10 شخصیت فوق العاده خنده دار کارتون های لونی تونز

به گزارش مجله یگانه، لونی تونز قبل از اینکه با فیلم ها و سریال های متنوع به محبوبیت گسترده امروزی اش برسد، از سال 1930 تا 1969 با مجموعه ای از فیلم های کوتاه کارش را شروع کرد. وقتی برادران وارنر لونی تونز را ساختند، قصد داشتند قدم به عصر طلایی انیمیشن بگذارند، بدون اینکه بدانند این فرنچایز چقدر بزرگ خواهد شد و دنیای تلویزیون را برای همواره تغییر خواهد داد. لونی تونز بیشتر به خاطر شخصیت های متنوع و بی نظیرش شناخته می گردد. تا امروز، بسیاری از شخصیت های لونی تونز از جمله باگز بانی، دافی داک و توییتی، از برجسته ترین و به یادماندنی ترین شخصیت های انیمیشن تمام دوران به شمار می روند. در ادامه 10 شخصیت فوق العاده خنده دار کارتون های لونی تونز را نام بردیم.

10 شخصیت فوق العاده خنده دار کارتون های لونی تونز

10. گوسامر

گوسامر برای اولین بار در سال 1946 در سریال کوتاه خرگوش مو بلندنماینده (Hair-Raising Hare) به نمایش عایدی و از آن موقع به یکی از شخصیت های همیشگی سریال تبدیل شد. گوسامر به عنوان یکی از هیولاهای لونی تونز، شبیه یک قلب غول پیکر مهربان با چشمان درشت است که کفش های ورزشی به پا می نماید و پنجه های کشیده دارد. در حالی که در ابتدا به عنوان دستیار دکتر لور طراحی شده بود، به خاطر علاقه و اشتیاق هواداران، حضورش بارها تکرار شد.

بخشی از خنده دار بودن گوسامر ناشی از پارادوکس ظاهر درشت و هیولایی او همراه با دیدگاه بچگانه اش نسبت به زندگی است. گوسامر از ترس از انعکاس خود در آینه گرفته تا به خواب رفتن در حین برس زدن موهایش، به دنیای اطراف خود مانند یک کودک بی گناه واکنش نشان می دهد.

9. یوسمیت سم

یوسمیت سم یکی از برجسته ترین شخصیت های لونی تونز و بعلاوه کابوی افتخاری این فرنچایز است. لونی تونز با یوسمیت سم، با تکیه بر لباس ها و بعلاوه تمایلش به کشیدن اسلحه بر روی هر کسی که سر راهش قرار می گیرد داستان های وسترن جذابی را روایت می نماید. با لهجه قوی، رفتار تهاجمی، و تکه کلام های مخصوص، در کنار پاهای کوچک و سبیل های بزرگ، سم یکی از خنده دارترین شخصیت های لونی تونز است. یوسمیت سم با باگز بانی رقابت دارد، اما مهم نیست که چند بار سعی می نماید او را شکست دهد، باگز همواره پیروز می گردد فرار کند.

8. سیلوستر

سیلوستر یک گربه تاکسیدو و بعلاوه یکی از اولین و معروف ترین شخصیت های لونی تونز است. سیلوستر هنگام کوشش برای خوردن توییتی سرسخت و مغرور است، اگرچه وقتی در موقعیت های ترسناکی مثل رویارویی با پورکی پیگ قرار می گیرد، به گربه ای ترسو تبدیل می گردد.

یکی از خنده دارترین بخش های کارتون سیلوستر این است که چگونه با او اغلب مانند کودکی رفتار می گردد که کار اشتباهی مرتکب شده، به خصوص از طرف صاحبش مادربزرگ، وقتی مچ او را هنگام شکار توییتی می گیرد. در حالی که به نظر می رسد سیلوستر هرگز نمی تواند کاملا برنده گردد، قاطعیت، تکه کلام ها و سرسختی او همواره باعث خنده می گردد.

7. کایوت

کایوت همانطور که از نامش پیدا است، یک کایوت است که درست مانند موش و گربه همواره در پی شکار رودرانر است. با توجه به سرعت رودرانر، کایوت معتقد است برترین شانس او برای گرفتن این پرنده انجام کارهای سخت، ریختن نقشه های پیچیده و استفاده از تی ان تی است. اگر کارهای خنده دار کایوت نبود، این بخش از لونی تونز به یکی از خشن ترین کارتون های بچه ها تبدیل می شد.

لونی تونز با استفاده از طنز فیزیکی، چیزی را که در ابتدا به عنوان یک انفجار ترسناک به نظر می رسد، با ریختن موی کایوت یا بوجود آمدن یک برآمدگی بزرگ روی سرش به لحظات خنده دار تبدیل می نماید. با وجود ایده های بی شمارش، برنامه های کایوت اغلب با شکست روبرو می شوند و باعث آسیب دیدنش می گردد. مهم نیست که در نهایت چه اتفاقی می افتد، حضور کایوت به تنهایی خنده دار است.

6. پورکی پیگ

پورکی پیگ اولین شخصیت ساخته شده در لونی تونز بود و تا به امروز مورد علاقه هواداران به جای مانده است. در حالی که پورکی پیگ بیشتر به عنوان یک شخصیت جانبی شناخته می گردد، اما همواره در هر قسمتی که حضور دارد می درخشد. پورکی با وجود رفتارهای ملایم و رفتار خجالتی اش، از چیزهای تجملاتی در زندگی، از جمله نورافکن، لذت می برد. یکی از منطقی ترین متفکران لونی تونز، پورکی، اغلب می نشیند و مشاهده می نماید و نظرات خود را با صدای بلند بیان می نماید. به نوعی، پورکی پیگ مانند یک عضو قضاوت نماینده در هر خانواده ای است که همواره نظرات احمقانه می دهد.

5. ماروین مریخی

ماروین مریخی به لطف طراحی منحصربه فرد شخصیت، تمایلات ویرانگر و بیان نظراتش به یاری ایما و اشاره، یکی از اصلی ترین اعضای لونی تونز است. در حالی که به عنوان یکی از دشمنان باگز بانی در نظر گرفته می گردد، هواداران ماروین را بد نمی بینند، بلکه آن را بازیگوش و حتی احمق می دانند. بیشتر این دیدگاه ها از این واقعیت ناشی می شوند که ترفندهای ماروین برای از بین بردن باگز بانی و زمین ناشی از یک آرزوی پیش پا افتاده است.

بعضی از این آرزوهای پیش پا افتاده عبارتند از اینکه بخواهد زمین را فقط برای اینکه دید بهتری نسبت به سیاره زهره داشته باشد، نابود کند و از شیطان تاسمانی به خاطر خراب کردن تعطیلاتش انتقام بگیرد. از آنجایی که ماروین مریخی نمی تواند صحبت کند، لونی تونز بر طنز فیزیکی این شخصیت تاکید بیشتری دارد، به همین علت است که به عنوان یک شرور کاملا متقاعدنماینده است.

4. شیطان تاسمانی

شیطان تاسمانی که معمولا به عنوان تاز شناخته می گردد، بر اساس حیوان واقعی طراحی شده است، اگرچه تنها ویژگی مشابه آن ها اشتهای بسیار زیاد است. تاز با چرخیدن سریع به شکل گردباد از میان هر شی که سر راهش قرار بگیرد عبور نموده و آن ها را می بلعد و نابود می نماید.

بخش زیادی از خنده دار بودن او ناشی از توانایی از بین بردن همه چیز در حین چرخش است، و اغلب سوراخ هایی به مقدار خود پشت سرش باقی می گذارد. بیشتر بامزگی تاز از پاسخ های او ناشی می گردد که بیشتر به غرغر شبیه است، که شاید بیننده ها نتوانند متوجه حرف هایش شوند، اما شخصیت های دیگر لونی تونز به راحتی او را می فهمند. در حالی که تاز اغلب به عنوان یک موجود وحشی و بی رحم توصیف می گردد، اما در اعماق وجودش یک دوست واقعی است.

3. باگز بانی

باگز بانی به عنوان یکی از شخصیت های اصلی لونی تونز، معروفیت زیادی در بین هواداران به دست آورده و اکنون چهره اصلی این فرنچایز است. باگز بیشتر به خاطر بازیگوشی، شوخ طبعی، کاریزما و گاهی اوقات رفتار زیرکانه اش شناخته می گردد. باگز که یکی از پرهرج ومرج ترین کاراکترها و بعلاوه باهوش و فریبکار است، همواره قادر است از هر موقعیتی که در آن قرار می گیرد رهایی یابد.

از شکار شدن به وسیله المر فاد، تا تعقیب شدن به وسیله تاز یا ماروین مریخی که کوشش می نمایند او را نابود نمایند، باگز می تواند از هر کسی که در پی او می آید پیشی بگیرد و حتی او را تحقیر کند. ناگفته نماند که او با شکستن دیوار سوم و چهارم هوادارانش را به خنده وامی دارد.

2. المر فاد

المر فاد یکی از معدود انسان های دنیای لونی تونز و بعلاوه یکی از بزرگ ترین دشمنان باگز بانی است. به عنوان یک شکارچی، هدف اصلی او همواره شکار و کشتن باگز است. با این حال، المر دست وپا چلفتی، بداخلاق و بدشانس است، در نتیجه هرگز نمی تواند باگز را بگیرد و معمولا در این فرآیند به خود آسیب می رساند. ظاهر المر و بعلاوه سبک صحبت کردنش، او را به یکی از دوست داشتنی ترین شخصیت های انیمیشن تمام دوران تبدیل نموده است. المر هواداران زیادی دارد که مدام تکه کلام های او را تکرار می نمایند. برای ایجاد موجی به این بزرگی در سراسر دنیا به شخصیت خاصی احتیاج است.

1. دافی داک

دافی داک یکی از معروف ترین شخصیت های لونی تونز است که برای دهه ها هواداران این فرنچایز را می خنداند. او حتی عنوان یکی از برترین شخصیت های کارتونی تلویزیون را به خود اختصاص داد و در رتبه چهاردهم نهاده شد. ماهیت پرحرف دافی داک و تمایل او برای ربودن توجه از باگز بانی به نظر می رسد که همواره ناپیروز از آب در می آید، اما باعث شده است که هواداران او را تشویق نمایند. در حالی که فرنچایز لونی تونز دافی داک و باگز بانی را در مقابل یکدیگر قرار داده ، تا جایی که آن را به یکی از برترین رقابت های کارتونی تبدیل نموده، صداقت او در خصوص اینکه چگونه همه چیز بر خلاف او برای باگز درست پیش می رود، بسیار خنده دار است.

منبع: cbr

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 خرداد 1402 بروزرسانی: 28 خرداد 1402 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1767

به "10 شخصیت فوق العاده خنده دار کارتون های لونی تونز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 شخصیت فوق العاده خنده دار کارتون های لونی تونز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید