گم شدن در رنگ های دهکده فرهنگی گامچون (کره جنوبی)

به گزارش مجله یگانه، دهکده فرهنگی گامچون در کره جنوبی | Gamcheon Culture Village

تجربه نشان می دهد که هیچ کشوری نمی تواند مانند کره ای ها دهکده فرهنگی بسازد. اشتیاق بی خاتمه آن ها در تبدیل کردن محله های فقیرنشین به جاذبه های فوق العاده دیدنی تحسین برانگیز است. دهکده فرهنگی گامچون نمونه خوبی از چنین آزمایشی است. دهکده فرهنگی گامچون در شهر ساحلی کره جنوبی به نام بوسان واقع شده است. این شهر ترکیب جالبی از زیبایی و آشفتگی است که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. شهر در کنار کوهی ساخته شده است. البته این دهکده تماشایی که خانه های آن به ردیف و مرتب و پلکانی ساخته شده اند تنها به خاطر ظاهر رنگارنگش دیدنی نیست بلکه تاریخی غنی را پشت سر گذاشته است. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا به دل رنگ های دهکده فرهنگی گامچون سفر کنیم.

گم شدن در رنگ های دهکده فرهنگی گامچون (کره جنوبی)

تاریخ گامچون

گامچون قبل از تبدیل شدن به این شاهکار زیبا تنها تپه ای مختص زاغه نشینان بود و گروهی از جامعه افراد Taegeukdo در آن زندگی می کردند. این افراد معتقدند که باید برای پیشرفت و کامیابی دیگران کوشش کرد، ایده ای که با وجود تمام تغییرات اجرا شده هنوز در روح شهر دیده می گردد و شاید دلیلی باشد برای این آن ها خانه های خود را ردیفی ساخته اند، به گونه ای که هیچ خانه ای منظره خانه دیگر را کور ننموده است. دهکده فرهنگی گامچون در روزهای سخت جنگ کره نیز محلی برای پناهجویان آواره بوده است.

می توان گفت هنر این روستا را نجات داده است. ظاهر سرزنده و نمایی شبیه به دنیای آلیس در سرزمین عجایب دهکده فرهنگی گامچون ، نتیجه برنامه زیباسازی دولت است که در سال 2009 شروع شده است. کارهای هنری جالب و متفاوت، دیوارنماهایی خلاقانه که در کوچه ها کشیده شده اند، تبدیل خانه های خالی به کافی شاپ های زیبا و انتخاب رنگ های شاد و نقاشی های مجذوب نماینده بر روی تمام خانه های شهر از جمله این اقدامات است.

بازدید از دهکده به همراه شانس بردن جایزه

در بازدید از شهر پیاده روهای کارت پستالی زیادی را طی خواهید کردد. پیشنهاد ما این است که به جای بی فایده گشتن و گم شدن در خیابان ها راهنمای نقشه KRW 2000 را از مرکز اطلاعات بخرید. این راهنما نه تنها تمام گوشه و کنار شهر را به شما معرفی می نماید بلکه دنبال کردن آن به یک ماجراجویی کوچک هم ختم می گردد.

به مرکز اطلاعات و گردشگری Haneul Maru بروید و که تنها چند متر از ایستگاه اتوبوس ورودی روستا فاصله دارد. در اینجا می توانید یک نقشه را به قیمت ₩ 2،000 یا 1.75 دلار بخرید که به شما راستاهای مناسب را برای تماشا جاذبه های دهکده فرهنگی گامچون معرفی می نماید. در هشت مورد از جاذبه های مشخص شده، از جمله گالری ها، کافه ها و فروشگاه های هنری، شما می توانید تمبرهای روی نقشه را جمع آوری کنید. پس از گرفتن تمام تمبرها، می توانید به مرکز اطلاعات و گردشگری برگردید و جایزه خود را از آن ها دریافت کنید.

البته تجربه نشان داده که بسیاری از گردشگران راستا گردش و مسابقه را با شور و هیجان زیاد شروع می نمایند و اولین تمبرها را به آسانی پیدا می نمایند اما در ادامه کم کم انرژی ها تحلیل می رود و تماشای های با مزه و رنگ ها حواس گردشگران را پرت خواهد نمود. در واقع کوچه و پس کوچه های رنگارنگ دهکده فرهنگی گامچون حسابی شما را مجذوب خود می نماید.

گم شدن در کوچه و پس کوچه های دهکده

در حالی که نقشه کامل شهر را در دست دارید و می توانید مستقیما به تماشای های محبوب شهر بروید اما اگم شدن در این کوچه و پس کوچه ها یکی از برترین راه های لذت بردن از سفر به دهکده فرهنگی گامچون است. کوچه های پر پیچ و خک که هنوز بیشتر آن ها کاملا مسکونی است و گشتن در آن ها می تواند به شما یاری کند تا با زندگی مردم محلی منطقه آشنا شوید. البته ضروری است دقت داشته باشید که در حین این گشت زدن ها به حریم شخصی و خصوصی آن ها احترام بگذارید. قبل از عکس گرفتن از آن ها اجازه بگیرید و سعی کنید حس کنجکاوی شما بیش از حد و آزار دهنده نباشد.

هنر خیابانی

دهکده فرهنگی گامچون، در گذشته ای نه چندان محلی ویران شده بود که جنگ زده ها و آوارگان جنگ کره در آن زندگی می کردند. در سال 2009، زمانی که وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری دولت، ابتکار عمل را برای تبدیل منطقه به یک جامعه خلاقانه، به دست گرفت، تبدیل به یکی از مراکز گردشگری شهر بوسان شد. شعار آن ها برای تغییر این بود: رویای ماچوپیچو در بوسان! نقاشان و مجسمه سازان آثار هنری خود را در خیابان ها، خانه ها و منطقه ها تجاری و اداری شهر گامچون نصب کردند. امروزه گروه های گردشگری زیادی برای تماشای زیباترین هنرهای خیابانی کشور کره به این جا می آیند.

برای این شهر عنواین زیادی انتخاب نموده اند که از جمله آن ها می توان به سنتورینی بوسان، ماچوپیچوی کره و فاولا بوسان اشاره نمود. اگرچه با احترام برای کسانی که چنین اسامی را انتخاب نموده اند، با توجه به کوشش زیادی که اهالی دهکده برای پیشرفت آن انجام می دهند به نظر می رسد برترین نام همان دهکده فرهنگی گامچون باشد تا همواره نام آن یاد آور کاملی از مشخصه ها، رنگ ها و جادویی باشد که سراسر دهکده را فرا گرفته است.

البته نباید فراموش کنید که در حین گشتنتان حتما غذاهای خیابانی و اسنک های معرف بوسان را نیز امتحان کنید. یکی از مشهورترین آن ها ssiathotteok است، یک نوع شیرینی سرخ شده که درون آن با شکر، عسل، مغز و تخم آفتابگردان پر می گردد. در کوچه ها کافه های زیادی وجود دارد که انواع غذاها را سرو می نمایند و شما احتمالا به خوردن یکی از آن ها قانع نخواهید شد.

راه دسترسی: خطر یک مترو بوسان، ایستگاه Toseong Station، خروجی شماره 6.

اتوبوس محلی خط 1-1، سوئگو 2 یا سوئگو 2-2 ایستگاه اتوبوس مدرسه ابتدایی گامچون.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1481

به "گم شدن در رنگ های دهکده فرهنگی گامچون (کره جنوبی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گم شدن در رنگ های دهکده فرهنگی گامچون (کره جنوبی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید