی برای ارائه خدمات برای بازدید نمایندگان حضور دارد. بعلاوه این شخص در ازای دریافت هزینه، چای شیرین ترکی نیز برای شما حاضر می نماید که بعد از یک دوش عالی می تواند حسابی شما را سرحال بیاورد.

استخرهای گوگرد

استخرهای گوگرد درست در زیر گنبدهای بزرگ حمام قرار گرفته اند. کف استخر با سرامیک هایی به رنگ سفید تزئین شده اند و دیوارها و سقف را نقاشی هایی رنگ و لعاب رفته و موزائیک کاری پوشانده اند. همین رنگ آمیزی ها و تزیینات، حس سفر در گذشته را به شما القا می نمایند. کمتر جایی در تفلیس این حس را به شما می دهد. برای لذت بردن از این حمام ها گزینه های زیادی در اختیارتان قرار گرفته است که یکی از برترین آن ها استفاده از آب های گوگردی است. البته سونای بخار حمام آبانو 5 نیز انتخاب مجذوب کننده و وسوسه نماینده ای محسوب می گردد. در وسط سالن ماساژ نیز یک حوضچه آب سرد به منظور کاهش دمای بدن بعد از استفاده از سونا قرار داده شده است.

افراد با سنین مختلف از این مکان بازدید می نمایند؛ جوانان، بچه ها و حتی افراد مسن. افراد محلی بیشترین درصد بازدید نمایندگان را تشکیل می دهد، اما ممکن با گردشگرانی از ملل مختلف هم برخورد داشته باشید.

گرفتن ماساژ و پاک سازی بدن نیز هزینه ای در حدود 5 تا 10 دلار در بر دارد که می تواند یکی از برترین تجربیات شما در این سفر باشد.

باتری های خود را شارژ کنید

بعد از گرفتن دوش در یکی از گرمابه های تفلیس، حسابی آب بنوشید و برای مدت کوتاهی چرت بزنید. بعد از حمام، یک حس خستگی درون شما وجود دارد که بسیار لذت بخش است. احساس خوشایند بعد از این حمام، حسی همچون برنده شدن چندین میلیارد پول یا گذراندن یک بعداز ظهر دلنشین در برترین رستوران تفلیس را به شما القا می نماید.

منبع: کجارو / gonomad.com
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1499

به "تور گرجستان ارزان: گرمابه های بی نظیر تفلیس، نگینی در دل گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان ارزان: گرمابه های بی نظیر تفلیس، نگینی در دل گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید